Automobilski bum

Velik rast prodaje automobila: Rent-a-car otvorio rekordnu sezonu

Edi Prodan

Golemi porast prodaje u ožujku rezultirao je s time da je prvi kvartal skoro za petinu bolji od lanjskog što najavljuje rekordnu sezonu – turističku i automobilsku



Porast prodaje osobnih automobila na hrvatskom tržištu u prvom kvartalu 2017. godine iznosi skoro 20 posto, točnije 19,1 posto što je golemi skok u odnosu na isto lanjsko razdoblje. Usporedimo li lanjski i ovogodišnji ožujak, porast prodaje je još nevjerojatnijih – 31,6 posto!


Isprva djeluje zbunjujuće, upućuje na pomisao kako se u Hrvatskoj događa nekakva ekonomska renesansa, bajka skoro, no kad se pogleda strukturu prodanih marki i modela postaje jasno – počinje turistička predsezona! Bliži se Uskrs tako da su rent-a-car kuće požurile napuniti svoje vozne parkove.


Posebno zbog toga što se na nekim područjima predviđa enormni porast dolaska gostiju upravo za Uskrs i vrijeme koje nakon njega slijedi.




Ovakve brojke, optimistične u globalu ma koliko se u stvarnosti vrlo malo odnosile na realni porast prodaje novih automobila privatnim kupcima, najavljuju i daljnji rast, sve tamo do lipnja tako da slobodno možemo najaviti rekordnu sezonu.


Turističku i automobilsku. K tome, kad je već prvi kvartal prebacio zbroj od 10 tisuća automobila, izgleda da dolazi godina koja će na kraju imati ljestvicu s prodajom većom od 50 tisuća automobila.



R. BR marka 3. ’17. % 2017. %1. Renault Clio 290 5,35 454 4,172. Suzuki Vitara 198 3,65 447 4,113. Opel Astra 345 6,37 422 3,884. Škoda Octavia 169 3,12 374 3,445. Ford Focus 251 4,63 370 3,406. Volkswagen Polo 214 3,95 339 3,127. Volkswagen Tiguan 108 1,99 338 3,118. Volkswagen Golf 123 2,27 284 2,619. Škoda Fabia 116 2,14 271 2,4910. Volkswagen Passat 72 1,33 228 2,10


Kad su marke u pitanju, nema baš previše promjena. Prvi Volkswagen i druga Škoda su već prešli brojku od tisuću komada, a slijede ih Opel i Renault čiji je Clio napravio iznenađenje – najprodavaniji je model u prvom kvartalu. Na petom mjestu je Hrvatskoj omiljeni Suzuki koji je k tome marka što pretežito završava u »privatnim rukama«. Ford je na korak do popularnog »japanca«, a nakon toga od 7. do 10. mjesta slijedi velika gužva koju s malim razmakom čine Hyundai, Dacia, Toyota i Audi.


Kad se pak posvetimo drugom dijelu ljestvice Top20, odmah nailazimo na Peugeot koji je, baš kao i 14. Citroen nemalo iznenađenje. No, očigledno je kako se oni nisu posvetili »rentama« zbog čega se nailaze neuobičajeno nisko. Između njih su BMW i KIA, a Fiat se smjestio na 15. poziciju. Nisku nastavljaju Seat, Nissan, Mazda i Mercedes te 20. Volvo.


I dok je za švedsku marku to solidna pozicija, četiri prije navedena morala bi ipak znatno bolje. Od 21. do 38. mjesta koliko je ukupno marki registrirano na hrvatskom tržištu one su rijetko tražene. Iznenađuje i dalje plasman Honde, 23. je tek, a veseli dolazak Maseratija i Infinitija koji su u ožujku registrirali prve primjerke.



R. BR marka 3. ’17. % 2017. % 3. ’16. % 2016.1. Volkswagen 730 13,47 1501 13,80 451 10,95 1159 12,702. Škoda 452 8,34 1006 9,25 370 8,98 768 8,413. Opel 644 11,88 953 8,76 577 14,01 934 10,234. Renault 504 9,30 893 8,21 218 5,29 550 6,025. Suzuki 350 6,46 702 6,45 252 6,12 510 5,596. Ford 375 6,92 682 6,27 322 7,82 609 6,677. Hyundai 175 3,23 497 4,57 181 4,39 489 5,368. Dacia 281 5,18 465 4,28 181 4,39 401 4,399. Toyota 186 3,43 447 4,11 235 5,71 495 5,4210. Audi 236 4,35 425 3,91 129 3,13 331 3,6311. ukupno 5420 100 10.876 100 4119 100 9129 100


Rekli smo Clio vodi na drugoj, modelskoj ljestvici slijede ga Astra, Octavija a pravo je iznenađenje Golf na za njega nevjerojatno niskoj poziciji – 8. mjesto s ovim stanarom jako dugo nije bilo ispunjeno. Dobar su mjesec imali Dacia Duster i Volkswagen Up, pa i Toyota Yaris.


Ono što još možemo na kraju istaknuti, iako je dakle prošao prvi prodajni kvartal, kad su alternativna goriva i pogoni u pitanju – samo dva električna automobila! Niti jedan hibrid, baš kao ni onaj s tvornički ugrađenim plinom.


Dizelaši su pak zauzeli skoro 60 posto »ukupnog kolača«, dok benzinci i dalje posustaju. Skoro u svemu – potpuno suprotno trendu u razvijenim državama. A i to nemalo govori o strukturi kupaca osobnih automobila na hrvatskom tržištu.