Grad: Rijeka (DHMZ)
Danas: °
Sutra: ° °
24. travnja 2019.
Sačuvajte pamet

Sve sporije pamtite i zaboravljate? Postoji ipak par stvari kojima možete spasiti mozak od starenja

Foto Pixabay.com
Foto Pixabay.com
Autor:
Objavljeno: 24. rujan 2018. u 8:11 2018-09-24T08:11:08+02:00

I mozak, poput ostalih dijelova tijela, treba posebnu brigu i pažnju. Ako želite ostati bistri, donosimo savjete kojima ćete ga pravilno nahraniti i održati aktivnim.

Primjećujete li da vam mozak više onako brz kao što je nekad bio? Teško vam je naučiti nešto novo, a ni sve češće zaboravljanje vam nije strano? To su samo neki od znakova da svom mozgu ne posvećujete dovoljno vježbe i pažnje te njegove funkcije polako, ali kontinuirano opadaju. Zaustavite taj proces vlastitim naporom. Donosimo savjete kako.

Hrana za mozak

Recentna istraživanja pokazala su kako hrana igra veliku ulogu u očuvanju mozga. Redovita konzumacija luteina, sastavnog dijela većine povrća, pojačava funkcije i čuva zdravlje mozga. Spoj je to kojeg možemo pronaći u žumanjcima i lisnatom zelenom povrću, a izvrstan je za održavanje dijelova mozga zaduženih za pamćenje.

Lutein se aktivno nakuplja u živčanom tkivu tijekom cijelog života i pritom štiti mozak, održavajući stabilnost i fluidnost živčanih membrana koje služe za mnoge radnje, uključujući i komunikaciju.
Osim luteina, prehrana bogata antioksidansima ključna je za sprječavanje propadanja mozga, a njihov pouzdan izvor može se naći u borovnicama, crnom grožđu, rajčicama i šipku. Na glasu su i omega-3 masne kiseline koje ćete pronaći u ribama i orašastom voću, a koje će mozgu dati snagu za zdravo funkcioniranje.

Foto Pixabay.com

Ne opuštajte mozak

Učenje i rješavanje problema nije rezervirano samo za školarce, dapače! Prestati učiti i aktivno koristiti mozak znači oslabiti njegovu snagu jer mozak, poput ostatka tijela, treba aktivnost kako bi ostao u formi.

Čitajte knjige, rješavajte križaljke i sudoku, igrajte društvene igre, učite nove jezike - to su neke od aktivnosti koje će usporiti starenje mozga, njegovu agilnost i pamćenje, a vaš život učiniti ljepšim.

Što više starimo, gravitiramo u pasivnije intelektualno stanje, a razvoj tehnologije u današnjem društvu koja čini dostupnim svima sve, bez ikakvog ulaganja intelektualnog napora, pospješuje taj proces. Ne dajte se prepustiti. Ako se ne možete natjerati pročitati knjigu, učlanite se u čitateljski klub. Igrajte karte s prijateljima, učite nove vještine, pomažite mlađima u učenju jer učeći njih, pomlađivat ćete sebe.

Foto Pixabay.com

Spavajte dovoljno

San je tu da napuni vaše tjelesne baterije, a izvrgavanje iscrpljenosti umanjuje vaš sveukupni, pa tako i moždani učinak. Osim toga, studije pokazuju kako količina i kvaliteta sna imaju izravnu poveznicu s poboljšavanjem dugoročnog pamćenja.

Za odrasle osobe preporučuje se između 7 i 9 sati sna, premda je mnogima dovoljno i manje. No ako osjećate da manjak sna ostavlja posljedice na vas tijekom dana, natjerajte se na više fizičke aktivnosti. Krenite u šetnje prirodom koje će vas razveselite, a pritom i umoriti. Provodite vrijeme vani, u društvu prijatelja. Ispunjen, sadržajan i aktivan dan dovest će vam kvalitetan san na oči.

Foto Pixabay.com

Stres – krivac za sve

Stres je neprijatelj gotovo svakog aspekta našeg života, pa tako i dugoročnosti i zdravlja mozga, naročito ako je u pitanju kronično stanje. Vrsta kontinuiranog stresa kojem smo duže vrijeme izloženi smanjuje duljinu telomera, sekvence DNA koja određuje brzinu starenja stanica. Istraživanja su pokazala i poveznicu između kroničnog stresa i pojave Alzheimerove bolesti.

Stoga je ovo još jedan razlog da pripazite na količinu stresa u svom životu. Ako ne znate kako, pročitajte nekoliko naših savjeta.

Foto Pixabay.com

Novi list pratite putem aplikacija za Android, iPhone/iPad ili Windows Phone.

HNK Rijeka


Promo
Festival samoniklog bilja
KRŠAN, 27. i 28. travnja

Festival samoniklog bilja