Autohtoni proizvod

‘Zamirišimo na hrvatski med’: Dejan Levačić već desetak godina proizvodi personalizirane parfeme

Irena Frlan Gašparović

Foto: Nenad Reberšak

Foto: Nenad Reberšak

Parfem od meda, s glavnom notom meda kestena, Levačić je krajem lipnja predstavio u Bruxellesu. Izrada parfema i inače je dugotrajan i skup proces koji, među ostalim, uključuje i zakopavanje parfema na dulje vrijeme u, primjerice, rijeku Muru ili deset metara ispod zemlje

Parfeme treba tretirati kao vrhunsko vino, držati ih na mjestu gdje neće biti izloženi velikim promjenama temperature, vlage, svjetla, koje utječu na njihovu strukturu, objašnjavao nam je ovoga tjedna Dejan Levačić, dok smo sjedili za stolom u njegovoj kući u Čakovcu, razmišljajući kako, čini se, kupaonica baš i nije najidealnije mjesto za držanje parfema. Dejan Levačić već se desetak godina bavi nesvakidašnjim poslom: proizvodi pesonalizirane parfeme kojima je »baza« uglavnom neka specifična biljka ili proizvod, poput aronije, tartufa, indijske konoplje, koprive…

– Moji su parfemi napravljeni posebno za jednu osobu, jedan događaj, objašnjava Levačić, nudeći nam da isprobamo njegov najnoviji proizvod, parfem od hrvatskog meda, koji je i bio povod da iz Zagreba »potegnemo« do Čakovca.


»Mućkanje« u garaži


Parfem od meda, s glavnom notom meda kestena, Levačić je krajem lipnja predstavio u Bruxellesu. Bilo je to na Europskom tjednu pčela i oprašivanja koji je u Europskom parlamentu organizirala eurozastupnica Marijana Petir s još šest svojih kolega, europarlamentaraca. I mi smo, kao i zastupnici u Europskom parlamentu, isprobali autohtoni »medni« hrvatski parfem. No, vani je vrućina, sve je puno dosadnih kukaca, a u strahu su velike oči: jesmo li sada, kada mirišimo na med, privlačniji pčelama, osama i drugim beštijama? Naš domaćin potvrđuje da miris privlači kukce poput pčela.


– To nije parfem za ljeto, jer je pretopao, nego za jesen i zimu kada se i med najviše koristi, ističe Levačić koji je na izradi ovog parfema radio punih 20 mjeseci. Izrada parfema i inače je dugotrajan i skup proces koji, među ostalim, uključuje i zakopavanje parfema na dulje vrijeme u, primjerice, rijeku Muru ili deset metara ispod zemlje. Neke uspije napraviti u godinu dana, ali uglavnom je za proizvodnju jednog personaliziranog parfema potrebno i više vremena, nekad čak i nekoliko godina. Upravo je pri završetku dvaju novih parfema, od aronije i tartufa, na kojima, veli, radi već četiri godine. To je otprilike i vrijeme kada je njegov nekadašnji hobi postao ozbiljniji i počeo prerastati u posao. Levačić je, kako sam za sebe kaže, »zaljubljenik u kozmetiku od malih nogu«, a još je u djetinjstvu provodio vrijeme u Plivi gdje mu je radila majka. Prije desetak godina krenuo je s izradom vlastitih parfema.– Prvih nekoliko godina u garaži sam »mućkao« parfeme, uglavnom za prijatelje, rodbinu, suprugu…, prisjeća se Levačić. S vremenom je, međutim, hobi postajao sve ozbiljniji da bi mu se prije tri-četiri godine u potpunosti posvetio i od njega napravio posao.

Strani klijenti


Klijente bira vrlo pažljivo, prije izrade personaliziranog parfema želi ih dobro upoznati, a uglavnom, tvrdi, radi za ljude iz inozemstva. Proizvodnja njegovih parfema ne odvija se »na traci« niti je riječ o masovnoj proizvodnji. Svojevrsna iznimka bio je parfem koji je prije dvije godine predstavila politička stranka Orah, koju je tada vodila Mirela Holy. Kako se tada pisalo, umjesto ‘klasičnih’ rekvizita s obilježjem stranke, poput kemijskih olovki, Orah se odlučio na »vlastiti« parfem. No, Levačić parfeme uglavnom proizvodi u vrlo ograničenim količinama.




– Mnogi zamišljaju da imam tvornički pogon, ali pri izradi personaliziranih parfema meni je dovoljan ovaj stol, pokazuje nam Levačić na stol u kuhinji na kojem nam je izložio ono što je dosad napravio. Osim parfema od meda, ističe se i jedan intenzivne zelene boje, izrađen od koprive, za ovogodišnji Renesansni festival u Koprivnici. Na festivalu, koji se održava krajem kolovoza, pokušat će se oboriti i svjetski rekord za Guinnessovu knjigu rekorda: ako dvije tisuće posjetitelja festivala u jednom danu isproba parfem, rekord će biti srušen, otkrio nam je Levačić kojemu je želja otvoriti i prvu kušaonu hrvatskih parfema.