Pametno parkiranje

SF dogodine postaje stvarnost: Bosch i Mercedes predstavili parkiranje – bez vozača

Edi Prodan

Mercedes bez vozača do »parkinga«

Mercedes bez vozača do »parkinga«

Primjenom inteligentne infrastrukture parkirališta s više katova i umrežavanja s vozilima, uspjelo se izvesti parkiranje bez vozača puno ranije nego što je planirano.



Pustite da se vaše vozilo samo parkira. Daimler i Bosch su se udružili kako bi razvili parkiranje bez vozača (Automated Valet Parking) u parkiralištu s više katova Mercedes-Benz muzeja u Stuttgartu. Automobili sada nastavljaju bez vozača do dodijeljenog parkirališnog mjesta kao odgovor na naredbu poslanu preko pametnog telefona, bez ikakve potrebe da vozač nadzire ovaj manevar.


Automatsko parkiranje bez vozača označava bitni prekretnicu na putu prema autonomnoj vožnji. Ovo pilotsko rješenje u parkiralištu s više katova Mercedes-Benz muzeja predstavlja prvo infrastrukturom podržano rješenje za uslugu automatske vožnje i parkiranja u stvarnim uvjetima vožnje. Od početka 2018., posjetitelji parkirališta s više katova ovog muzeja biti će u mogućnosti iskusiti ovu praktičnu uslugu iz prve ruke i uštedjeti vrijeme na parkiranje svojih automobila.


– Približavamo se autonomnoj vožnji brže nego bi neki ljudi očekivali. Rješenje parkiranja bez vozača u Mercedes-Benz muzeju na impresivan način demonstrira koliko je daleko došla ova tehnologija, rekao je Dr. Michael Hafner, šef odjela autonomne vožnje i aktivne sigurnosti razvoja Mercedes-Benz automobila, dok je Gerhard Steiger, direktor odjela sustava za kontrolu šasije u kompaniji Bosch naglasio kako će u budućnosti parkiranje biti automatizirani proces.




Primjenom inteligentne infrastrukture parkirališta s više katova i umrežavanja s vozilima, uspjelo se izvesti parkiranje bez vozača puno ranije nego što je planirano. Proces kreće tako da svatko može rezervirati automobil uporabom aplikacije na pametnom telefonu. Za početak vožnje, vozilo se autonomno vozi u područje za preuzimanje. Procedura povratka je jednako praktična: klijent parkira vozilo u područje za ostavljanje vozila i vraća ga uz pomoć aplikacije. Nakon što ga registrira inteligentni sustav instaliran u parkiralištu s više katova, automobil se pali i navodi do dodijeljenog parkirališnog mjesta.


Parkiranje bez vozača omogućeno je s inteligentnom infrastrukturom parkirališta s više katova kompanije Bosch u kombinaciji s tehnologijom vozila kompanije Mercedes-Benz. Senzori ugrađeni u parkiralište nadzire koridor vožnje i njegovu okolinu i upravlja vozilom. Tehnologija unutar automobila provodi sigurne manevre kao odgovor na naredbe infrastrukture parkirališta i po potrebi na vrijeme zaustavlja automobil. Senzori infrastrukture parkirališta na više katova i komunikacijska tehnologija dolaze iz Boscha. Daimler osigurava privatno parkiralište muzeja automobila i pilot vozila, definirajući sučelje između infrastrukture i vozila zajedno s Boschom i prema tome prilagođava tehnologiju i softver senzora u vozilu.


A nakon premijere, slijedi iscrpna faza provjera i uporabe. Od samog početka ovaj projekt je pod nadzorom lokalnih vlasti – regionalnog vijeća Stuttgarta i federalnog ministarstva prometa – te ocjenitelja iz TÜV Rheinland agencije za tehnički nadzor sa ciljem ocjene sigurnog rada vozila i tehnologije parkirališta. Prije nego usluga parkiranja bez vozača krene u stvarnu uporabu početnom 2018. – kao prva takva usluga u svijetu – biti će potrebno konačno odobrenje od ovlaštenih tijela.