Wedding2book.com

Klik po klik do savršenog vjenčanja: On-line servis dviju Riječanki štedi vrijeme i živce budućih mladenaca

K. B.

Andrea i Ana / foto Saša Hess

Andrea i Ana / foto Saša Hess

Riječanke Andrea Matić i Ana Kola Udvardi željele su olakšati život onima koji se odvaže sami upustiti u organizaciju vjenčanja, ali i učiniti Hrvatsku poželjnom destinacijom za sklapanje braka parovima iz inozemstva



Možda ste i prije no što ste naučili čitati u časopisima gledali fotografije u potrazi za raskošnim bijelim haljinama i zamišljajući “dan V”, držeći u rukama barbiku, glumili da je to buket cvijeća. Možda ste oduvijek znali da ćete se vjenčati baš na tom i tom mjestu, a svirat će vam mali od susjeda, kojeg već godinama slušate kako vježba s bendom. Ili ste oduvijek tvrdili kako nikad nećete izreći to “sudbonosno da” i iz roditeljske kuće, zabavljajući susjedstvo, izaći u vjenčanici čiji se šlep vuče po ulici vašeg djetinjstva. Ali, onda vas je iznenada snašlo i… Valjalo je planirati.


Zvali ste čak i rođake iz četvrtog koljena i u obzir uzimali sva “za” i “protiv” tko s kim može sjediti za istim stolom. Planirajući jelovnik uzeli ste u obzir da Marica jede samo ribu, da Marko smatra da nije jeo ako nije bilo mesa, a da Đurđa ima celijakiju i ne smije ni blizu glutenu. Je li vam promaknuo netko tko je preosjetljiv na laktozu? Dok razmišljate o cvjetnim aranžmanima čini vam se da si je frizerka dala malo previše oduška. Umjesto konfeta, koje bi uzvanici pospremili u regal i nakon dva-tri tjedna pojeli te ih nadomjestili vatom, vaši će svatovi za uspomenu dobiti teglice s lukovicama raznih vrsta cvijeća. Danas je toj višemjesečnoj organizacijskoj avanturi kraj, a kad se sjetite svega…


Probe, rokovi, budžet


Nakon što ste se zaručili, savjetovali su vam da odmah krenete u potragu za vjenčanicom i da pritom uzmete u obzir cijene, odnosno iznos koji ste spremni potrošiti, te rok izrade vjenčane haljine. Nekoliko mjeseci birat ćete lokacije, pozivnice, dekoracije, isprobavati torte, ugovarati fotografa, glazbu…, a onda ste saznali da bi vam u traganju za idejom, uslugom ili željenim proizvodom, štedeći vrijeme i živce mogla pomoći novopokrenuta digitalna platforma Wedding2book.com, koja djeluje kao on-line posrednik između budućih mladenaca i dobavljača, a jedinstvena je po tome što nudi i planiranje i rezervaciju usluge ili proizvoda na istom mjestu.




istock


istock



Korisnike informira o svemu što trebaju znati, primjerice o terminima održavanja zaručničkih tečajeva te koje je dokumente potrebno ishodovati za sklapanje braka, i pomaže im u organizaciji vjenčanja, a dobavljači imaju mogućnost predstaviti uslugu ili proizvod. Budući mladenci im direktno šalju upit te se potom dogovaraju pojedinosti suradnje.


Besplatni alati


Wedding2book pokrenule su Riječanke Andrea Matić i Ana Kola Udvardi u želji da onima koji se odvaže sami upustiti u organizaciju vjenčanja to vrijeme protekne što brže, što lakše, sa što manje stresa, ali i s ciljem da Hrvatska svojim prirodnim ljepotama, atraktivnim lokacijama i bogatom gastronomskom ponudom postane prepoznata kao destinacija za izricanje “sudbonosnih da”.


– Parovima nudimo besplatne alate za planiranje vjenčanja bez stresa i s maksimalnom uštedom vremena. Kreiranje profila je vrlo jednostavno te im je odmah nakon registracije omogućen pristup u personalizirani planer koji uključuje “to do listu”, odnosno popis obveza do datuma vjenčanja, troškovnik, listu gostiju, raspored sjedenja, popis poklona, dobavljača koje planiraju angažirati, odnosno koji su im u užem izboru. Svi alati su pomno dizajnirani kako bi im planiranje bilo što ugodnije. S druge strane, registriranim dobavljačima omogućeno je objavljivanje i ažuriranje usluga ili proizvoda putem fotografija, video zapisa i detaljnih opisa, a zahvaljujući recenzijama i ocjenama na njihovim profilima olakšan je izbor usluga budućim mladencima. Oni jednostavnim pretraživanjem po bazi podataka mogu pronaći sve na jednom mjestu, stupiti u kontakt s dobavljačima, uspoređivati cijene te voditi personalizirani planer, kažu Ana i Andrea, koje su osmislile ovaj on-line servis.



– Dobavljači su razvrstani po kategorijama, od salona ljepote, foto&video usluga, pa do odjeće. Ono što valja istaknuti je da su svi dobavljači dobrodošli, od freelancera, salona, obrta do velikih tvrtki. Svatko može otvoriti profil i prezentirati ono što nudi, a postupak otvaranja profila vrlo je jednostavan. Nakon registracije dobavljač ima mogućnost objaviti fotografije, videa, kratak opis djelatnosti i ostale informacije, a za one koji tako žele to učinimo mi. Također, ulažemo u vidljivost stranice, objavljujemo profile dobavljača na društvenim mrežama i činimo ih dostupnijima široj publici. S vremenom će recenzije korisnika isfiltrirati one bolje, a glavna namjera je da svaki par, i oni iz Hrvatske i oni iz inozemstva, imaju uvid u ponude kako bi lakše mogli odabrati.


