Reorganizacija

Novi izvršni direktor najavio radikalne promjene McDonaldsa

Hina

Reuters

Reuters



NEW YORK – Novi izvršni direktor McDonald’s najavio je veliku reorganizaciju kompanije, prodaju niza restorana franšizama i smanjivanje troškova u pokušaju da napravi od tog lanca restorana brze prehrane »modernu, progresivnu burger kompaniju«.


U video objavi izvršni direktor Steve Easterbrook poručio je u ponedjeljak da to znači »bolji McDonald’s«, koji će biti praktičniji, ugodniji i nuditi posjetiteljima priliku da izaberu hranu po svom ukusu.


»Danas je moderno ispunjavati potrebe potrošača. Progresivno je predvidjeti potrebe naših kupaca sutra«, rekao je Easterbrook, koji je preuzeo funkciju izvršnog direktora 1. ožujka, nakon jedne od najlošijih godina za McDonald’s. Poručio je da neće bježati od hitne potrebe za preustrojem poslovanja.




Easterbrook je najavio da će McDonald’s do 2018. prodati 3.500 restorana franšizama, čime će se vlasništvo nad globalnim franšizama povećati s 81 na 90 posto. U prijašnjem planu McDonald’s je kanio prodati 1.500 restorana do 2016. godine.


Također je obećao da će ukloniti »glomaznu« upravljačku strukturu i očistiti poslovanje od neučinkovitosti kako bi uštedio oko 300 milijuna dolara godišnje, od čega će većina biti realizirana do kraja 2017. Easterbrook je također rekao da će McDonald’s u 2015. vratiti dioničarima 8 do 9 milijardi dolara.


McDonald’s trenutno organizira svoje poslovanje oko velikih zemljopisnih tržišta, kao što su SAD, Europa, Azija i Pacifik, Bliski istok i Afrika (APMEA). Easterbrook je najavio da će novi segmenti, koji će stupiti na snagu 1. srpnja, biti organizirani oko poslovnih sličnosti.


Investitori koji su se nadali konkretnim planovima za rješavanje pitanja konkurencije, brzine usluge i kvalitete hrane ostali su razočarani najavama, pa je cijena dionice McDonald’sa u ponedjeljak pala 1,7 posto, na 96,13 dolara.


Stručnjaci procjenjuju da bi početni koraci koje je najavio Easterbrook trebali pomoći, ali da ti jednokratni napori nisu rješenje za pad prodaje.


»Nijedan potrošač nije nikada donio odluku o kupnji branda na temelju strukture i organizacije tvrtke. Koji je fokus branda? Koje su potrebe koje McDonald’s može zadovoljiti bolje od konkurencije?«, pita Larry Light, analitičar iz tvrtke Arcature.


Agencija Standard & Poor’s snizila je nedavno kreditni rejting McDonald’sa s »A« na »A-«.