Susret s Valerie Mispolet

Renault Koleos mijenja imidž: Francuski iskorak u luksuzni SUV

Edi Prodan

Druga generacija Koleosa iskoračila je u D segment te se tako krenula nadmetati s najprestižnijim primjercima SUV automobila na globalnom tržištu



S Valerie Mispolet, produkt managericom za luksuzni Renaultov SUV Koleos razgovarali smo u vrevi salona automobila u Ženevi. Iznimno zadovoljna zanimanjem koji je izazvao »njezin« automobili, bila je ponosna i na činjenicu kako su nastavili put prema luksuznijim razredima koji su prije bili rezervirani za neke druge proizvođače.


Iskusna djelatnica Renaulta dobila je u zadatak prijašnji image Koleosa pretvoriti u nešto sasvim novo. Koliko je u tome uspjela?


– Kad se pita nas u Renaultu, s Koleosom smo iskoračili u jedino za nas novo područje, došli smo u zonu najluksuznijih SUV-ova, došli smo u D segment. Prijašnji Koleos je također bio zanimljivi automobil, no nalazio se u nižoj, kompaktniji klasi i svakako nije imao zadatke i ciljeve koji su postavljeni pred njegovu drugu generaciju.




Što je kod ove generacije toliko posebno?


– Ponajprije to je njegova visoka kvaliteta u svim segmentima. Bilo po pitanju materijala, bilo po pitanju završne obrade ili pogonskih agregata koje nudi. Ne bih rekla kako smo napravili luksuzni automobil, no po mnogim elementima on i to jeste. S druge strane, cjenovno ga drugačije definiramo tako da kupci uz kvalitetu dobivaju i jako dobar omjer između uloženog i dobivenog.


Unatoč posebitostima, Koleos se jako naslanja i na neke modele Renaulta koji su mu prethodili.


– Naravno, riječ je o specifičnom DNK što se u najvećoj mjeri prenosi s modela Talisman koji se također nalazi u zoni visko kvalitetnih automobila, a elementi čitave te priče se razaznaju i kod Meganea, pa tako i u njegovoj sedanskoj kombinaciji.


Mislili smo prije svega na Espace koji je zapravo otvorio svojevrsno repozicioniranje Renaulta na tržištu?


– Svakako, Espace je također naš jako vrijedni proizvod, no Koleos je ipak nešto drugo. Pogledamo li njegove linije, naglašeniju muskulaturu, svu silu detalja koji su u zoni luksuza, vidimo kako je riječ o itekako vrijednom automobilu. Nadalje, pogledajte njegovu unutrašnjost. Elegantne proporcije, jako velika briga o funkcionalnosti ili u slučaju ovdje izloženog modela najfinija koža. A opet pazili smo da sve zajedno ne bude pretjerano nametljivo, da me iskače iz zone dobrog ukusa.


Mislite li da su to učinili neki vaši konkurenti, francuski primjerice?


– Ne, nikako, mi prvenstveno razmišljamo o svom proizvodu i tržišnom prostoru koji se potencijalno pred njime nalazi. K tome automobil je to koji može i mora zadovoljiti širi globalni ukus, koji bi trebao biti jednako prihvaćen i u Kini, baš kao i u Europi.


Svakako i u Americi?


– Južnoj da, dok izlazak na sjevernoameričko tržište za sada, ili s ovim modelom nije predviđen.


Nismo se još dotaknuli zone motora?


– I on i se uklapaju u nove tehnologije, i oni imaju tendenciju biti vrlo dinamični, izdašni, a u svakom slučaju štedljivi i neškodljivi po okoliš. Prvenstveno bih istaknula dizelske motore snage 135 ili 170 KS koji su jako učinkoviti i predstavljat će sasvim sigurno okosnicu njegove prodaje, barem kad je Europa u pitanju. Za neka druga tržišta tu su benzinci dok hibridna tehnologija za sada nije u planu.


A pogon?


– Da, uz pogon na prednju osovinu imamo i pogon na sve kotače. Ono što je pak posebitost Koleosa je činjenica kako odabir integralnog pogona nije povezan s razinom opreme kao što to čine drugi, nego s motorima – naprosto potrebna je adekvatna snaga kako bi se mogle iskoristiti prednosti integralnog pogona. Uostalom, sve će biti jasnije kada uskoro, nakon što je to učinjeno na nekim drugim područjima svijeta njegova prodaja starta i u Europi.