Grad: Rijeka (DHMZ)
Danas: 23° 4
Sutra: 23° 23° 4
9. prosinca 2019.
Upoznajte svoje tijelo

Želite optimizirati svoje tijelo tako da se osjećate najbolje što možete? Dobrodošli u svijet biohakiranja

Foto: Pixabay
Foto: Pixabay
Autor:
Objavljeno: 26. srpanj 2018. u 9:39 2018-07-26T09:39:00+02:00

Zvuči kao nešto iz Matrixa? Za ovaj najnoviji trend neće vam trebati ni crvena ni plava pilula, samo savjeti kako transformirati svoje tijelo kako biste imali više energije, bili produktivniji i osjećali se kao najbolja verzija sebe.

Ukoliko mislite da se hakirati može samo kompjuter, u krivu ste. Danas se hakirati može gotovo sve, tako na internetu možete pronaći hrpu savjeta o tome kako doći do besplatnih namirnica, trikove kako bolje kuhati ili praktične savjete oko uređenja doma. Riječ je o trikovima i kraticama u svim životnim sferama koje vam pomažu u učinkovitosti i time optimiziraju vaše djelovanje.

Biste li htjeli optimizirati svoje tijelo tako da se osjećate najbolje što možete? Dobrodošli u svijet biohakiranja.

Što je biohakiranje?

Biohakiranje je proces mijenjanja vašeg životnog stila kako biste "hakirali" svoje tjelesne funkcije i time se osjećali najbolje što možete. Sigurno ste čuli za frazu "ono si što jedeš". Ona je istinita i više nego što mislite: sve što naše tijelo prima- od hrane, misli ili fizičkih pokreta- sve utječe na naše ponašanje. Ako biohakirate sami sebe, možete transformirati svoje tijelo kako biste imali više energije, bili produktivniji i općenito se osjećali kao najbolja verzija sebe.

Za ovaj proces ne trebaju vam skupi gadgeti- sve što trehate jest početi od malih promjena u svom životnom stilu, pustiti tijelu da se prilagodi novoj situaciji i pratiti kako se osjećate. Ukoliko vidite da vam promjene gode- zadržite ih, u suprotnom- odbacite. Jer, kad je riječ o tome kako se osjećate- tko je bolji stručnjak od vas samih?

8 savjeta kako biohakirati svoje tijelo

1. Isprobajte eliminacijsku dijetu

Osmislite kratkoročni plan obroka kako biste utvrdili uzrokuje li hrana koju konzumirate probleme u vašem tijelu. Izbjegavajte alergene poput glutena, soje, mliječnih proizvoda, a zatim ih počnite polako uvoditi u obroke i pratite kako se osjećate i kako vam tjelo reagira.

2. Izbacite šećer

Iako nije lagana, ovo je jedna od najboljih usluga koje ćete učiniti svom tijelu. Iako ne trebate izbaciti prirodne šećere (naprimjer oni koji se nalaze u voću), svakako izbjegavajte slatkiše, energetska pića i sokove krcate šećerom.

3. Promijenite vrijeme obroka

Već samom promjenom termina u kojem jedete možete biohakirati svoje tijelo. Odredite vremenski okvir za obroke i strogo ga se držite. I sami znate kako kasnonoćni obroci nisu zdravi, a ukoliko počnete ranije večerati i doručkovati kasnije, tada već biohakirate svoje tijelo.

4. Više spavajte

Ukoliko vašem tijelu ne priuštite dovoljno sna (optimalno 7-9 sati), izlažete se riziku za razne zdravstvene probleme. Priuštite si više sna i vaše tijelo će vam biti zahvalno.

5. Isprobajte ketogenu dijetu

Ograničite unos ugljikohidrata i šećera te unosite namirnice sa "zdravim masnoćama" poput kokosovog ulja, ghee maslaca ili orašastih plodova. Ova je dijeta vrlo efektivna u gubitku kilograma, a također i snižava kolesterol.

6. Meditirajte

Misli kojima "hranimo" um jednako su važne kao i hrana za tijelo. Meditacija je ultimativni "hack" za vaš um. Ukoliko patite od stresa, nesanice ili anksioznosti, meditacija može biti efektivan način suočavanja sa simptomima. Meditirajte svaki dan- jer to je najbolje što možete učiniti za vaše tijelo i um.

7. Izujte se

Kad ste posljednji put hodali bosi i osjetili travu ili pijesak pod stopalima? Vratite se korijenima i "prizemljite" svoje tijelo i um jednostavnom šetnjom livadom ili plažom. Priroda skriva sve lijekove, zato uhvatite sunčani dan i napunite se D- vitaminom!

8. Ustanite

Sjećate se one stare dječje igre dan-noć? Bilo da ste u uredu, autu ili kod kuće- uvijek ste u sjedećem položaju. Osvijestite u sebi ovaj problem i prisilite se da više stojite. Nije bitno koliko dugo ste u stajaćem položaju, već koliko često. Podsjetite se da protegnete noge svakih 60- 90 minuta i učinite uslugu svojoj kičmi i tijelu.

Novi list pratite putem aplikacija za Android, iPhone/iPad ili Windows Phone.