Popularni Dubrovnik i Istra


Kako ste došle na ideju za pokretanje ovog on-line servisa, jeste li zaljubljenice u vjenčanja ili dobre u planiranju?


– Odgovor leži u svemu navedenom. Nismo otkrile toplu vodu, ovakva platforma postoji u Velikoj Britaniji i SAD-u, funkcionalne su i slične našoj. Jednostavno kod nas ne postoji odgovarajuća baza podataka kojom se može olakšati izbor dobavljača kod organizacije vjenčanja. Neke informacije poput broja gostiju koje mogu zaprimiti neki restorani, sale ili hoteli često nisu navedene ni na njihovim službenim stranicama, pa ih onda budući mladenci moraju telefonski ili putem e-maila kontaktirati, što im uvelike otežava organizaciju, pogotovo ako je riječ o inozemnim parovima.


Koliki je interes stranaca za vjenčanja u Hrvatskoj?


– Iz godine u godinu sve veći. Dubrovnik prednjači po broju sklopljenih brakova, tu je i nezaobilazna Istra, a naša je namjera da parovi iz neke daleke zemlje sami rezerviraju sve što im je potrebno te da ih se još više dođe vjenčati u Hrvatsku. U tijeku je prijevod stranice na engleski jezik, a djelomično je već prevedena i na ruski te talijanski. Uvjerene smo kako će to doprinijeti sklapanju većeg broja brakova stranih državljana u našoj zemlji, pogotovo izvan sezone, što je potrebno svima u turističkoj djelatnosti.


Koje alate nudi Wedding2book?


– Brojne, ali prije svega besplatni planer za buduće mladence koji uključuje korisne informacije poput koji su dokumenti potrebni, kada se održavaju zaručnički tečajevi, listu gostiju, listu troškova, listu željenih dobavljača. Dobavljači po kategorijama i gradovima prezentiraju svoje usluge ili proizvode i na taj način postaju dostupni svakom korisniku koji ih direktno preko obrasca na njihovom profilu kontaktira. Tu je još i portal gdje se objavljuju vijesti, najave događanja, nude savjeti i inspiracija.


I tradicionalno i neobično


Posebnost platforme je i kategorija last minute wedding gdje korisnici mogu pronaći pogodnosti i popuste na usluge ili proizvode. To je također bitno jer je ušteda prilikom organizacije vjenčanja često neophodna, a na ovakav način dobije se kvaliteta po povoljnijoj cijeni. I, iako je Wedding2book prvenstveno namijenjen budućim mladencima, koristan je i onima kojima je potrebna neka od usluga evidentirana u našem on-line sustavu koji je dostupan za pretraživanje s bilo kojeg mjesta, u bilo koje vrijeme.


dvorac Belaj


dvorac Belaj



Na što je važno obratiti pažnju tijekom organizacije vjenčanja?


– Kad se samostalno kreće u organizaciju vjenčanja najvažnija stvar je broj gostiju, barem približni, jer to onda diktira lokaciju ako je riječ o, primjerice, salama. Fotograf ili vizažist, ali i ostali partneri u organizaciji stvar su izbora i lakše se dogovaraju termini. Ali, najvažnije je zapravo da sam dan vjenčanja za mladence prođe u što manjem stresu, sa što više veselja i zabave. Ipak je brak svojevrsna kruna ljubavi. Ako samoorganizacija vjenčanja negdje zapne, uvijek u pomoć može uskočiti naša agencija W2B, čiji su suradnici uglavnom inozemni stručnjaci.


Kada početi s planiranjem?


– Čak i do godinu dana ranije ako se želi rezervirati neka atraktivna lokacija, bend ili fotograf. Vjenčanice se danas lako mogu naručiti i preko interneta. U ovom užurbanom vremenu parovi najčešće angažiraju organizatore vjenčanja jer nemaju vremena obilaziti lokacije i ugovarati uvjete. Organizatori im prezentiraju ponude ovisno o njihovim prioritetima i željama te viziji kako žele da im vjenčanje izgleda.


Ana i Andrea undercover


Ana i Andrea undercover



Možete li izdvojiti trendove koji su obilježili ovu godinu?


– Trendovi su pomaknuli obred vjenčanja, pa i samu proslavu, na neku višu razinu. Jedno se vrijeme tradicija pomalo zanemarila, ali tradicionalni aspekti vjenčanja i dalje su prisutni i to sve više, samo se prezentiraju na nešto drukčiji način. Pa tako primjerice konfete zamijene drugim originalnim zahvalnicama poput sapuna, pepermint bombona i slično. Odmak od zatvorenih prostora i bijeg u prirodu, mladenci u nekonvencionalnoj odjeći…, ništa nije strano niti neobično. Uistinu je došlo vrijeme kada je svako vjenčanje posebno i svaki par iznenadi nekom originalnošću. Sve je više sklopljenih brakova, pa po svemu sudeći parovi i na taj način pokazuju povratak tradiciji.