WinDays16

Nitko se treba se bojati “ICT oblaka” – u njima je budućnost

Vladimir Mrvoš

WinDays16 okupili su više od 1700 sudionika

WinDays16 okupili su više od 1700 sudionika

Samo prije nekoliko godina bilo potrebno 20 godina da tvrtke postignu vrijednost od 1 milijarde dolara, a današnji startupovi to postižu u samo dvije, kaže Michael Kögeler, direktor Microsofta za 24 europske zemlje



Na ovogodišnjoj WinDays konferenciji, koja je održana u Poreču, brojni domaći i međunarodni stručnjaci predstavili su novosti i trendove ICT industrije. Zanimljivo je bilo čuti kako je Microsoft uložio preko 6 milijardi dolara u razvoj clouda, a trenutno ima 28 data centara diljem svijeta.


Istovremeno, Microsoft Azure bilježi ogroman rast i to do 200 % u posljednjih godinu dana. Predstavljena je i hologramska tehnologija koja će ljubiteljima nogometa omogućiti ugođaj stadiona u vlastitom domu.


WinDays16 Technology konferencija bila je posvećena temama s naglaskom na najnovija rješenja za unaprjeđenje poslovanja, novosti o Microsoft proizvodima vezanima uz SQL server, Windows server i sve prisutni Azure. Dva nova smjera kojima se posvetila posebna pozornost bili su digitalni marketing te otvoreni kod.





U sklopu WinDays16 konferencije, proglašeni su pobjednici ovogodišnjeg Software StartUp Academy programa kojeg Microsoft Hrvatska provodi četvrtu godinu zaredom. Cilj je da se kroz niz predavanja, radionica i rad s mentorima, mladim poduzetnicima omogući ulazak u poslovni svijet. Ovogodišnji pobjednici su tim Canelio (Tomislav i Vjeran Fistrić) zahvaljujući ideji prvog pametnog (loT) uređaja za treniranje pasa i pripadajućoj mobilnoj aplikaciji koja omogućuje njihovu edukaciju, motivaciju i treniranje. Žiri je teško je donio odluku o pobjedniku, no kreativnost, cjelovitost ideje i zanimljiva prezentacija presudili su u korist tima Canelio.


Pobjednički projekt nagrađen je s 40.000 kuna, što će timu Canelio omogućiti implementaciju ideje.


– Jako sam sretan što je upravo naš tim pobijedio na ovogodišnjem SSA natjecanju, pogotovo zato što je konkurencija bila vrlo oštra. Kako smo brat i ja i sami vlasnici pasa, ideja za Canelio je proizašla iz vlastite potrebe za edukacijom naših ljubimaca, no vjerujemo da će aplikacija oduševiti i sve druge ljubitelje pasa, izjavio je Tomislav Fistrić.


Nina Šindija, voditeljica projekta za studentsku i startup zajednicu Microsoft CEE Multicountry regije istaknula je kako je u programu Software Startup Academy ove godine sudjelovalo više od 500 prijavljenih studenata.



Praktični oblak


O praktičnoj primjeni poslovanja u oblaku govorio je Draženko Kopljar (PBZ) iz ugla banke koja je u potpunosti svoje poslovanje prebacila u oblak uz napomenu da je poslovanje u oblaku produktivnije, brže i ekonomičnije, te da se ne treba se bojati »oblaka«, jer je u njemu budućnost.


Adis Jugo (skybow AG) i Domagoj Pavlešić (dizzy.hr) prikazivali su nove mogućnosti Power BI rješenja preko Azurea, koje mogu uključiti BI u vlastite aplikacije.


Posebnu pozornost privuklo je predavanje Jacka Pinede, regionalnog voditelja Digital Crimes Unit, Odjela za digitalne zločine kompanije Microsoft, tijekom kojega je objasnio na koji način se Microsoft bori protiv cyber kriminala.


Cyber kriminal


Cyber kriminal postao je ozbiljna prijetnja u današnjem umreženom svijetu, a samo u Sjedinjenim Američkim Državama 3,3 milijuna ljudi godišnje postaju žrtve ovakvih napada koji uzrokuju štetu veću od milijardu i pol američkih dolara., naglasio je Pineda.


