Peta generacija

Toyota RAV4: Pojam za SUV vozila

Edi Prodan

Prvi otkrio SUV – Toyota RAV4

Prvi otkrio SUV – Toyota RAV4

Raskošnih formi, bogato strukturirane unutrašnjosti, peta generacija RAV4 dolazi bez dizelskih motora, ali sa znatno unapređenim hibridnim sustavom



Sinonim za nastanak i kasniji silni razvoj SUV automobila u svakom je slučaju Toyota Rav4. Prvobitno u dvjema dimenzijama, pa tako i kao kratka verzija s jednim parom vrata i praktično skoro bez prtljažnog prostora, danas se, u svojoj petoj generaciji razvila u vrlo voluminozno i nadasve raskošno vozilo.


Ono što prvo uočavamo, izgled je automobila koji se vrlo jasno nastavlja na aktualnu generaciju. Vizualno, Rav4 se mijenjao. I dok je u prve tri generacije bio kompaktniji i na neki način zaglađenijih formi, posebno u spojevima pojedinih volumena, od prošle generacije svjedočimo oštrijim rezovima, jasnijim razdjelnicama. No, to je postupak kojem je bila podvrgnuta skoro cijela Toyotina gama. Ono što nam, pak, pokazuje najnoviji Auris, raskošniji su oblici, hrabrije forme, naglašeniji prednji i stražnji kraj. Vrlo se slično može ustvrditi i za Rav4 koji dolazi za najviše godinu dana. Automobil je to apsolutno ugodne vanjštine, dok će unutrašnjošću dominirati digitalne forme i velike površine pod LCD ekranima. O kvaliteti materijala kad je Toyota u pitanju nikad ne treba dvojiti.


Evolucija stila


Evolucija stila





Dužina automobila je ostala ista te iznosi 4,6 metara. Visina je narasla za centimetar, do 1,85 metara, dok se najveći pomak, koji doprinosi voluminoznosti unutrašnjosti te udobnosti vožnje, ogleda u međuosovinskom razmaku – narastao je za tri centimetra te sad iznosi 2,69 metara. Ovaj podatak treba zahvaliti i uvođenju nove TNGA platforme koju koriste još i Prius, C-HR te Auris.


Digitalni naglasak


Digitalni naglasak



Kod motora trebao bi u cijelosti izostati dizelaš. Postupak je to koji pratimo još od predstavljanja crossovera CH-R, a nastavljen je s Aurisom. Njega Toyota supstituira s jednim od najrazvijenijih hibridnih sustava u automobilskom svijetu. Pa istaknimo kako se očekuju benzinski motori zapremine dvije te 2,5 litara. Voluminoznijem će se pridružiti i po jedan elektromotor na svakoj osovini, što je novost, čime će se dobiti jako veliku snagu, ne manju iod 250 KS uz ne pretjeranu potrošnju, posebno kad je riječ o ovako velikoj snazi. Rav4 će i u petoj generaciji biti u ponudi s manualnim te automatskim mjenjačem kao i s pogonom na sve kotače.


Automobil je to apsolutno ugodne vanjštine


Automobil je to apsolutno ugodne vanjštine



Kako je najavljeno, peta generacija jednog od najvećih kompaktnih hitova u zadnjih četirima desetljećima u prodaju kreće prvih mjeseci 2019. godine. S obzirom na to da je njezin klasični pandan, Auris, premijeru imao u Ženevi, nije isključeno kako ćemo prvom susretu s novim Aurisom svjedočiti već početkom listopada na salonu automobila u Parizu.