Sportski redizajn

Povratak malim benzincima: Toyota predstavila novu verziju “Yarisa”

Edi Prodan

Naglašeno sportskog izgleda - Toyota Yaris

Naglašeno sportskog izgleda - Toyota Yaris

Promjene osim u domeni novog 1.5-litrenog benzinca nisu značajne niti pretjerano uočljive, dok kvaliteta ostaje na poslovično visokoj razini



Nakon statičke prezentacije u veljači i druženja na ženevskom salonu automobila, Toyota je prošlog tjedna i »u živo« predstavila redizajniranu seriju Yarisa, svog popularnog predstavnika u B segmentu. Iako se dakako redizajn poduzima da bi se i u dizajnerskom smislu obnovilo automobil, u središtu pozornosti ovog osvježavanja Yarisa bio je novi motor, benzinac zapremine 1,5 litara snage 111 »konja«. I ne samo što je riječ o jednom od najnaprednijih manjih benzinskih agregata koji svojim karakteristikama na znatno efikasniji način iskorištava energiju benzina, on je svakako i nova osnova za hibridne kombinacije kojih u Toyoti ne nedostaje. Štoviše, kako smo mogli zamijetiti, jedna od najvećih globalnih automobilskih kuća polako odustaje od dizelaša, posebno u manjim klasama te prednost daje potentnim benzincima ili hibridima kojima su dakako osnova isti ti benzinski motori.


Koje su mu karakteristike? Riječ je 1.5 VVT-iE motoru tako da je jasno koja mu je zapremina. Snagu smo već isticali, a s obzirom da je kompresija podignuta na viši nivo (13,5:1), podignut mu je i postotak iskorištenja termičke energije na 38,5 posto što je skoro na razini hibridnih automobila. Ubrzanje do 100 km/h je 11 sekundi, 7 desetinki brže od motora 1.33 snage 99 KS kojeg zamjenjuje. Preostali motori iz ponude nisu se mijenjali. Tu su i dalje 1-litreni benzinac snage 70 »konja« kao i 101 Ks snažan hibrid. S obzirom da je njihova potrošnja vrlo niska, prosječno manja od pet litara, postaje potpuno jasno zbog čega se nije uvodilo dizelske agregate, kojima se k tome u zapadnoeuropskim zemljama pripremaju stroži trošarinski zakoni.


Spretan na svim konfiguracijama prometnica


Spretan na svim konfiguracijama prometnica





Vratimo li se dizajnerskim rješenjima, uočavaju se promjene na maski i cjelokupnom izrazu automobila. Znatno je sportskije orijentiran, naglašenijih prijelaza pojedinih volumena što se postiže i dvobojnošću. U unutrašnjosti je u središtu pažnje 4,2-inčni ekran, dok su plastične površine istaknutije, proizvedene od nešto tvrđeg materijala. Zanimljive su i dvije nove boje, i to vrlo izražajne – »hydro« plava i »Tokio« crvena koje automobilu daju dodatnu dinamiku.


Yaris dolazi s jednim ili dva para vratiju, dužina mu je 3945 mm, širina 1695, visina 1510 te međuosovinski razmak 2510 mm. Volumen prtljažnika je 286 litara, a u ovoj verziji neznatno je promijenjen ulaz u ovaj dio automobila. S obzirom na sve preinake, sada je i koeficijent otpora zraka spušten na Cx 0,29.


Ekran u središtu pozornosti


Ekran u središtu pozornosti



Ono što je također od velike važnosti i zaslužuje svaku pohvalu je činjenica da će svi Yarisi ’17. godište serijski imati ugrađen sustav naziva »safety sense« što uključuje automatsko kočenje prigodom pojave opasnosti u gradovima, automatsku promjenu »dugih« i »kratkih« svjetala, indikator optimalnog stupnja prijenosa kao i detektor prometnih znakova.


Kako saznajemo, prodaja obnovljenog Yarisa trebala bi startati vrlo brzo, najvjerojatnije već tijekom svibnja uz cijene slične današnjima, dakako osim u slučaju novog motora koji će, razumljivo, biti desetak posto skuplji od prethodnika.