Grad: Rijeka (DHMZ)
Danas: 12° 26
Sutra: 12° 12° 26
11. studenoga 2019.
Zdravo mršavljenje

Mršavljenje nije znanstvena fantstika. Ovo su vrlo jednostavni savjeti bez kojih nema vitke linije

Foto Pixabay.com
Foto Pixabay.com
Autor:
Objavljeno: 19. rujan 2018. u 7:59 2018-09-19T07:59:49+02:00

Iza različitih režima prehrane krije se tek nekoliko jasnih i jednostavnih uputa bez kojih dugoročnog i zdravog mršavljenja nema.

Koliko ste dijeta dosad isprobali? „Dukan”, „Atkins”, „Paleo”, „DASH”, samo su neki od naziva režima prehrane čiji se trendovi izmjenjuju gotovo jednako brzo kao da je riječ o modnoj sezoni, a svaka se kune u rezultate za kojima se pomame brojni budući sljedbenici. Neki uspiju smršaviti, drugi ne, no postavlja se pitanje koliko su, nakon završetka dijete njeni rezultati postojani, a time i korisni.

Prije negoli se upustite u avanturu zvanu mršavljenje, imajte na umu nekoliko jednostavnih činjenica bez kojih dugoročne rezultate nemojte očekivati. Nije riječ o tajnim savjetima koji će vam otkriti neočekivanu istinu, već o zdravim navikama koje su poznate od pamtivijeka.

Do cilja se dolazi polako

Hranite se relativno nezdravo pa ste odlučili smršaviti. Uzeli ste jedan od propisanih programa dijete koji traje nekoliko mjeseci i od početka ga slijedite uspješno. Kilogrami padaju, vi ste sretni. No, mislite li o posljedicama?
Problem ovog puta nalazi se u činjenici da osobe koje njime krenu bespogovorno slijede pravila stroge prehrane kakvu prije nisu poznavali. Velika promjena dovodi do velikog gubitka kilograma, no takvo stanje, ako se ne prilagodi vlastitim ukusima i potrebama često završi kao placebo efekt jer nakon završetka programa, koji je bio striktan i isključiv, osobe polako vraćaju stare navike.

Prije negoli krenete na neki od strogih programa razmislite o tome što je u njemu dugoročno dobro za vas, jeste li previše gladni, jesu li trenutna velika odricanja recept za kasniju sreću? U većini slučajeva bolje je krenuti polako, bez naglih odricanja koje slijedimo jer moramo jer tako svjesno osmišljavamo plan što raditi, jesti i kako se ponašati i nakon programa. Pritom se ne opterećujte previše tuđim rezultatima i načinima. Svatko od nas ima vlastite potrebe i mogućnosti, a vi morate osvjestiti koje su vaše i u tom putu polako ustrajati.

U hrani budite umjereni

Zdrava prehrana, koja dovodi u konačnici do zdravog mršavljenja, sastoji se od raznolikog repertoara sezonskih namirnica koje nisu posebno prerađene, a koje uključuju zdrave proteine, masti i ugljikohidrate. To podrazumijeva žitarice, meso, mliječne proizvode, voće i povrće, ali i zdrave masti i ulja koje su esencijalne za održavanje ravnoteže u organizmu.

Foto Pixabay.com

Jedite raznoliko, ali i umjereno. Procijenite koliko hrane vam je potrebno i toliko si stavite na tanjur. Jedite polako kako bi vaš mozak procesuirao hranu u realnom vremenu te zaključio da je sit. Ako ste u hranjenju užurbani, pojest ćete više, a realno to vam nije potrebno. Stoga odvojite vrijeme za obroke, barem ona tri osnovna – doručak, ručak i večeru – i ni u kojem slučaju ih ne propuštajte.

Ako osjetite potrebu između tih obroka, slobodno pojedite nešto! Izgladnjivanje nije dugoročno rješenje vašeg problema.

Vježbajte

Osim što je zdravo za vaš organizam, vježbanje je nužno i ako želite održati vitku liniju. Uz dobar trening osjećat ćete se bolje, a nećete imati grižnju savjeti (ni stvarnih posljedica) ako se odlučite i na povremene obroke koji nisu na popisu zdrave prehrane.

Kontinuirana tjelovježba u bilo kojem obliku također uvodi red u vašu svakodnevnu rutinu te vas podsjeća na to da ulažete u trud u nešto zbog čega se dugoročno osjećate dobro. Rezultati vaše prehrane pritom su uočljiviji i kvalitetniji, a organizam postaje brži i efikasniji. Bez fizičke aktivnosti uistinu nema dugoročnih rezultata.

Budite ustrajni i odlučni

Nijedan program vam ne može pomoći koliko možete pomoći sami sebi. Sve upute o prehrani, planovi koje su drugi osmisli, nisu realno i dugoročno ostvarivi ako niste spremni na trajne promjene u svom životu. Vitka linija u tom putu nije cilj, nego dugoročna posljedica koja je rezultat zdravih životnih navika i odabira kojih se prije niste držali.

Prije „dijete” razmislite o svemu što morate promijeniti, a što smatrate da možete ispuniti. Time ćete se ograditi od potencijalnih neuspjeha i razočaranja koje će vas vratiti više koraka unazad, na početno stanje u kojem se sada nalazite.

Novi list pratite putem aplikacija za Android, iPhone/iPad ili Windows Phone.