Grad: Rijeka (DHMZ)
Danas: °
Sutra: ° °
17. prosinca 2018.
Stanite na kraj boli

Ovo su prirodni načini uz koje ćete se riješiti menstrualnih bolova

Foto Pixabay.com
Foto Pixabay.com
Autor:
Objavljeno: 2. prosinac 2018. u 12:19 2018-12-02T12:19:29+01:00

Premda normalna pojava, menstrualna bol u većini slučajeva ometa svakodnevne aktivnosti žene. Donosimo nekoliko prirodnih metoda kojima se stanje može značajno popraviti.

Menstrualni bolovi česta su pojava uoči i tijekom menstruacije s kojom se susreću mnoge žene, a poglavito djevojke. Teži slučajevi – koji nerijetko uključuju povraćanje, mučninu, vrtoglavicu - obično se reguliraju propisanom kontracepcijskom terapijom ili tabletama protiv bolova, no ako niste skloni medicinskim rješenjima ili želite pokušati spriječiti bol nekim prirodnim putovima, donosimo popis djelotvornih postupaka.

Zagrijte bolno područje

Poslužit će bilo koji izvor topline – termofor, grijalica ili sunce – a rezultati su i znanstveno potvrđeni. Studija objavljena u Evidence-Based Nursingu iz 2001. pokazala je da je učinak topline za menstrualne bolove jednak učinku jednog ibuprofena.

Istraživanje je zbog praktičnosti provedeno s termoforom, a pokazalo je da su žene koje su koristile samo termofor, odnosno izvor topline prislonjen na bolno mjesto, osjetile brže olakšanje od onih koje su koristile tabletu. Sve što trebate jest pronaći položaj koji vam odgovara – u slučaju ove vrste bolova ženama najčešće odgovara fetus položaj – umiriti se i pustiti da toplina opusti vaše mišiće.

Riblje ulje i vitamin B1

Još jedan prirodni put kojim možete olakšati menstrualne bolove jesu prirodni dodaci ribljeg ulja i vitamina B1 koji su se dokazali vrlo djelotvornima. U istraživanju iz 2014. godine koje je objavljeno u časopisu Global Journal of Health Science, na uzorku od 240 tinejdžerica s menstrualnim bolovima pokazalo se da se onim djevojkama koje su dnevno uzimale 100 mg vitamina B1 i 500 mg dodatka ribljeg ulja bol značajnije smanjila i skratila negoli u onih koje nisu uzimale dodatke.

Tjelesna aktivnosti

Premda se čini najmanje privlačnom od svih opcija kada ste u boli, vježbanje može biti jedan od najdjelotvornijih prirodnih lijekova za menstrualnu bol. Dokazano je da tjelesno aktivne žene trpe puno manje i rjeđe bolove od onih koje nisu aktivne, a u slučaju smanjenja regularne aktivnosti, bol se s vremenom povećava. Razlog je tome povećana cirkulacija, smanjenje nadutosti, ali i lučenje endorfina koji neće samo smanjiti bol, već popraviti i vaše cjelokupno raspoloženje. Stoga ako patite od bolnih menstruacija, ovo je samo još jedan u nizu razloga zbog kojih se morate pokrenuti.

Smanjite pušenje

Jedno australsko istraživanje koje je uključilo 9000 žena u razdoblju od 13 godina pokazalo je da žene koje puše imaju gore menstrualne tegobe, a njihove je bol rasla s većim brojem popušenih cigareta. Stoga ako pušite i imate menstrualne bolove, smanjite broj cigareta prije i tijekom menstruacije.

Novi list pratite putem aplikacija za Android, iPhone/iPad ili Windows Phone.

HNK Rijeka