Đir po oglasniku

Voljeli biste u Hrvatskoj posjedovati pusti otok? Ima! Cijena je “samo” 1.200.000 eura

Siniša Pavić

Reuters

Reuters

Svašta se na Njuškalu nađe – evo se i firma prodaje, i to za kunu! A kreditno sposobna i pozitivno posluje! Valja samo ukucati što god vam na pamet padne, pa ili kupiti, ili se osvrnuti po kući, shvatiti da i vi »konja« za prodaju imate te sukladno viđenom formirati cijenu i staviti oglas u ponudu



Selidba u stan veće kvadrature značila je da garsonijeru valja iznajmiti. Nije se S. B. (podaci poznati redakciji) dvoumila ni tren. Staviti će oglas na Njuškalo, pa što bude. Prošla je, kaže, ravno minuta prije nego je zazvonio telefon. Ostala je S. B. u čudu, taman tolikom da muškarcu s druge strane ‘žice’, kaže: »Je l’ vi to stalno sjedite za kompjuterom i proučavate ponudu!?« Čovjek se nasmijao, a onda je, zahvaljujući svojoj brzini, i iznajmio stančić.


S 1,5 milijuna korisnika koji kupuju i prodaju gotovo sve zamislivo, Njuškalo je među ponajvećima, a onda vjerojatno i onaj prvi internetski oglasnik koji čovjeku pada na pamet kad osjeti potrebu da kupuje ili prodaje. Kako je to, nema koji dan, na temu Njuškala objavila Hina, Njuškalo je osnovan 2007. godine i nakon toga bilježi iznimno brzi rast. Trebalo mu je šest mjeseci da dospije u top 10 najposjećenijih hrvatskih internetskih stranica. Više od pola hrvatske internetske populacije njegovi su korisnici, kazali su iz Njuškala Hininom novinaru. Stoji tu i da oglasnik svaki mjesec bilježi 19 milijuna posjeta i više od 200 milijuna otvorenih stranica. Oko 12 posto ukupnog broja posjeta Njuškala dolazi iz inozemstva, najviše iz susjednih zemalja i Njemačke. Veći udio posjeta iz inozemstva bilježi kategorija nekretnine (oko 15 posto) dok u ljetnim mjesecima udio posjetitelja na kategoriji turizam raste do 20 posto od ukupnog broja. Trenutno je tamo 1,5 milijuna aktivnih oglasa. Dnevno se preda više od 8000 novih oglasa, 250.000 mjesečno. Piše Hina i da je Njuškalo lani povećalo prihode za gotovo 30 posto, odnosno završilo prošlu godinu s oko 7,3 milijuna eura prihoda i 1,2 milijuna eura dobiti.


Male avanture 


Njuškalo je, dakle, internetski oglasnik, način na koji se danas rado, ako ne i lako trguje. A koliko odlazak na Njuškalo najčešće jest posve ciljana rabota, recimo kad pred početak školske godine tragate za stanom svom studentu ili studentici, može on biti i prava mala avantura posve nalik kakvom scenariju one serije »Američki sakupljači«. Princip je isti, a jedina razlika ta što dvojac iz serije krstari kombijem pustopoljinama Amerike tražeći vrijedne, prašnjave predmete, dok korisnik Njuškala za dragocjenostima traga iz udobnosti svoga doma. Jer, na Njuškalu nema što nema. I ne treba vam pri klikanju pomoć magične staklene kugle, makar neće ona biti na odmet. A baš takva se prodaje i vabi poluđavolskom cijenom od 333 kuna.




Najviše posla pretraživačkog imat ćete ako kanite put auto-moto rubrike. Tu je na dan našeg istraživačkog rada bilo 507.253 auto-moto oglasa. Podosta je i nekretnina u ponudi, jaka je rubrika »od glave do pete«, a bome i »literatura« se diči s više od 100.000 oglasa. No, ako išta na prvu vabi što ikonicom, što naslovom rubrike, to je »pronađeno blago«. Kad se škrinja s blagom otvori, dade se tu naći antikviteta, skulptura, filatelije, značaka, goblena, albuma i sličica….


