Grad: Rijeka (DHMZ)
Danas: 13° 6
Sutra: 13° 13° 6
16. prosinca 2019.
Omiljena namirnica

Kako odabrati pravu čokoladu? Često nisu baš najbolje kvalitete

Kako odabrati pravu čokoladu? Često nisu baš najbolje kvalitete
Kako odabrati pravu čokoladu? Često nisu baš najbolje kvalitete
Autor:
Objavljeno: 1. svibanj 2019. u 9:27 2019-05-01T09:27:45+02:00

Kako odabrati pravu čokoladu? Svi se slažemo da to mora biti kvalitetan prirodni proizvod. Bolje je početi s tamnom čokoladom, sa sadržajem kakaa od najmanje 60 posto. Zapamtite da je dnevni unos čokolade koju preporučaju pedijatri 20 grama

Konvencionalno, sve majke su podijeljene u dvije grupe: na one koje rado daju čokoladu djeci i one koje zabranjuju bilo kakve slatkiše. No, tko je od njih u pravu? Odlučili smo istražiti je li zdravo da djeca jedu čokoladu ili treba odabrati druge slatkiše.

Zapamtite da bez obzira na to koliko pokušavate zaštititi dijete od čokolade, uvijek postoji ljubazna baka ili prijateljica koja će djetetu pružiti priliku da je proba. Kako kaže stara narodna mudra izreka: zabranjeno voće je najslađe.

Čokoladu treba postepeno uvoditi u dječju prehranu od treće godine. Djeci mlađoj od ovog uzrasta pedijatri često ne preporučaju konzumiranje čokolade i to zbog nekoliko dobrih razloga. Prvo, zbog opasnost od alergijskih reakcija. Pored kakaa, čokolada skriva cijeli popis potencijalnih alergena: šećera, mlijeka, orašastih plodova itd. Dijete može dobiti kožni osip, pa čak i groznicu. Drugo, opterećenje na probavni sustav.

Čokolada je jedna od najhranjivijih namirnica, no tijelo djeteta jednostavno se ne može nositi s velikom količinom masti koja je prisutna u čokoladi. U ovom slučaju, posebice pate jetra i gušterača. Treće – karijes. Čokolada u malim količinama ne može oštetiti zube, ali ako je dijete previše jede, šećer može uzrokovati karijes. Prema tome, obratite pažnju na čokoladu s prirodnim i sigurnim sastojcima, kao što je stevija.

Kako odabrati pravu čokoladu? Svi se slažemo da to mora biti kvalitetan prirodni proizvod. Bolje je početi s tamnom čokoladom, sa sadržajem kakaa od najmanje 60 posto. Zapamtite da je dnevni preporučeni unos čokolade koju preporučaju pedijatri 20 grama.

U čokoladi uvijek postoji šećer ili njegova zamjena. Prednost treba dati čokoladi s prirodnim zaslađivačima poput stevije. Primjerice, čokolada bez šećera ima puno korisnih svojstava – jača imunološki i normalizira probavni sustav.

U sastavu visokokvalitetne čokolade ne bi trebali biti sastojci kao što su transmasti i zrna kakaa. Posebno su opasne transmasti koje su kontraindicirane čak i kod odraslih. Kvalitetna čokolada treba biti sjajna po izgledu. Dobra i kvalitetna čokolada se postepeno topi: ne previše brzo i ne previše sporo.

Prava, kvalitetna čokolada pomaže mozgu da radi i daje energiju tijekom cijelog dana. Pored toga, čokolada sadrži korisne tvari poput kalcija, fosfora i magnezija. Zapamtite da je sve u umjerenosti i ne lišavajte dijete čokolade. Glavna stvar je da pratite preporuke specijalista, birate samo proizvode visoke kvalitete i obavezno čitate sastav naveden na pakiranju.

Novi list pratite putem aplikacija za Android, iPhone/iPad ili Windows Phone.