Na razini godine prodaja je za 20,7 posto bolja nego lani što znači da bi do kraja godine ovogodišnja prodaja mogla dostići polovicu ostvarenog rekordne 2008. godine
Listopad s ukupno 2889 registriranih automobila za 12 je posto bolji od rujna, ili čak 16 posto jači od lanjskog listopada tako da ukupnih, kumulativnih 20,7 posto bolji rezultat na razini godine i ne treba čuditi. Postotna povećanja u listopadu tim su značajnija jer govore o stanju isključivo na hrvatskom tržištu, nisu dakle ovisna o kretanjima u turizmu koja itekako utječu na tržište rent-a-car automobilima.
Ukupna brojka je 37.805 automobila tako da, istina »mehaničkim« postupkom, dolazimo do toga kako će ukupna ovogodišnja prodaja biti 45.366 automobila što je – odličan rezultat. Takva se prodaja, prelazak razine od 40 tisuća automobila koji će se sigurno dogoditi, ne pamti godinama i svakako donosi dašak optimizma u čitav niz segmenta. Ne samo u prodajne salone i s njima povezane djelatnosti, nego i na prometnice, posebice kad je sigurnost u pitanju.
Dvojbe u pogledu brojki istina postoje, posebno se često ističe kao se najmanje 15 posto od ukupne prodaje ima pripisati reeksportu gdje u pravilu završavaju automobili nakon ljetnog »rentanja«, no to i ne bi trebalo posebno zabrinjavati jer se tako posluje – godinama. Nije dakle neki specifikum koji je popravio ovogodišnji konto, već dugogodišnja praksa. Istina, turizam ima također sve bolje brojke tako da se ne treba istrčavati u smjeru boljeg standarda hrvatskih građana.
Kad su pak konkretne marke i modeli u pitanju, iako je dakle pred nama tek statistika za prvih deset mjeseci, godina skoro da može biti i zaključena. Istina, ima možda malo nade za Citroen koji se nada ulasku među deset najprodavanijih, gdje bi morao prestići Toyotu, Dacia se može nadati osmoj poziciji na kojoj je trenutno Hyundai kao i Škoda koja smjera prestići Renault te doći na treću poziciju.
No neki od lovaca ne bilježe baš tako dobre rezultate da bi im te nade mogle biti i – realne. Posebno je primjerice dobro u listopadu poslovao Hyundai, Toyota i Citroen su u listopadu praktično bili poravnati, a »japanci« vode za 103 komada. Istina, ostvari li Škoda rezultat kao u listopadu, a očigledno da je bila riječ o flotnoj isporuci, Renault u studenom ne može biti baš pretjerano spokojan.
Vodi dakle vrlo suvereno Volkswagen, a jednako je tako siguran i na drugom mjestu Opel. Ford postavlja jasnu razdjelnicu između prvih pet i ostatka prodajne scene na kojoj se nalazi 37 marki. Top5 je naime 2016. godine prodao – 47 posto, ostale 32 marke – 53 posto.
Mada, iznimno je naglašena razlika između 19. Nissana i 20. Volva, pa bi preciznije bilo reći kako uglednik iz Švedske predvodi listu na kojoj se nalaze mali i mikro prodavači. Jer kad smo već u postocima – 18 marki s dna ljestvice zauzima samo – 3,5 posto tržišta! U trećem dijelu, što zbog akcije na Giuliettu, što zbog nove Giulie, znakove buđenja iskazuje Alfa Romeo.
Modeli? Standardno nedodirljivi VW Golf, pa Clio i Octavia koji se bore za prevlast na drugoj poziciji, Astra i Focus u bitki »prsa o prsa«, da bi Vitara, Polo i Corsa zatvorili niz modela koji su prodani u više od tisuću komada. Više od stotinu komada u listopadu su prodali samo Golf, Octavia, Vitara i Fabia, a da nema Dacije Duster na 16. poziciji s prodanih 600 komada, na hrvatskom Top20 modela ne bi bilo ni jednog jedinog – SUV-a, na zapadu kontinenta jednog od najprodavanijih automobilskih oblika.