Gdje je nestao čovjek

Hologrami i mobilne aplikacije zamjenjuju ljudsku srdačnost?

Hina

Samoposlužujući strojevi, bilo na aerodromu ili trgovini, hologrami, androidi, pametni telefoni te mobilne aplikacije budućnost su putovanja



LONDON » Samoposlužujući strojevi, bilo na aerodromu ili trgovini, hologrami, androidi, pametni telefoni te mobilne aplikacije, budućnost su putovanja. Kako piše u najnovijem izvješću nedavno održanog londonskog turističkog sajam World Travel Market 2014 Industry Report, budućnost turizma seli se u virtualni svijet.


U budućnosti, stoji u ovom izvješću, više neće postojati predstavnici turističkih agencija. Dobrodošlicu u ljetovalištu te sve potrebne informacije davat će hologramsko osoblje kao u »Zvjezdanim stazama«, koje će zamijeniti i osoblje u pozivnim centrima. Već su sada neki organizatori putovanja poput Thomsona ili First Choica smanjili broj svojih turističkih predstavnika te koriste iPadove i gostima nude priliku da sastanak dobrodošlice »odrade« putem Youtubea. Gosti koji putovanje bukiraju putem Thomsona također na usluzi imaju tekstualni servis Travel Buddy putem kojeg mogu rezervirati izlet u odredištu i saznati sve informacije o svom ljetovalištu.


   Tko želi rezervirati večeru u restoranu ili naručiti taksi, ne treba više ni zvati recepciju ili concierge, već jednostavno koristiti iPhonov program Siri. Ljude bi mogao zamijeniti i kompjutorski sustav Amelia koji je nedavno predstavio Ipsoft. Riječ je o sustavu koji razumije tekst i može riješiti problem te bi na neki način predstavljao prvi korak u evoluciji holografskog turističkog predstavnika.




   – Androidi i hologrami kao dio svakodnevice danas još uvijek predstavljaju znanstvenu fantastiku. Ipak, kako već imamo na raspolaganju tehnologiju koja ima velike mogućnosti, uvjeren sam da će hologrami i androidi postati znanstvena činjenica. Ako takav razvoj bude pomogao turističkim tvrtkama da smanje troškove u opsluživanju klijenata, vjerujem da će u idućim godinama postati dio svakodnevice. Turistička industrija se uvijek prilagođava i koristi nove tehnologije kako bi poboljšala poslovanje i nudila bolju uslugu korisnicima, tvrdi viši direktor World Travel Marketa Simon Press.


   Budućnost putovanja obilježit će i nova vrsta putovnice. Za prijelaz granice više se neće koristiti postojeći dokumenti, već će biti dovoljno prisloniti prst na uređaj koji će očitati sve podatke. Očekuje se da bi takva procedura mogla biti dio svakodnevice do 2049. godine.


   – Biometrija će biti i baza sustava prepoznavanja lica na Google naočalama – smatra futurologist Ian Yeomans.


   Upravo će Googleove naočale, ali i pametni sat, postati sasvim normalna pojava kroz dvije godine. Očekuje se da će Appleov sat 2016. godine već imati 180 milijuna korisnika, dok ih je lani bilo samo devet milijuna. Tvrtke kao što su poznati hotelski lanac Starwood ili turistički gigant Expedia već se pripremaju za takvu tehnološku revoluciju, koja će putnicima za vrijeme njihova putovanja omogućiti da stalno dobivaju sve potrebne informacije i uslugu te pružiti mogućnost bukiranja smještaja i usluga putem aplikacija.


   Primjerice, Starwood je izradio aplikaciju za Googlove naočale koje omogućuju bukiranje njihovih hotela pomoću koje možete pronaći i put do hotela. Ujedno, putem njihovih novih aplikacija Appleovi satovi se mogu koristiti kao ključevi sobe.


   – Nosiva tehnologija postat će uobičajena stvar svugdje u svijetu i svi sektori, posebice turistička branša, moraju na to biti spremni. Ako tvrtka poput Expedije svoj sustav već priprema za takvu tehnologiju, i ostatak bi industrije trebao o tome voditi računa – smatra Caroline Bremner, voditeljica istraživanja putovanja i turizma pri Euromonitor Internationalu.