Grad: Rijeka (DHMZ)
Danas: 23° 1
Sutra: 23° 23° 1
17. lipnja 2019.
Tehnika 4-7-8

Disanje kao sedativ: Ovo je tehnika disanja kojom možete pobijediti stres i nesanicu

Izvor: Pixabay
Izvor: Pixabay
Autor:
Objavljeno: 20. prosinac 2018. u 13:47 2018-12-20T13:47:06+01:00

Tehnika 4-7-8 temelji se na indijskoj tehnici disanja pranajami, a sastoji se od tri faze. Prva faza traje četiri, druga sedam, a treća osam sekundi, po čemu je i dobila ime.

Stres je u današnje vrijeme vjerojatno najveći čovjekov neprijatelj, pa ne čudi kako mnogi od nas ne mogu zaspati nakon psihički i fizički napornog dana.

U krevetu često vrtimo film od proteklog dana, razmišljamo o stresnim ili neugodnim situacijama u kojima smo se našli i pokušavamo shvatiti jesmo li ih ikako mogli izbjeći.

Takve misli ubrzavaju nam puls, proizvodi se veća količina adrenalina, smanjuje se lučenje hormona spavanja i evo savršenog recepta za nesanicu.

No ako postoji savršeni recept za nesanicu, postoji li i savršeni recept za opuštanje od stresa?

Andrew Weil, osim što je profesor, također je jedan od zagovornika holističke prakse disanja u borbi protiv stresa, tjeskobe i nesanice, piše Perfecta Dreams.

On ističe kako disanje snažno utječe na rad organizma, misaone procese i samo raspoloženje te da se jednostavnim fokusiranjem na disanje može postići opuštajući učinak.

Bilo da razmišljamo o nečemu ili peremo suđe, kada smo primorani pravilno disati moramo prekinuti ono što trenutno radimo. Pravilno disanje od nas zahtijeva preveliku koncentraciju, pa nije ni čudo da nas i dva duboka udisaja mogu smiriti. Naime plitko disanje ograničava kretanje dijafragme, a duboko disanje potiče izmjenu kisika i ugljičnog dioksida, što može usporiti rad srca i stabilizirati krvni tlak.

Naš živčani sustav dijeli se na simpatički i parasimpatički živčani sustav. Kad smo pod stresom aktivira se simpatički živčani sustav pa brže dišemo, brži su otkucaji srca i krvni tlak je viši. A dubokim disanjem aktivira se naš parasimpatički živčani sustav odgovaran za usporavanje organizma.

Tehnika 4-7-8 temelji se na indijskoj tehnici disanja pranajami, a sastoji se od tri faze. Prva faza traje četiri, druga sedam, a treća osam sekundi, po čemu je i dobila ime.

Što je dulje prakticirate, nakon nekog vremena trebali biste moći zaspati u roku 60 sekundi.

Postupak tehnike disanja 4-7-8:

Sjednite ili legnite na krevet

Postavite vrh jezika iznad gornjih zuba

Zatvorite usta i udišite kroz nos dok u sebi odbrojavate četiri sekunde

Zadržite dah u trajanju od sedam sekundi

Polako izdišite kroz usta osam sekundi

Ako ste početnik i teško vam je 15 sekundi izdržati bez udisanja (7 sekundi zadržavanje daha i 8 sekundi izdisaja), pokušajte skratiti trajanje. Na primjer, započnite s formulom 3-3-6. Važno je da ritam uvijek bude takav da izdah traje dvostruko dulje od udaha jer na taj način varate svoje tijelo da je već smireno i u stanju opuštenosti.

Novi list pratite putem aplikacija za Android, iPhone/iPad ili Windows Phone.

HNK Rijeka