Političke stranke 


Goblen, ah goblen. Dašak prošlih vremena, vremena kad su se bodovi učili vesti u osnovnim školama, a zidni tapeti bili na cijeni. Goblenima cijenu diže raskošan okvir, pa se primjerice onaj što se nudi kao »Pastirska idila« prodaje za popriličnih 7000 kuna. Za »Djevojku s jarcem« pita se 5900 kuna, no manje zahtjevan neki ljubitelj goblena i tapiserija jamačno će za 200 kuna znati uživati i u tapiseriji »Lavovi«, ako ne i u goblenima za koje se pita i po 50 kuna, makar da su bez okvira. Zanimljivo je kako ni na polju goblena ne može čovjek pobjeći od politike. Nudi se tako i goblena s likom Josipa Broza Tita. Cijena im ne pada ispod 300 kuna, makar je na njima lik Josipa Broza malo teže razaznati.


Goblena s likom Franje Tuđmana, bilo kome pravo ili krivo, jednostavno u ponudi nema. Druga su to, ipak, vremena. Ustaša i partizana zato na Njuškalu ima. Kada se u tražilicu upiše pojam Jugoslavija, ponudi se više od 3000 oglasa, dok je NDH zastupljena s njih 1360. Uglavnom se radi o predmetima iz rubrika filatelija, militarija, razglednice, starine i knjige. Ukucate li u tražilici pojma »političke stranke«, ukazat će vam se mahom knjige na tu temu, ali i govornica inox-plexi podesiva po visini, za javne nastupe i govore! Cijena prava sitnica, 2900 kuna. Tri magična slova HDZ iznjedrit će u ponudi 169 oglasa. Lijepa je značka HDZ-a iz 1990. godine za koju se pita 100 kuna, intrigira poster Franje Tuđmana za 35 kuna, a vrag će ga znati kako se među svim tim HDZ-om našao i BMW 3 E46 2.0D HDZ mjenjač, osim ako igra slova nije kriva. SDP zato i na Njuškalu pomalo gubi bitku. Oglasa u kojima se krije SDP je 26, ma ih je podosta vezano za Krone SDP 27 za što se na slici vid da je kamion, šleper. SDP majica cijelih 15 kuna, bedž iz 1990. godine lijepih 50.


Foto Pixabay


Foto Pixabay



Seks sve prodaje 


Političko djelovanje se, sve se čini, relativno slabo preko Njuškala prodaje. Kako onda stojimo recimo sa seksom, kad već, kažu, vrijedi ona da seks sve prodaje!? Ima tu svega, od zvonca za sex, preko serije »Seks i Grad«, pa do knjige Vladimira Šeksa koji ima tu nesreću da tastature kubure s kvačicom nad slovom s. Uz malo truda i ako je baš kome potreba, dade se naći i drugih čudesa, recimo pleteni grijač za penis od 46 kuna. Tko pak odluči grijati tijelo viteškim oklopom, u ponudi ih je desetak, čija je cijena između 2500 i 7000 kuna.


E da, samoljepive sličice, seks, šeks i gobleni, ili mamutovi zubi koji se mogu nabaviti u rasponu od 1000 do 5200 kuna, da onaj zub morskog psa koji košta 10.000 kuna i ne spominjemo. Na Njuškalo se međutim najčešće i ipak ide od puke potrebe. Spomenuli smo već bitku za stanove, pa je tako najgledaniji oglas unatrag nekoliko dana onaj u kojem se studentima iznajmljuje stan na zagrebačkoj Knežiji. U svega par dana otvoren je 14.000 puta. Stanovi su važni, plovila su važna, automobili su važni, odjeća je važna. Sugerira to i sadržaj bloga na Njuškalu. Tu je, tako, podatak da je najbrže prodani automobil na Njuškalu prodan unutar 4 minute od trenutka objave oglasa u ožujku 2017., a radi se o Citroenu C1. U svibnju ove godine je BMW serije 3 prodan u svega 27 minuta od predaje oglasa. BMW je, uz Volkswagen i Renault, najzastupljenija marka na Njuškalu. Trenutno se na Njuškalu nude 63 različite marke i 800 modela rabljenih automobila. Prosječna prijeđena kilometraža tih automobila iznosi 158.000 kilometara, dok je prosječna starost 9 i pol godina.


