Prestižna limuzina

Volkswagen Arteon: Pogledajte luksuznog nasljednika Phaetona

Edi Prodan

Volkswagen Arteon

Volkswagen Arteon

Uz eleganciju i luksuz, Arteon donosi i naglasak na  alternativne pogone jer je postalo više no jasno kako će se dizelski agregati zbog zakonskih normativa morat gurnuti u drugi plan



Na Salonu automobila u Ženevi Volkswagen će i službeno predstaviti svoju novu prestižnu limuzinu Arteon. Iako su mnogi bili skloni ovaj automobil definirati kao CC izvedbu Passata, istina je ipak unekoliko drugačija. Kako i u samom VW-u ističu, novi fastback model pozicioniran je iznad Passata te ga se svrstava u – višu srednju klasu tako da bismo mogli ustvrditi kako ne da Passat dobiva još jednu izvedbi već da – Phaeton dobiva nasljednika. Uostalom dužina mu je 5,07 metara, svega dakle centimetar više od one koju je imao Phaeton.


Kako se da iščitati s još uvijek neslužbenih fotografija, najvažniji zadatak dizajnera i kreatora Arteona bio je spoj avangardističkog dizajna s visokom varijabilnošću, bolje rečeno funkcionalnošću. Rezultat je arhitektura unutrašnjosti s izuzetnom visinom i mnoštvom prostora za noge, zapravo je neočekivano prostrana za ovaj oblik, dominantno ipak coupeovske karoserije.


U najvažnije elemente dizajna Arteona ubraja se potpuno novodizajnirani prednji dio vozila u kojemu se LED glavna svjetla i LED svjetla za dnevnu vožnju stapaju s kromiranim poprečnim kopčama rešetke hladnjaka i poklopca motora. Svoju premijeru u Arteonu imaju i sustavi potpore za vozača, dodani su zanimljivi detalji opreme koji su dosad bili rezervirani samo za najvišu klasu automobila.





Zahvaljujući ovoj jedinstvenoj kombinaciji, Arteon predstavlja jednu od najatraktivnijih ponuda u svom segmentu.Kako se dakle čini, Volkswagen je krenuo u boj i unutar svog koncerna, ponajprije tu dakako mislimo na Audijevu limuzinu A6, no izgleda kako su mu još važnije zadaće »isukati mačeve« s BMW-om serije 5 koji je nedavno imao premijeru i u Hrvatskoj, te s također poprilično novom generacijom Mercedesa E.

Ono što će također biti uskoro poznato, Arteon će osim s najsnažnijim motorima koje nudi VW koncern jako brzo doći i kao hibrid, a nisu isključene ni još i neke od naprednijih kombinacija koje će u sve zajedno uključivati i značajniju električnu potporu benzinskim motorima. Uostalom, nije »bez vraga« bilo njegovo prototipsko predstavljanje kao »C Coupé GTE«.



Dva su razloga za to – manja potrošnja, no i sve veće birokratske zapreke koje se stavljaju pred dizelske agregate. Riječ je dakako o trošarinama, a kako se već može nazrijeti u nekim od zapadnoeuropskih država, dizelski motori će uskoro u njima biti snažno gurnuti u drugi plan. Stoga, Arteon ne samo da će značajno obogatiti Volkswagenovu limuzinsku ponudu, on će svakako biti još jedan od »okidača« ulaska te moćne automobilske kompanije u vode novih tehnologija.