Privlačan kupcima

Šminker nastavlja zavoditi: Redizajnirana verzija Renaultovog Capturea

Edi Prodan

 I do sada iznimno uspješni Renaultov crossover nakon dorade i obogaćivanja paketa opreme sasvim će sigurno nastaviti prodajni uspjeh, pa tako i u Hrvatskoj gdje je nakon Clia najtraženiji model ovog francuskog proizvođača



Captur, jedan od najzanimljivijih Renaultovih automobila, u svakom slučaju i jedan od najvećih tržišnih kao i dizajnerskih uspjeha ove francuske marke, doživio je redizajn. Koliko je Captur privlačan kupcima širom Europe govori podatak da ih je lani prodano ukupno 215 tisuća komada, točnije – od pojave 2013. godine godišnja prodaja skoro mu je utrostručena.


Za predstavljanje promjena odabrana je Danska, a opsežne testne vožnje obavljene su na sjeverozapadnim predjelima poluotoka na kojem se nalazi i Kopenhagen, glavni grad te skandinavske države. Testni su modeli, prema agregatima, bili dizelski nage 110 KS te benzinac čija je snaga 120 »konja«.


Kad govorimo o redizajnu Captura, najznačajnije se promjene odnose na prednju masku koja je dobila izgled bliži Kadjaru, odnosnno SUV automobilima. Prvenstveno se to odnosi na odbojnik s naglašenom podnom zaštitom. Vrlo je sličan postupak primijenjen i straga, a osvježena su i svijetla. Tri su nove bje karoserije, jedna krova, jer Captur uglavnom dolazi kao dvobojni, kao što je poboljšana i ponuda lakometalnih naplataka. Unutrašnjost je ostala vrlo slična, a dodatno je poboljšana i kvaliteta ugrađenih materijala.




Captur je unatoč manjim dimenzijama iznimno funkcionalan što potvrđuje volumen prtljažnika od 455 litara. Mnoštvo je i pretinaca, pa tako i zatvorenih tako da se volumen korisnog prostora dodatno povećava.


Poradilo se i na implementaciji sigurnosnih sustava, posebno onih koji pomažu snalaženje u gustom gradskom prometu te prigodom parkiranja. Na središnjoj se kontroli ističe na dodir osjetljivi ekran s nizom aplikacija, a posebno se pazilo na kvalitetu zvuka audio sustava jer su kupci Captura pretežito ljudi mlađe životne dobi. Kad pak govorimo o paketima opreme, zadivljuje najluksuzniji »Initiale Paris« gdje je integriran i audio sustav Bosse.


Motori u ponudi su benzinski snage 90 i 120 KS dok su dizelaši od 90 i 110 »konja«. U jačim se verzijama može dobiti i elektronski nadzirani automatski mjenjač. Važno je istaknuti i štedljivost motora pa je tako prosjek najrastrošnijeg, 120 KS snažnog benzinca samo 5,6 litara.


S obzirorm na snagu motora, kao i na to da je težina Captura nevelika, testiranja su bila vrlo zanimljiva, mogli bismo ih čak nazvati ugodnima. Bila bi još ugodnija kad ne bi bilo brutalno strogih kontrola danske prometne policije. No, ma koliko morali paziti na prometne znakove, evidentno je da se s dinamikom neće imati problema, čak i ko manjih motora. Ono što je u krajnje defanzivnoj verziji vožnje pozitivno, iznimno je niska potrošnja. Na našoj testnoj vožnji na kraju je iznosila svega 4,8 litara.


Kako je pak istaknula Marijana Jelinek, direktorica komunikacija Renaulta za jugoistok Europe, Captur u prodaju dolazi ovog tjedna, a cijene su slične prethodnima. Osnovni benzinac počinje od 124.400 kuna, dok je početnom dizelašu cijena 139.400 kuna. S obzirom da je nakon Clia Captur u Hrvatskoj najprodavaniji Renaultov model, i dalje se očekuju dobri prodajni rezultati.


Ono što je također zanimljivo – Captur se u našoj zemlji uglavnom traži u varijantama s izdašnijom opremom, vrlo često i kao dvobojni što dokazuje kako se implementirao unutar cjenovnih razreda gdje se u pravilu nalaze – premium primjerci sličnih karakteristika.