Grad: Rijeka (DHMZ)
Danas: 23° 4
Sutra: 23° 23° 4
18. studenoga 2019.
MEĐUOBROK

Izbjegnite nezdrave grickalice: Donosimo zdrave snackove za djecu

Foto: Istock
Foto: Istock
Autor:
Objavljeno: 4. lipanj 2019. u 10:55 2019-06-04T10:55:19+02:00

Mješavina sušenog voća idealna je kombinacija energije, dobrih masti i hranjivih tvari, koja će u samo nekoliko zalogaja zasititi vaše dijete

Jedan od najvećih izazova u ishrani djece je vrijeme između glavnih obroka, kada djeca najprije posežu za različitim nezdravim grickalicama, koje su po svojoj prirodi vrlo često bogate prerađenim šećerima, brašnom, aditivima i lošim mastima. Kako bi vaše dijete dobilo potrebne zdrave nutrijente, uživalo u užini, a njihov međuobrok vama prestao biti noćna mora, predlažemo vam sljedeće zdrave i ukusne grickalice:

1. Voće - jednostavna i univerzalna grickalica

U nedostatku vremena i ideja, univerzalna zdrava grickalica je uvijek svježe voće. Bogato vodom, vlaknima, mnogobrojnim vitaminima, pruža energiju i poboljšava cjelokupno zdravlje vašeg djeteta. Uvijek dajte prednost sezonskom voću. Izaberite jedno ili napravite voćnu salatu od nekoliko djetetu omiljenih vrsta. Da biste dodatno zainteresirali dijete, voće začinite s malo cimeta i zasladite medom.

2. Domaći voćni jogurt

Jogurt je dobar izbor za dječju užinu jer je odličan izvor proteina i kalcija koji su bitni za rast i razvoj djeteta. Jogurt sadrži i prirodne probiotike koji poboljšavaju probavu. Mnogobrojne verzije gotovih voćnih jogurta sadrže dodatni šećer pa je najbolja opcija da u običan jogurt dodate malo nasjeckanog svježeg voća, kao što su banana, breskva, grožđe ili malina. Druga opcija je da jogurt i voće miksate pa dijete neće biti posve sigurno što jede.

3. Zdravi miks orašastog i sušenog voća

Mješavina sušenog voća idealna je kombinacija energije, dobrih masti i hranjivih tvari, koja će u samo nekoliko zalogaja zasititi vaše dijete. Kod ove kombinacije obratite pažnju je li vaše dijete prethodno iskazalo alergiju na neku od ovih namirnica, ali i na to da se ovaj vid grickalica preporučuje starijoj djeci, koja mogu sigurno progutati ove plodove. Pomiješajte badem, lješnjak, indijski orah, sušene brusnice, narezane suhe smokve i šljive.

4. Kokice

Iako vrlo često smatrane za »junk« hranu, kokice, ukoliko se umjereno konzumiraju mogu imati blagotvorni učinak. Najnovija istraživanja govore da kokice sadrže antioksidanse i vlakna. Nemojte, međutim, raditi kokice u mikrovalnoj pećnici i obratite pažnju na porijeklo zrna od kojeg ih radite. I pripazite s količinom soli.

5. Šareni povrtni sendviči

Djeca vole sendviče, a da biste ih učinili atraktivnijima, iskoristite – povrće. Neka vam osnova sendviča budu pureća prsa ili šunka, »obojite ih« zelenom salatom, svježim ili kiselim krastavcima, rajčicama, naribanom mrkvom... Ako se ne želite držati standardnih formi, na bezglutenski kruh stavite namaz od avokada i nekoliko kapi limuna te cherry rajčice.

6. Punjene košarice

Za ove zanimljive košarice potrebna su vam rajčice, jaja i nadjev po želji. Rajčicama uklonite »meso« i one će poslužiti umjesto košarica. Punite ih mješavinom tvrdo kuhanih jaja, tune ili dimljenog lososa, avokada i »mesa« od rajčice. Radite i svoje kombinacije nadjeva, možete kombinirati pureće ili pileće meso i nasjeckanu zelenu salatu.

7. Čips od batata

Slatki krumpir ili batat, danas se redovno nalazi na meniju onih koji vode računa o zdravlju svojih najmilijih. Bogat je vitaminom A, i kao takav odličan je za zdravlje oči i kože. Batat narežite na tanke ploške, prelijte maslinovim uljem i morskom ili himalajskom solju, stavite u pećnicu i pecite 20 minuta na 200 stupnjeva. Dobit ćete ukusnu i zdravu grickalicu za vas i dijete.

8. Povrće s umakom

Djeca vole umake. Nemojte im uskratiti to zadovoljstvo, nego im otkrijte zdravu verziju. Nasjeckajte povrće na trake (mrkvu, celer, krastavac), a kao umak koristite svježi humus, kikiriki maslac, guacamole namaz ili grčki jogurt.

9. Energetske bombice

Od suhog voća mogu se napraviti zdrave slastice. Suho voće (marelica, šljiva, smokva, brusnice ili grožđice) sameljite i pomiješajte sa zobenim pahuljicama. Po želji možete dodati chia sjemenke, sjemenke suncokreta ili bundeve i mljeveni lješnjak. Sve povežite s malo meda i oblikujte kuglice. Ovako pripremljene »bombice« ne samo što će dati energiju vašem djetetu, nego će mu pružiti i sve važne nutrijente.

Novi list pratite putem aplikacija za Android, iPhone/iPad ili Windows Phone.