ODJECI SAJMA BEOWINE

U Srbiji vole malvaziju, a velik se interes pokazao za muškat žuti

Edi Prodan

Foto BeoWine

Foto BeoWine

Srbija je Hrvatskoj šesto izvozno tržište, na koje je u 11 mjeseci 2017. godine izvezla vina u vrijednosti od 632 tisuće eura, odnosno 1120 hektolitara vina



Nakon dva EU projekta s nizom održanih promotivnih aktivnosti i tradicionalnim sudjelovanjem na beogradskom sajmu, u posljednje su četiri godine vina hrvatskih vinarija u stalnoj ponudi beogradskih restorana. Naša su vina tradicionalno dobro primljena kod beogradskih potrošača, koji imaju vrlo istančan ukus za dobra jela i vino’, rekao je to tajnik Udruženja vinarstva HGK Igor Barbarić na sajmu BeoWine na kojem je sudjelovalo desetak hrvatskih vinara.


– BeoWine je kao i svake godine vrlo bitan za hrvatsko vinarstvo jer je to prilika da se hrvatska vina predstave širokoj publici u Srbiji i zemljama regije, a sudjelovanje hrvatskih vinarija važno je i zbog daljnje izgradnje imidža brenda hrvatskih vina »Vina Croatia – vina mosaica«, bez kojeg nema značajnijeg pozicioniranja za hrvatska vina u svijetu,  dodao je Barbarić, dodavši i da je bitno naglasiti da izvoz vina iz Hrvatske pokazuje tendenciju rasta.


Srbija je inače Hrvatskoj šesto izvozno tržište, na koje je u 11 mjeseci 2017. godine izvezla vina u vrijednosti od 632 tisuće eura, odnosno 1120 hektolitara vina. Vidljivo je povećanje od 51 tisuće eura u odnosu na isto razdoblje 2016. godine. U istom razdoblju 2017. godine iz Srbije je uvezeno vina u vrijednosti oko 280 tisuća eura, odnosno 2044 hektolitra, a na sajmu su sudjelovali ugledniji proizvođači vina i distributeri, iz Hrvatske: Kutjevo, Belje, Iločki podrumi, Dalmacijavino, Vinoplod, Vina San Martino, Dingač Skaramuča, Degrassi, Osilovaci Credo.


Vlasnik vinarija San Martino iz Labina Miljenko Vretenar nedavno je plasirao svoja vina na tržište Srbije. – Ne skrivam da su nam očekivanja velika jer potrošači u Srbiji znaju za kvalitetna istarska vina, posebice vole malvaziju, a velik se interes pokazao za muškat žuti, posebice među mlađim konzumentima. Potencijal tržišta je velik, a mi imamo odličan proizvod koji će tržište sigurno prepoznati. Upravo nam ovakva manifestacija služi kao odskočna daska, rekao je Vretenar. Boris Nejdanović, uvoznik vina vinarije Feravino, tvrdi da je Srbija odlično tržište za prodaju hrvatskih vina. – U godinu i pol probijanja na tržište vina Feravina nisam primijetio nikakav otpor među ugostiteljima, dapače. Premda je zbog popularizacije srpskih vina u posljednje vrijeme upečatljiva tendencija smanjivanja uvoznih vina iz ponude, većina vinskih karata u restoranima ima hrvatska vina, optimističan je bio Nejdanović.