Salon automobila u Frankfurtu

Raj za muškarce: SF iskoraci automagova

Edi Prodan

Reuters

Reuters

Dijelom zbog jednakosti spolova, dijelom i zbog financijske krize, no ženska je ljepota, ako je suditi po viđenom u Frapart Areni, izgleda prestala stanovati na automobilskim sajmovima



Sudar civilizacija! Kako drugačije nazvati činjenicu da je dolazak novinara s jugoistoka Europe na najznačajniji ovogodišnji salon automobila, IAA u Frankfurtu čija je izrazita težnja globalno povezivanje ljudi, kultura i država jer na njemu izlažu automobilske kuće s nekoliko kontinenata, bio jedva omogućen. Točnije u dugom nizu godina koliko pratimo ovaj događaj do Frankfurta automobilom nikad nije bilo teže stići. Konkretno – Njemačka je zbog sirijskog izbjegličkog vala zatvorila granice prema Austriji tako da se na izlasku iz te zemlje nedaleko Salzburga stvorila kolona dugačka 25 kilometara, te se na ulazak u Njemačku čekalo u prosjeku – tri sata! U simboličkom su se smislu sudarila stoljeća: s jedne strane bitka za golo preživljavanje izbjeglica, s druge SF tehnološki iskoraci najznačajnijih proizvođača automobila.


A frankfurtski IAA je započeo večer prije samog jučerašnjeg otvaranja za medijske djelatnike. U Frapart Areni se naime okupilo po prilici pet tisuća vodećih VW-ovih managera i specijaliziranih novinara iz cijelog svijeta. Demonstracija moći čak devet brandova okupljenih u taj koncern – uz sami VW tu su još bili Seat, Škoda, Audi, Porsche, Bentley, Bugatti, Lamborghini  te motocikli Ducati – pokazala je da je danas ta korporacija s više od 600 tisuća zaposlenih jedna od najjačih ekonomskih sila na svijetu. VW je naprosto financijski moćniji od mnogih država, poput Hrvatske primjerice, tako da se njegov generalni direktor, prof. dr Martin Winterkon s pravom u prigodnom govoru mogao posvetiti planovima za budućnost, posebno prihvaćanju rukavice bačene od strane Tesle u proizvodnji potpuno električnih automobila.


U jučerašnje jutro, nakon otvorenja, IAA je pokazao sličnu sliku – apsolutno najveća je gužva vladala na prostoru gdje su bili izloženi noviteti te korporacije, kod Audija i njegovog modela A4 posebno. A da se treba i mora iskazati na njemačkom tržištu poznato je i Francuzima. Peugeot se tako hvalio svojim sportskim linijama, Citroen mladenačkom otkačenošću, dok je Renault pripremio dvije poslastice – svjetske premijere nove generacije Meganea i limuzine Talisman. Od zanimljivih noviteta ističemo i novu Opel Astru, Mercedes S cabrio, jedan od najluksuznijih automobila bez krova svih vremena, potom ultraluksuzni BMW serije 7 ili pak Rols Royce Dawn čija je »nabavna« cijena 280 tisuća eura – da bi ga se u Hrvatskoj registriralo potrebno je priložiti još najmanje 200 tisuća tih novčanica. Jako su se dobro predstavili i korejski proizvođači, posebice KIA koja zajedno s Hyundaijem nastavlja pokazivati kako proizvodi jedne od najisplatljivijih automobila današnjice.




Nismo pak bili najsretniji s današnjim trenutkom talijanske autoindustrije. Sve je istina oduševila Alfa Giulia, no riječ je o modelu bližem Maseratijevoj filozofiji proizvodnje superluksuznih sportskih limuzina nego o srednjoklasnoj Alfi. Talijani su nas osim izostankom novih modela sa znakom Fiata ili Lancie, rastužili i činjenicom da ni uz njihove automobile više nema – zanosnih prezenterica! Pa je tako frankfurtski salon, 66. po redu možda zauvijek prekinuo praksu da uz nove »makine« idu i raskošne ljepotice. Djelom zbog jednakosti spolova, dijelom i zbog financijske krize, no ženska je ljepota izgleda prestala stanovati na automobilskim sajmovima.


IAA je otvoren do 27. rujna, a iscrpni izvještaj u našim novinama donosimo u utorak, 22. rujna u redovitom prilgu posvećenom automobilima.