Foto Pixabay


Foto Pixabay



Od glave do pete 


Što se nautike tiče, tu se prodaje gotovo 3500 raznih plovila svake vrste. Najviša tražena cijena za motorni brod u ovom trenutku iznosi 25 milijuna eura, a radi se o brodu Wider 150, dužine 46 metara, s pet kabina i dva motora sa po 750 ks. Što se, pak, odjeće tiče, Njuškalovi blogeri provjerili su koje pojmove korisnici najviše pretražuju unutar kategorije »od glave do pete«. I nema iznenađenja, sve su marke tu, od Nikea, preko Adidasa, pa sve tamo do Louisa Vuittona i Ralpha Laurena.


Na Njuškalu, dakle, svega, od igle – komplet igala za šivanje 50 kuna – do lokomotive, makar samo igračke, od 35 kuna najviše. Pusti otok!? Ima! Prodaje se, recimo, otok Srednja Kluda, u trogirskom arhipelagu ukupne površine 23.324 metara četvornih. Prekriven je niskim raslinjem i makijom, na njemu su i dvije srušene pojate, a cijena mu je 1.200.000 eura.


Gramofonske ploče!? Trenutno je najskuplje indijsko monoizdanje albuma Rolling Stonesa »Beggars Banquet«, koje se prodaje za 3490 kuna, ili pak potpisani primjerak prve ploče Prljavog kazališta što se prodaje za velikih 1500 kuna. Evo se i firma prodaje, i to za kunu! A kreditno sposobna i pozitivno posluje! Valja samo ukucati, što god vam na pamet padne, pa ili kupiti, ili se osvrnuti po kući, shvatiti da i vi »konja« za prodaju imate te sukladno viđenom formirati cijenu i staviti oglas u ponudu. Nego, staklena kugla magična…. Koliko se dalo na brzinu doznati od prodavatelja, ima ona neke veze s meditacijom, feng shuijem, navodno je jedna malo, navodno treba imati tri iste a različite. Uglavnom, za čudesa je katkada lakše sjesti za kompjutor, miša u ruke, i udri po – Njuškalu!


Oprez ako je cijena nerealno povoljna! 


Lako je klikati, lako se zanijeti oglasnim vabom, ali kako znati kad je zov sirenski, a kad je predmet žuđeni valjan!? Bit’ će da i tu igru igra iskustvo. No, neki načelni savjeti postoje. Primjerice, vrijedno je sumnje kada se cijena čini nerealno povoljnom, ili kada se traži dio novca unaprijed, ili kada se izbjegava susret kupca i prodavatelja. Posebno je opasno ako se traži preslika bankovne kartice, ili drugih osobnih dokumenata. Korisnicima je zato, za sve što im se učini sumnjivo, na raspolaganju Korisnička služba gdje mogu prijaviti sumnjivca.


Od vjenčanja do sprovoda 


Zanimljiva je i rubrika »ostalo«. U njoj se tako nude grobna mjesta i sve za vjenčanja, stočna hrana i ljepota te njega, a tu je i ono što su vlasnici jednostavno poželjeli pokloniti. Pred školu poklanjanju se tako knjige, podosta je starog namještaja, no poklanja se primjerice i stablo oraha. Ali, kako ima »ostalo«, tako ima i – »sve ostalo«! Pa tko kupi stablo oraha, neka tamo skoči po stroj za drobljenje oraha, ili pak hrvatski barjak veličine 1,6 metara za kojeg se traži 199 kuna.