Inicijativa

Coca-Cola i PepsiCo obećali smanjiti udio kalorija za 20 posto do 2025.

Hina

Najveći američki proizvođači bezalkoholnih pića, među kojima su Coca-Cola i PepsiCo, obećali su smanjiti udio kalorija u zaslađenim pićima za 20 posto u idućih 10 godina kroz edukativne programe, marketing i ambalažu



NEW YORK – Najveći američki proizvođači bezalkoholnih pića, među kojima su Coca-Cola i PepsiCo, obećali su smanjiti udio kalorija u zaslađenim pićima za 20 posto u idućih 10 godina kroz edukativne programe, marketing i ambalažu.


Američko udruženje proizvođača bezalkoholnih pića i Udruženje za zdravije generacije objavili su takve planove na godišnjem sastanku Clintonove globalne inicijative u New Yorku.Proizvođači bezalkoholnih pića planiraju ostvariti zacrtani cilj do 2025. putem programa edukacije građana kako bi smanjili unos kalorija kod konzumacije pića, te kroz povećanu ponudu pića koje su bez ili s vrlo malo kalorija, uključujući i flaširanu vodu. Američko udruženje te industrije izabrat će neovisnog procjenitelja koji će pratiti napredak, no nije jasno koliko će konkretno kalorija podrazumijevati to 20-postotno smanjenje.Ta će se mjera vjerojatno temeljiti na obujmu prodaje, kalorijama po piću i američkim statističkim podacima, kazala je Susan K. Neely, predsjednica i izvršna direktorica Američkog udruženja industrije bezalkoholnih pića. »Bez preuzimanja takvih obveza teško bi bilo zadržati napredak koji je dosad postignut«, kazala je. Incijative za smanjenje kalorija nisu ništa novo. Američko udruženje proizvođača pića i Udruženje za zdravije generacije zajedničkim snagama rade na smanjenju kalorija u pićima u tamošnjim školama.Šesnest najvećih američkih proizvođača hrane i pića, uključujući Coca-Colu i PepsiCo, 2010. se obvezalo da će do 2012. ukloniti 1.000 milijardi kalorija s američkog tržišta, a do 2015. njih 1.500 milijardi. Te su kompanije dio zaklade za zdravu težinu koju predvode izvršni direktori a koja je 2009. osnovana kako bi se smanjila pretilost. U siječnju su kompanije iz te zaklade objavile da su 2012. zajedno u SAD-u prodale 6.400 milijardi manje kalorija u usporedbi s 2007. No, analiza znanstvenika sa Sveučilišta u Sjevernoj Karolini, objavljena prošlog tjedna u Američkom časopisu za preventivnu medicinu, pokazala je da se ukupan broj kalorija u pakiranoj hrani koju su te kompanije prodale kućanstvima s djecom nije promijenio od 2011. do 2012.Prema podacima američke vlade za razdoblje od 2007. do 2008. trećina odraslih osoba u SAD-u je pretila.