Na vrhu klase

Premijera Volva XC60: Potpuno siguran u sebe

P. N.

Dimenzijama na samom vrhu kompaktne klase, snažan i potentan, stila koji se jasno naslanja na »starijeg brata« – težina i cijena iznad prosjeka



Potpuno drugačija, ali jako slična starijem i većem »bratu« modelu XC90, svijetlo dana, bolje rečeno prodajnih salona jer prve smo primjerke već imali priliku vidjeti, ugledala i druga generacija kompaktnog Volvovog SUV-a XC60. Riječ je o iznimno modernom automobilu čiji je dizajn umnogome futuristički naglašen, a opet pojednostavljen, iznimno privlačan, s vrlo jasnom asocijacijom na luksuz. Unutrašnjost je pak upravo takva, bez izuzetka – vrhunski luksuz s cjelokupnom digitalizacijom i najnaprednijim sigurnosnim sustavima koji se nalaze jako blizu mogućnosti da se automobil kreće – autonomnom vožnjom.


XC60 nije pretjerano narastao u odnosu na prethodnika, no istegnuo se na sam vrh klase. Prvenstveno na to ukazuje njegova dužina od 4688 mm, a ide i u red širih – 1902 mm. Visina mu je 1658 mm, a međuosovinski razmak 2865 mm. Posljedica takve voluminoznosti ogleda se u težini koja se kod svih njegovih izdanja »vrti« oko dvije tone što je za jedan automobil kompaktne klase – mnogo. Volumen prtljažnika dosegnuo mu je 505 litara, a zahvaljujući nizu rješenja može se od njega formirati i vrlo funkcionalno vozilo. Kad su motori u pitanju, raspon snage je od 190 do 408 KS. Motori su poznati – D4, D5, T5, T6 i T8. Ulazni je D4 čija je snaga 190 KS, a okretni moment 400 Nm.


Prosječna potrošnja mu je samo 5,1 litru uz emisiju CO2 od 133 g/km. Dogodine se očekuje i manji D3 čija je snaga 150 KS.




Ono što karakterizira trenutnu ponudu XC60 je činjenica da su svi modeli u ponudi s pogonom na sve kotače. Tek se krajem godine počinje nuditi i verzija s pogonom na samo jednu osovinu. Mjenjači su manualni i automatski, i to jedan od najboljih na tržištu s osam stupnjeva prijenosa. Benzinac s kojim počinje priča o toj vrsti motora je T5 čija je snaga 254 »konja«. Ubrzanje do 100 km/h mu je 6,4 sekunde, maksimalna brzina 220 km/h. Ono što je zanimljivo, čega se kod takvih motora skoro »pribojavamo« je prosječna potrošnja. No nema straha jer kako kazuju podaci prosjek je samo 7,2 litre uz 164 g/km emisije CO2.


Cijene oko kojih će se »vrtjeti« XC60 su u zoni 400 tisuća kuna. Kad se pak pojavi D3 i pogon samo na jednu osovinu može se očekivati i verzija s cijenom između 300 i 350 tisuća kuna.