Ruski rulet

RODITELJI, OPREZ! Nova opasna “igra” zalijetanja u automobile prešla je u pravu pošast među tinejdžerima

P. N.

Foto: screenshot

Foto: screenshot

Opasni podvizi poput zalijetanja u automobile prešli su s YouTubea na ulice i postali dio naše stvarnosti, a sadržaji videa popularnih YouTubera opasniji su nego što mislite



Oni su najpopularniji celebrity dvojac među generacijom Z, no njih nećete nikad vidjeti na televiziji, niti na filmu. Oni su Logan Paul (22) i Jake Paul (20), popularni Youtuberi iz Ohia koji iza sebe imaju vojsku obožavatelja tinejdžerskog uzrasta (preko 40 milijuna!).


Braća Paul simboliziraju sve ono čega se današnji roditelji boje kad razmišljaju o izazovima odgajanja današnjih tinejdžera: oni će učiniti sve za pozornost, pri čemu druge ljude koriste kao rekvizite za svoje video uratke- naime, uploadanje videa njihov je biznis. I tvrde da se jako narade u tom mukotrpnom, zahtjevnom poslu izvođenja opasnih podviga poput letenja biciklom s krova ili igranja nogometa na prometnoj cesti. Dobro, možda razmišljate, klinci k’o klinci, i mi smo radili svašta. Razmislite ponovno.


Unosan biznis


Mislite li da su podvizi braće Paul bezazlena šala? Činjenica da samo na YouTube oglasima mjesečno zarade preko milijun dolara trebala bi vas razuvjeriti. A marketinško manipuliranje tinejdžerima (poput prodavanja ruksaka od 100 $) samo je dio njihovih vještina. Ambiciozna braća žele postati prvi milijarderi koji su svoje bogatstvo zaradili isključivo na društvenim mrežama. Svoj plan će ostvariti, primjerice, snimanjem trupla u japanskoj “šumi smrti”, a video će pogledati milijuni tinejdžera, među njima možda i vaše dijete.



Pomicanje granica i zabavljanje temom smrti




Logan Paul i njegova ekipa 31. prosinca 2017. uputili su se s kamerom u japansku šumu Aokigahara, poznatu kao mjesto gdje se često počinjavaju samoubojstva. Naišli su na truplo čovjeka koji se nedavno objesio o granu. Umjesto normalne reakcije šoka i gašenja kamera, čini se da ih je pojava veoma zabavila- približili su se truplu smijući se i nastavili snimati sve grafičke detalje, a u snimku su uključili thumbnail trupla. Video je u rekordnom roku zasjeo na tron YouTubeove trending stranice s preko 6 milijuna pregleda i 500,000 likeova prije nego što ga je Logan (a ne YouTube!) uklonio. No, šteta je već bila počinjena.



Ono što je žalosno i veoma zabrinjavajuće jest da Logan nije jedini YouTuber koji se toga dosjetio- horor “vlogovi” postali su popularan YouTube trend među novom generacijom tinejdžera. Samoubojstvo je postalo sredstvo klikanja i porasta gledanosti videa. Moramo se zapitati gdje je granica i postoji li uopće? Tko kontrolira takve sadržaje i kako oni utječu na našu djecu?



Novi YouTube izazov: bacanje pred auto


Roditelji, pripazite kakve vam sadržaje djeca gledaju: opasni podvizi poput zalijetanja u automobile prešli su s YouTubea na ulice i postali dio naše stvarnosti. Djeca dobivaju lančane poruke u kojima se takve opasne akrobacije predstavljaju kao izazov i igra koja ih može odvesti u smrt.


Cilj takve “igre” jest preplašiti vozača i natjerati ga da skrene, a zatim video staviti na YouTube kako bi se pohvalili svojom hrabrošću. Pripazite i na aplikacije poput Vibera i WhatsAppa te kakve poruke i sadržaje vaše dijete razmjenjuje na Facebooku. Pošasti ovog opasnog ruleta treba stati na kraj, no na platformama na kojima sadržaj diktira jedino broj pregleda, pitamo se tko će i kako kontrolirati opasne utjecaje upakirane u “bezazlene i šašave” podvige YouTube zvijezda.


Video: YouTube


Foto: screenshot