No, jednako tako ističe kako Microsoft kao vodeća kompanija u borbi protiv cyber kriminala ulaže ogromne napore kako bi u suradnji s vladama, kompanijama i organizacijama diljem svijeta spriječila ovu vrstu kriminala.


Zanimljivo je bilo čuti izlaganje Sandera Berkouwera (DirTeam.com) na temu »Hybrid Identity in 4 steps with Azure AD Connect« te predavanje Ide Pandur (ENTG) na temu razumijevanja kreativnog procesa u digitalnom marketingu.


Ida Pandur je naglasila kako »biti digitalac nije posao, već način razmišljanja«, što dodatno naglašava važnost holističkog pristupa sagledavanju digitalnog marketinga u sklopu kompanije, kao i strateškog razmišljanja pri osmišljavanju projekata.



U suradnji s Microsoft Hrvatska i InfoCumulusom, Hrvatski Telekom predstavio je paket usluga Microsoft Dynamics CRM odnosno poslovna rješenja, koja su prilagođena potrebama tržišta. Tomislav Kosanović, direktor Odjela za standardne ICT proizvode, istaknuo kako korisnici koji se odluče za ovaj paket dobivaju cjelovito »ključ u ruke« rješenje koje uključuje instalaciju i implementaciju (s postojećim procesima) CRM rješenja, edukaciju korisnika, kao i daljnju stručnu podršku na posebnom broju 24/7. HT nudi i analizu postojećeg stanja prije same instalacije, dodatno savjetovanje te mogućnost plaćanja u mjesečnim naknadama.


Usluga omogućuje kreiranje centralne baze klijenata čime je osigurano da sve informacije budu spremljene i dostupne svim djelatnicima tvrtke. Analizom navedenih informacija tvrtka ima uvid u ukupni prodajni potencijal čime je olakšano planiranje budućih prihoda. Microsoft Dynamics CRM omogućuje i praćenje i bilježenje aktivnosti koje se ostvaruju s klijentima i to s bilo koje lokacije. Kompletna usluga nalazi se u cloudu te je dostupna s bilo kojeg fiksnog i mobilnog uređaja s pristupom internetu.



ICT i goaspodarstvo


Međunarodni i domaći priznati stručnjaci iz poslovnog i IT svijeta i ove godine pokušali su odgovoriti na temu društvenih promjena kojima Hrvatska može ostvariti napredak i možda postati europski gospodarski tigar.


Teme poput stvaranja talenata, mijenjanja načina učenja, kreiranja kulture uspjeha i načina razmišljanja usmjerenog prema razvoju, nisu dale baš nikakvu perspektivu. Iskreno rečeno, prema svemu rečenom, bar ako izrastemo iz današnjeg mačića u običnog mačka i to će biti uspjeh.


Stefan Kniess iz njemačke tvrtke Geometry Global, stručnjak za ponašanje potrošača u svom je predavanju istaknuo da je potrebno implementirati novi način razmišljanja u poslovanju kroz četiri prioriteta – fokus staviti na razumijevanje kupca i način kako donose odluke, posvetiti posebnu pažnju kreativnom pristupu, jer je to faktor koji utječe na ponašanje i mijenja iskustvo korisnika, prikupiti različite vrijedne podatke i prevesti ih u smislene informacije te naposljetku informacije prevesti u komunikacijsku strategiju u kojoj je kupac u centru. Uvijek se stavite u cipele kupca, zaključio je Stefan Kniess.


Zadovoljni korisnici


Alex Mang. Microsoft MVP, govorio je o tome kako raditi dobre aplikacije te istovremeno imati zadovoljne korisnike. On je, koristeći App Insights, prikazao nekoliko načina kako putem aplikacije pratiti korisničko zadovoljstvo.


Iva Carić, Microsoft Digital Lead za CEE, zadužena za komunikaciju s poslovnim partnerima u svom je izlaganju govorila o važnosti digitalne komunikacije. Ona kaže da se 80 % odluka kupaca događa online i oni ne koriste samo jedan kanal komunikacije, već više njih.


