Foto. S. JEŽINA
Sommelieri iz cijele Hrvatske rekli su mi da je nevjerojatno da u Rijeci ne postoji ovakvo nešto s obzirom na njen položaj i turističku ulogu i upravo oni su nam dali ideju za organizaciju ovoga festivala, kaže nam glavni organizator Žarko Stilin
RIJEKA Rijeci je ovo trebalo, prvi je komentar skoro svakoga od sedamdesetak izlagača koje je u Pomorskom i povijesnom muzeju Hrvatskog primorja okupio prvi Međunarodni eno-gastro festival WineRi 2017.
– Sommelieri iz cijele Hrvatske rekli su mi da je nevjerojatno da u Rijeci ne postoji ovakvo nešto s obzirom na njen položaj i turističku ulogu i upravo oni su nam dali ideju za organizaciju ovoga festivala, kaže nam glavni organizator Žarko Stilin iz Marketinške agencije Aha marketing, koja je ovaj enološki i gastronomski doživljaj u Rijeci organizirala u suradnji s mnogim, partnerima, prijateljima, sponzorima i pokroviteljima.
– Htjeli smo da to bude u Guvernerovoj palači zbog ambijenta, u sredini tjedna zbog ozbiljnosti, a opet u sklopu Riječkog karnevala i Međunarodne karnevalske škole PAR karnevala.
Ambijent se pokazao pravim pogotkom – više od 70 izlagača s više od 300 različitih vrsta vina, poznati sommelieri i predavači, ljubitelji vina, stručne radionice i edukativna predavanja pretvorili su Guvernerovu palaču u Dionisov vinski hram u samom srcu Rijeke, a u budućnosti nezaobilazno mjesto za sve eno – gastroljupce. Festival traje i danas, a njegov su početak bučno, slikovito i u svom stilu otvorili Halubajski zvončari.
Mjesto susreta vinara s, u prvom redu ugostiteljima, restoraterima, trgovcima, hotelijerima i svima koji participiraju u turizmu, te posjetitelja iz Primorsko-goranske i okolnih županija najviše je obradovalo izlagače, osobito male vinare.
– Iako već imamo tržište na Kvarneru, želimo se proširiti, jer mi smo mala vinarija s godišnjom proizvodnjom od 40 tisuća litara. Ovaj festival je pravo mjesto za to, kaže Mario Jurišić, vlasnik vinarije »Kos & Jurišić« iz Svetog Ivana Zeline.
Predsjednik marketinškog odbora krovnog Udruženja vinara pri HGK Igor Hruškar, koji se predstavlja s PP »Orahovica« smatra da je pravo čudo da se netko ranije nije sjetio da je Rijeka idealna za ovakvu manifestaciju.
– Konačno si je jedna mlada, entuzijastična ekipa dala truda organizirati nešto što Rijeci jako treba, ali to najviše ipak treba malim vinarima o kojima se ne zna dovoljno, kazao je.
Vinari na ovom festivali predstavljaju svoju aktualnu ponudu, i približavaju se potrošačima, što je pravi tajming uoči turističke sezone. Predstavljaju se, dakako, i proizvođači likera i rakija, sira, autohtonih suhomesnatih proizvoda i čokolade, a festival uključuje i niz radionica i predavanja.