Novi model

Razigrano i hrabro kroz grad: Premijera Citroena C-Aircross koji će u povijest poslati C3 Picasso

Edi Prodan

C-Aircross Concept koji se, više je to no jasno, u cjelosti naslanja na nedavno predstavljeni C3 treće generacije, u »penziju« šalje C3 Picassso



U utrku pretvaranja monovolumena u SUV-ove uključuje se i Citroen. U javnost su izašle prve fotografije njegovog prototipa čija je premijera zakazana za ženevski autosalon, C-Aircross Concept koji se, više je to no jasno, u cjelosti naslanja na nedavno predstavljeni C3 treće generacije. Dakako, u crossoverovskom izdanju. Drugim riječima, nestaje C3 Picassso, dolazi – C-Aircross.


U osnovi priča je zadržala dobro poznate osobine izgleda i mehanike C3, no sve je zajedno vizualno osnaženo i podignuto na nešto veći odmak od tla. Posebnu pažnju plijeni unutrašnjost kojoj se uistinu dalo slobode, a kako se da uočiti iznimni se naglasak stavlja na internetsku povezivost automobila, kao i mogućnosti spajanja s različitim osobnim digitalnim uređajima. Opremljen je pametnim i intuitivnim sučeljem čovjeka i stroja.


Vozači i putnici imaju pristup širokoj paleti funkcija putem 12-inčnog središnjeg dodirnog zaslona. Smješten je u samom središtu kontrolnog centra automobila, a uporabu vozila čini jednostavnijom i pridonosi vizualnom dojmu duljine i prostranosti koji prevladava u unutrašnjosti. Položaj multimedijskog sustava svima omogućuje pristup podacima o putovanju s pomoću povezanog 3D navigacijskog sustava s prepoznavanjem glasovnih naredbi, Citroën Connect Nav.




Osim toga, svaki putnik može odabrati glazbu za sebe ili pogledati svoj omiljeni film. Ovisno o željenom doživljaju u unutrašnjosti, moguć je niz različitih konfiguracija: 1/3:2/3, 2/3:1/3 ili preko cijelog zaslona. To putnicima omogućuje da u vožnji sudjeluju u jednakoj mjeri kao i vozač.


Za jednostavniju vožnju, komande na upravljaču su intuitivne, a korisne informacije o vožnji prikazuju se izravno u vozačevu vidnom polju. Minimalistički instrumenti jedinstvenog vizualnog dojma prikazuju se na širokoj staklenoj površini. Dvije bočne kamere preuzimaju ulogu tradicionalnih vanjskih osvrtnih zrcala. Slike se prikazuju na zaslonu umjesto unutarnjeg osvrtnog zrcala. Za optimalan pregled situacije iza vozila, koncept je opremljen i stražnjom kamerom smještenom u središtu krovnog spojlera.


Poseban će se naglasak staviti i na udobnost, a ono što se da na neki način pretpostaviti – neće postojati opcija s integralnim pogonom, riječ je dakako prije svaga o urbanom crossoveru, a ne automobilu za bespuća. Serijska proizvodnja ovog modela morala bi se dogoditi u kraće vrijeme jer su danas njemu slični iznimno traženi i popularni, a ono što je već u ovom trenutku nesporno – na izboru će imati jako velik broj motora poznatih i iz ostalih vozila PSA grupacije.