Adut u B segmentu

Predstavljena nova Kia Rio – vrhunac ponude malih automobila

Edi Prodan

Novi Rio skoro da nema ni jednu manu, a od vrlina se najviše ističu izgled i štedljivi motori te kvalitetna unutrašnjost



Sudeći prema prvim kilometrima i općem zadovoljstvu što nam je isporučila vožnja Ria, najnovijeg KIA-inog aduta u B segmentu – jer osim njega tu su još i Soul te Venga – na prvim testiranjima u okolici Lisabona, europska konkurencija definitivno ima razloga za – nemirne snove. Rio je naime dominantan u svim promatranim kategorijama. Lijepo izgleda, ima na raspolaganju iznimno štedljive motore, bogatu opremu, a kako se najavljuje, cijene će ostati sasvim razumne. K tome, što se jasno moglo spoznati i s prigodne konferencije za novinare, KIA je pronašla i idealni odnos u stvaranju automobila. Dizajniranje je prepušteno centrima u Europi i SAD-u, proizvodnja slovačkim pogonima, ali i Koreji iz koje će i dolaziti Rio.


Fascinacija Riom sasvim je sigurno potaknuta i činjenicom da je taj model u svoje prethodne dvije generacije u velikoj mjeri bio neprepoznatljiv. U slučaju KIA-e divili smo se SUV programu ili kompaktnoj obitelji Ce’ed, ali Rio je uvijek nekako bio na »repu događanja«. Kako već neko vrijeme svjedočimo snažnom pozitivnom razvoju KIA-inih automobila, priča s Riom kao da je aludirala da će se taj model – napustiti. Mada čemu bježati iz najtraženijeg segmenta, barem kad je Europa u pitanju? A da uzmaka ne bi trebalo biti, govorili su nam i podaci o ekstremnom, nevjerojatnom rastu prodaje KIA-inih modela: u zadnjih šest godina čak 114 posto, odnosno prodaja je više no udvostručena. Još impozantniji djeluje rast 2010. u odnosu na godinu prije – 27 posto.



Kako smo saznali od Nikole Galiča, najodgovornije osobe za odnose s javnošću KMAG-a (Kia Motors Adriatic Group), Rio u Hrvatsku dolazi vrlo brzo, u drugoj polovici rujna. Trenutačno je na raspolaganju samo petvratna izvedba, a početna cijena, za 1,2-litarski benzinac, bit će mu 84.990 kuna. Moramo naglasiti da će taj model biti iznmno opremljen jer će osim najvažnijeg poput ABS-a, šest zračnih jastuka, klime ili audio sustava imati i ESP paket što osim kontrole proklizivanja uključuje i BAS (braking asist ili pomoć kočenju) te HAC (hill assistant control – pomoć prigodom kretanja na uzbrdici).





Robustan, sportski naglašen, a opet familijaran, udoban i funkcionalan. Rio najprije osvaja smjelim vanjskim oblikovanjem što ga značajno uzdiže iz B segmenta, odnosno B+ kako bi se u pravilu trebao klasificirati, što u Europi zauzima čak 27 posto prodaje. Dimenzije su mu narasle u odnosu na prethodnika. Duljina mu je došla do 4,04 metra što je + od 55 mm, visina je 1455 mm (+15 mm), dok je širina 1720 ili 25 mm više no kod prethodnika. A to se i vidi. U unutrašnjosti odiše protsranošću na svim pozicijama, a funkcionalnosti, koja dakako direktno utječe i na osjećaj ugode, doprinose i brojni pretinci. Ono što moramo posebno istaknuti, jer je u prošlosti bilo najčešća meta kritika, je kvaliteta materijala. Plastika više nije tvrda, tkanine su jako kvalitetne, a sjedala udobna, naglašene čvrstoće podloge i bočnih oslonaca. Središnja konzola je unikatno dizajnirana, vrlo je pregledna i lako opsluživa. U taj funkcionalni dio priče se uklapa i prtljažnik koji također bilježi 6-postotni rast u odnosu na prethodnika i ima ukupno 292 litre zapremine.


A onda slijedi posebna poslastica – pričao motorima. Jeste li znali da je u zadnjem desetljeću u B segmentu emisja CO2 smanjena za velikih 21 posto te da automobili u svim segmentima zajedno ispuštaju 15 posto manje tog otrovnog plina? Permanentno se smanjuje i zapremina motora tako da se danas, u odnosu na razdoblje od prije deset godina, rabi prosječno desetak posto manje »kubika«. A KIA s Riom ne da se uklopila u taj trend, nego je trenutačno vlasnik nečeg što bi se moglo okarakterizirati »svjetskim rekordom«. Rio s dizelskim motorom za premine 1,1 litre, s tri cilindra dakle, u prosjeku troši samo 3,2 litre goriva emitirajući u okoliš rekordno niskih 85 g/km! Ni snažniji dizelaš od 1,4 litre nije loš jer mu je prosječna potrošnja samo 3,8 litara. No ma koliko nam se svidjeli dizelaši, u Hrvatskoj će se daleko više prodavati benzinci zapremine 1,25 i 1,4 litre. Snaga im je 85 ili 109 KS a i oni se mogu pohvaliti niskom potrošnjom i emisijom CO2 – manji motor u prosjeku troši 3,8 litara i emitira 108 g/km CO2.


Rio smo vozili u okolici Lisabona, na znanim relacijama nedaleko Sintre, pa uz Cascais i Estoril, ali i u gužvama samog središta glavnog portugalskoga grada. Dojmovi su jako dobri jer je manji benzinac nezahtjevan po pitanju vožnje i potrošnje, dok se kod snažnijeg benzinca, želi li se u svakom trenutku na raspolaganju imati maksimum snage, mora ulaziti u zonu okretaja motora što nadilaze 4 tisuće. S druge strane, taj je motor u nižim okretajima također vrlo štedljiv. Imali smo prigodu upoznati i mogućnost uvođenja luksuzne opreme u relativno mali Rio pa su nam tako manevriranje u srcu Lisabona pomogli navigacija kao i kamera za vožnju unatrag. Tu su bile i mogućnosti spajanja modernih komunikacijskih uređaja pa je osjećaj u vožnji bio jednak onom koji smo do sada pronalazili uglavnom u dvije ili više klasa većim limuzinama.


Korejski proizvođači, a korporacija KIA-Hyundai zauzima 4. mjesto na svijetu s lani ukupno isporučenih skoro 5,5 milijuna vozila, su odlučili krenuti u odlučujuću bitku s konkurencijom. Gledajući, i vozeći, Rio, potpuno je jasno da su vremena jeftine plastike, banalne estetike i rastrošnih motora što su prije samo dva desetljeća karakterizirali automobile iz Južne Koreje sada daleko iza nas. Bojimo se samo da europska konkurencija, čega u svakom slučaju neće biti pošteđeni ni »japanci«, Rio neće prihvatiti ni s najmanje simpatija. Za razliku od kupaca kojih bi ovog puta moglo biti jako mnogo.