Svjetska premijera

Veći, sigurniji, skuplji: Stigao novi VW

Edi Prodan

Polo je u svakom smislu odrastao

Polo je u svakom smislu odrastao

Početak prodaje u Hrvatskoj u studenom, a sudeći prema preporučenoj njemačkj cijeni, teško da će ga kod nas biti ispod 100 tisuća kuna



 Po mnogim parametrima vrlo blizu starijem bratu Golfu, Volkswagenov predstavnik iz B segmenta Polo svoju je šestu generaciju predstavio prošlog tjedna. Kad kažemo »vrlo blizu« mislimo prvenstveno na to da je na sceni od 1975. godine i da je prodan u – 14 milijuna komada!


Ono što je odmah uočljivo kod šeste generacije Pola je to da se dizajnom u cjelosti ugledao na Golf te da je – narastao. Dolazi naravno na sveprisutnoj modularnoj MQB platformi, duži je za 81 milimetar od prethodnika tako da je prešao granicu od četiri metra i zaustavio se na 4053 milimetra. Međuosovinski razmak mu je povećan za 94 milimetra i sada broji 2564 mm, širina sa 1682 na 1751 mm, ali je za 7 mm niži što mu daje sportskiji, ozbiljniji izgled. Dodajmo još da je sve to omogućilo i znatno veću funkcionalnost koja je itekako uočljiva u prtljažniku koji je s 280 došao na 351 litru što je odličan rezultat i za automobile iz kompaktne klase.


Od noviteta posebno se ističe Active Info Display. Funkcionalnost i mogućnost rukovanja digitalnim instrumentima novost su u ovom segmentu, narasli su i zasloni na kojima se prikazuju sve potrebne informacije. Obilje je i sustava potpore koje smo do ada pronalazili samo u limuzinama višeg razreda. Činjenica je također da se nije zaboravilo ni na osnovnu opremu koja tako LED svjetla za dnevnu vožnju s funkcijama Coming Home i Leaving Home, tempomat (sustav za ograničenje brzine) i sustav nadzora okoline Front Assist sa City funkcijom kočenja u nuždi i sustavom prepoznavanja pješaka.




Od motora novi će Polo raspolagati sa četiri benzinca i dva turbodizelaša, a snaga bi se trebala kretati između 75 i 150 KS. Iznimka će biti Polo GTI kojeg će kao sportski automobil pokretati 2.0-litreni turbobenzinac sa 200 KS. Svi motori su serijski opremljeni sustavom Start/Stop i rekuperacijskim modusom, a uz klasični ručni mjenjač, u ponudi je i automatski 7-stupanjski DSG s dvostrukom spojkom.


U Volkswagenu mnogo očekuju od novog Pola s obzirom da se radi o bestseleru s jasnim i snažnim dizajnom, sa znatno više prostora u unutrašnjosti, učinkovitim motorima i revolucionarnim sustavima potpore. Prodaja počinje sredinom rujna, u Hrvatsku dolazi početkom studenog. Cijene još nepoznate, preporučena cijena za Njemačku kreće od 12.975 eura. Što dakle znači kako je Polo ne samo prešao četiri metra dužine nego i cijenu od 100 tisuća kuna i to za baznu opciju.