Grad: Rijeka (DHMZ)
Danas: 16° 1
Sutra: 16° 16° 1
22. travnja 2019.
Supernamirnice

Pred nama je vrijeme kad ćemo puno jesti. Uvrstite li na jelovnik ove namirnice, izbjeći ćete debljanje

Foto Pixabay.com
Autor:
Objavljeno: 11. prosinac 2018. u 7:46 2018-12-11T07:46:13+01:00

U vrijeme blagdana je nemoguće izbjeći ukusne obroke, sočne deserte i koju čašicu alkohola. Da izbjegnete siječanske gužve u teretani, donosimo vam namirnice koje pomažu pri održavanju vitke linije u vrijeme kada se najviše jede. 

Donosimo popis sedam zdravih namirnica koje bi bilo dobro da uvrstite na svoj jelovnik imate li namjeru smršaviti.

U vrijeme blagdana je nemoguće izbjeći ukusne obroke, sočne deserte i koju čašicu alkohola. No da izbjegnete siječanske gužve u teretani, donosimo vam namirnice koje pomažu pri održavanju vitke linije u vrijeme kada se najviše jede.

Lan

Lan je odličan izvor zdravih masnoća i vlakana. Nutricionistica Ashley Kofff za Reader`s Digest objašnjava da vlakna iz sjemenki lana stvaraju gel kada dođu u dodir s vodom što usporava proces probavljanja. Takav usporeni proces omogućuje vašem tijelu da sporije apsorbira ugljikohidrate i koristi ih za energiju, umjesto da ih pretvara u masnoću. Ako vam se lan na prvu čini kao nešto što ne znate kako biste uopće konzumirali, ne brinite. Od lana i vode se radi fini umak koji se koristi kao zamjena jajima i majonezi, a može se dodati u glavno jelo i u desert.

Crvena paprika

Zahvaljujući ogromnoj dozi vitamina C, crvena paprika čini čuda za vašu liniju. Studije pokazuju da kapsinoidi koje paprika sadrži, ubrzavaju proces topljenja masnih naslaga u vašem tijelu. Možete ih grickati sirove, a odlično idu uz ricottu.

Ocat

Iako se u većini dijeta spominje maslinovo ulje, posljednji je hit ocat. Idealan je za salate, ali i za vaš šećer. Dozvoljena dnevna doza unosa octa, pomaže pri regulaciji krvnog šećera i ne dozvoljava da se isti zadržava poslije obroka u krvi. Idealan je i za smanjenje nadutosti, a najfiniji je u kombinaciji s medom kao preljev različitim vrstama jela.

Kvinoja

Kvinoju ne nazivaju supernamirnicom bez razloga. Nalik je žitaricama i uzgaja se uglavnom zbog sjemenki. Iste te sjemenke pomažu da smanjite tjelesnu masnoću, težinu i da vam tijelo bude očišćeno od toksina jer sadrži ogromne količine vitamina E što pomaže i kod smanjenja kolesterola. Može se kombinirati kao kaša za doručak ili u kombinaciji s povrćem uz glavno jelo.

Limun

Iako su sva citrusna voća iznimno zdrava, nutricionistica Koff  posebno hvali limun. Navodi da on posebno stimulira želudac čime omogućava pravilnu probavu zahvaljujući blagoj kiselini. Konzumacijom limuna stvorit ćete zdraviji organizam, probavu, nadutost i postići željenu liniju. Posebno se preporučuje svako jutro započeti čašom limunade.

Grah

Nutricionistkinja Tara Ostrowe preporučuje grah bogat B vitaminima, vlaknima i proteinom kao vašeg saveznika u jačanju energije. Dokazano pomažu prevenciji srčanih bolesti, ali i raka. Porcija od samo 10 grama graha dnevno, dugoročno smanjuje kolesterol za 10% zahvaljujući antikancerogenim saponinima i fitosterolima koji se nalaze u sastavu graha.

Cimet

Cimet se naziva i „mršavom hranom“, a Ostrowe naglašava da isti pomaže prvi smanjenju šećera u krvi i mršavljenju. Omiljeni začin se može dodati u žitarice čime daje ravnotežu zdravoj količini unosa šećera. Ako vam se ne sviđa sa žitaricama, možete ga dodati i u kavu, ali i u jela po izboru, da dobijete slađi okus.

Novi list pratite putem aplikacija za Android, iPhone/iPad ili Windows Phone.

HNK Rijeka


Promo
Tommy zna što voliš