Priča iz Kilisa

Ovaj je grad djeci odlučio darovati bicikle. Postoje samo tri uvjeta, a jedan je prilično neobičan

P. N.

Izvor: Pixabay

Izvor: Pixabay

Da bi dijete izborilo pravo na bicikl mora zadovoljiti tri uvjeta: mora imati rođaka koji je prestao pušiti, mora održavati visok prosjek ocjena i obećati da će voziti bicikl sat vremena dnevno



U turskom gradiću Kilis na granici sa Sirijom konstantna buka motocikala, skutera i auta je svakodnevica, a bicikl ćete teško vidjeti, no lokalni političari su to odlučili promijeniti s novom mrežom biciklističkih staza i darivanjem na tisuće bicikla gradskoj djeci, prenose s Guardiana.


Unatoč kampovima za izbjeglice duž granice, mnogi su Sirijci našli utočište u gradovima poput Kilisa. Kilis danas broji 260.000 tisuća stanovnika, što je duplo više nego prije, a promjena se dogodila praktički preko noći. Tamni oblak rata nije zaobišao grad, 2016. godine ih je ISIS bombardirao, a ove godine militantna skupina Kurda YPG.


Gradonačelnik, Hasan Kara, ipak želi vidjeti Kilis kao grad koji nije razoren konfliktom već kao grad koji otvara svoja vrata izbjeglicama i zajedništvu. Kara je inicirao brojne civilne i infrastrukturalne projekte s težnjom da Kilis postane grad po mjeri čovjeka. Jedna od možda najneobičnijih inicijativa je darivanje bicikla lokalnoj djeci.




—Dosad smo isporučili preko 4,000 tisuće bicikla, a cilj nam je barem 15,000 tisuća, rekao je Kara te dodao da im je biciklistički projekt od velike važnosti jer, kako se može vidjeti, grad je krcat motociklima.— Sada se ipak gradi druga perspektiva dok gledamo djecu kako odlaze u školu i vraćaju se iz nje na biciklima, dodao je Kara.


Da bi dijete izborilo pravo na bicikl mora zadovoljiti tri uvjeta: mora imati rođaka koji je prestao pušiti, mora održavati visok prosjek ocjena i obećati da će voziti bicikl sat vremena dnevno.


—Jako sam sretan što sam dobio bicikl, izjavio je devetogodišnji Hilmi Calban.


U gradu je izgrađena četiri milje duga biciklistička staza za djecu ograđena cvijećem u blizini modernih stambenih zgrada. U planu je izgradnja biciklističke staze duge 20 milja koja bi prolazila gradskim centrom kako bi se spriječila dominacija motocikala i automobila, no za to nažalost nemaju dovoljno resursa. Kako bi se projekt završio, Kara moli Europsku uniju za pomoć.


—Podržite nas. Neka Kilis postane grad koji je prepoznatljiv po suživotu i zdravom načinu života. Možda Kilis postane biciklistički grad kao Amsterdam, nada se Kara.