Kako bi se doprlo do korisnika treba prije svega razumjeti njihove potrebe te komunicirati s njima na pametniji način zbog postizanja što veće vidljivosti.


Svakako treba izbjeći agresivnu i prečestu komunikaciju te stvoriti temelje da drugi pričaju o vašem brandu, jer je to najbolja preporuka. Od 24 zemlje s kojima radim, trenutačno Češka ima najnapredniju online komunikaciju, kaže Iva Carić.



Udruga CRVENI NOSOVI je, zahvaljujući donacijskom programu »Zajedno smo jači« HT-a i podršci kompanije Microsoft Hrvatska, u veljači ove godine započela program »Smijeh je lijek – Skype s klaunom«. Riječ je o projektu koji uz pomoć modernih tehnologija omogućuje oboljeloj djeci da interakciju s klaunovima doktorima ostvare i u popodnevnim satima, vremenu koje je često za djecu najosjetljivije nakon dnevnih aktivnosti u bolnicama. Zahvaljujući naprednom interaktivnom komunikacijskom sustavu, pjesmice, smijeh, trikovi i zabavne igre, tijekom svakog razgovora putem programa Skype integriranog u LCD televizor s dodatnom kamerom, razveselile su hrabre male pacijente. Poznato je da smijeh ima terapijski učinak, što pomaže djeci da lakše prebrode teške trenutke bolesti izvan obiteljskog doma.


Lejla Zukić-Krivdić, direktorica WinDays16 konferencije zahvalila se partnerskoj tvrtki 3 PRO koja je u svrhu uspostave video poziva, implementirala Office 365 te konfigurirala Skype for Business i provela edukaciju te jednom tjedno pruža podršku i pomoć kada se god za to ukaže potreba.


– U HT-u smo ponosni na već tradicionalni natječaj »Zajedno smo jači«, kojim smo u proteklih deset godina pomogli oko 240 vrijednih projekata na području čitave Hrvatske s više od 8 milijuna kuna, a CRVENI NOSOVI su jedan od prošlogodišnjih dobitnih projekata. I ubuduće ćemo podržavati inovativne i kvalitetne projekte, a upravo objavili i natječaj za ovu godinu za projekte ili programe STEM edukacijskog karaktera koji su usmjereni na učenike osnovnih škola kroz primjenu znanosti i novih tehnologija, naglasio je Bojan Mušćet iz Hrvatskog Telekoma.



Kako zarađuje Lana


Konferenciju je posjetila i Lana Jurčević, jedna od najutjecajnijih javnih osoba na društvenim mrežama te govorila o tome kako bira trendove s kojima ostvaruje suradnju putem svojih društvenih medija


– Kada biram proizvod/brand koji ću promovirati, prije svega gledam koliko je meni taj proizvod koristan, koliko se s njim stapam i imam li neko prethodno iskustvo s njim. Nije mi u interesu zastupati bilo što i uzeti novce, već uvijek želim postići rezultat s kojim će biti zadovoljan klijent.


Možda je i to razlog zašto pola mojih godišnjih prihoda dolazi upravo od komercijalnih kampanja, priznala je Lana.


Razvoj talenata


Ivan Vidaković, direktor Microsoft Hrvatska i Bosna i Hercegovina na kraju je napomenuo da je jedna od najvažnijih tema ove konferencije bila tema o razvoju talenata, za što nam je nužna reforma obrazovnog sustava kako bismo osposobili mlade za zanimanja budućnosti te potaknuli njihovu kreativnost i poduzetnički duh.


S tog polazišta možemo dalje planirati razvoj inovacija, otvaranje novih tvrtki, privlačenje investicija te rast BDP-a. Uz privlačenje, razvoj i zadržavanje talenata nužni preduvjeti uspjeha su i promjena sustava vrijednosti, stvaranje i usvajanje kulture uspjeha te ponovo usvajanje mentaliteta potrebnog za rast, zaključio je Vidaković.