Futurizam koji dolazi

Premijera električnog automobila Future FF: Kina i SAD slogom do nove marke

Edi Prodan

Faraday Future FF 91 golema krstarica i vrhunski luksuz

Faraday Future FF 91 golema krstarica i vrhunski luksuz

Future FF je jedan od najsnažnijih i najvećih električnih automobila koji za godinu dan kreće u komercijalnu ofenzivu, za sada nevelikog volumena



Nova povezivanja za ozbiljne igre na automobilskom tržištu. To bi ukratko bila najjednostavnija osobna iskaznica kalifornijske tvrtkeFaraday koja posluje zahvaljujući izdašnosti, ali i nekim tehnološkim rješenjima, kineskog kapitala i pameti. Sjedište tvrtke je u Kaliforniji, na samom jugu u gradu Gardena koji je poznat i kao mjesto s najvećim postotnim udjelom Japanaca u SAD. Slučajno ili ne, ali zanimljivo svakako. Proizvodni pogon vrijedan milijardu dolara sagrađen je prije tri godine, a zapošljava tisuću radnika. A ma koliko još uvijek nemaju komercijalni proizvod,Faraday se već okušao u najtežem sportskom natjecanju za elektromobile – eF1.


S modelom Future FF 91, automobilom zanimljivog, monovolumenskog izgleda i vrhunskog luksuza nije se htjelo eksperimentirati prigodom osmišljavanja izgleda. Dizajniranje je naime povjereno američkom stručnjaku Richardu Kimu koji je postao posebno popularan nakon što je »nacrtao« BMW-ove SUV X1 te futurističke i3 te i8. Faraday Future se ipak zadržao u klasičnijim vodama, mada je teško zanijekati mu i vrlo hrabre iskorake, dok s dužinom od 5,25 metara direktno napada najveće limuzine poput BMW-a 7 ili pak Mercedesa S klase.


Faraday Future FF 91 će pokretati nekoliko motora različite snage koje proizvođač još uvijek ne specificira. No, s obzirom da će im ukupna snaga biti čak 1065 KS, pretpostavlja se kako će svaka osovina dobiti po dva motora, odnosno jedan po kotaču. Za skladištenje energije koristit će litij-ionsku bateriju golemog kapaciteta od 130 kWh, što je za tridesetak posto više od najsnažnijih u konkurentskim Teslinim automobilima. A unatoč dakle golemim dimenzijama, doseg će ovom zanimljivom hatchbacku biti čak do 700 kilometara, ovisno dakako o stilu vožnje i ukupnoj opterećenosti. I još nešto poprilično impresivno – do brzine od 100 km/h stiže za samo 2,39 sekundi što ga svrstava u red najbržih automobila današnjice.




Faraday Future na tržište dolazi 2018. godine, a u prvoj se fazi ne misli pojavljivati u Europi. Pretpostavlja se kako je to zbog ipak nevelikih proizvodnih kapaciteta, ali i zbog konzervativnosti Europe koja se u tim klasama uglavnom drži njemačkog premium trojca. K tome, za razliku od primjerice Kalifornije, još je uvijek prilično skeptična prema električnim automobilima, posebno onima koji kane povezivati udaljenije gradove. Ono što je poznato, prvih je 300 primjeraka već naručeno, a kretat će se prometnicama SAD, Kine i Kanade.