Tržište

Prodaja osobnih automobila u Hrvatskoj u listopadu porasla za 12 posto

Edi Prodan

Na razini godine prodaja je za 20,7 posto bolja nego lani što znači da bi do kraja godine ovogodišnja prodaja mogla dostići polovicu ostvarenog rekordne 2008. godine



Listopad s ukupno 2889 registriranih automobila za 12 je posto bolji od rujna, ili čak 16 posto jači od lanjskog listopada tako da ukupnih, kumulativnih 20,7 posto bolji rezultat na razini godine i ne treba čuditi. Postotna povećanja u listopadu tim su značajnija jer govore o stanju isključivo na hrvatskom tržištu, nisu dakle ovisna o kretanjima u turizmu koja itekako utječu na tržište rent-a-car automobilima.


Ukupna brojka je 37.805 automobila tako da, istina »mehaničkim« postupkom, dolazimo do toga kako će ukupna ovogodišnja prodaja biti 45.366 automobila što je – odličan rezultat. Takva se prodaja, prelazak razine od 40 tisuća automobila koji će se sigurno dogoditi, ne pamti godinama i svakako donosi dašak optimizma u čitav niz segmenta. Ne samo u prodajne salone i s njima povezane djelatnosti, nego i na prometnice, posebice kad je sigurnost u pitanju.


Dvojbe u pogledu brojki istina postoje, posebno se često ističe kao se najmanje 15 posto od ukupne prodaje ima pripisati reeksportu gdje u pravilu završavaju automobili nakon ljetnog »rentanja«, no to i ne bi trebalo posebno zabrinjavati jer se tako posluje – godinama. Nije dakle neki specifikum koji je popravio ovogodišnji konto, već dugogodišnja praksa. Istina, turizam ima također sve bolje brojke tako da se ne treba istrčavati u smjeru boljeg standarda hrvatskih građana.




Kad su pak konkretne marke i modeli u pitanju, iako je dakle pred nama tek statistika za prvih deset mjeseci, godina skoro da može biti i zaključena. Istina, ima možda malo nade za Citroen koji se nada ulasku među deset najprodavanijih, gdje bi morao prestići Toyotu, Dacia se može nadati osmoj poziciji na kojoj je trenutno Hyundai kao i Škoda koja smjera prestići Renault te doći na treću poziciju.


No neki od lovaca ne bilježe baš tako dobre rezultate da bi im te nade mogle biti i – realne. Posebno je primjerice dobro u listopadu poslovao Hyundai, Toyota i Citroen su u listopadu praktično bili poravnati, a »japanci« vode za 103 komada. Istina, ostvari li Škoda rezultat kao u listopadu, a očigledno da je bila riječ o flotnoj isporuci, Renault u studenom ne može biti baš pretjerano spokojan.


Vodi dakle vrlo suvereno Volkswagen, a jednako je tako siguran i na drugom mjestu Opel. Ford postavlja jasnu razdjelnicu između prvih pet i ostatka prodajne scene na kojoj se nalazi 37 marki. Top5 je naime 2016. godine prodao – 47 posto, ostale 32 marke – 53 posto.


Zanimljiv je i ovogodišnji fenomen Suzukija koji je zasjeo, sigurno, na šesto mjesto tako da ne vjerujemo kako ga sedmi Peugeot, mada je razlika istina nevelikih 106 komada, može do kraja godine prestići.U drugom dijelu ljestvice nanizali su se iza Citroena Audi, KIA, BMW i Mercedes, potom Mazda koja je s prodajom u listopadu također prešla tisuću prodanih primjeraka, Fiat, Seat, Nissan i kao suvereno 20. Volvo.

Mada, iznimno je naglašena razlika između 19. Nissana i 20. Volva, pa bi preciznije bilo reći kako uglednik iz Švedske predvodi listu na kojoj se nalaze mali i mikro prodavači. Jer kad smo već u postocima – 18 marki s dna ljestvice zauzima samo – 3,5 posto tržišta! U trećem dijelu, što zbog akcije na Giuliettu, što zbog nove Giulie, znakove buđenja iskazuje Alfa Romeo.


Modeli? Standardno nedodirljivi VW Golf, pa Clio i Octavia koji se bore za prevlast na drugoj poziciji, Astra i Focus u bitki »prsa o prsa«, da bi Vitara, Polo i Corsa zatvorili niz modela koji su prodani u više od tisuću komada. Više od stotinu komada u listopadu su prodali samo Golf, Octavia, Vitara i Fabia, a da nema Dacije Duster na 16. poziciji s prodanih 600 komada, na hrvatskom Top20 modela ne bi bilo ni jednog jedinog – SUV-a, na zapadu kontinenta jednog od najprodavanijih automobilskih oblika.