Premijera

Peta generacija Clia donosi niz novi rješenja, ali po prvi put i – hibridni motor

Edi Prodan

Jasno izraženog Renaultovog vizualnog koda, peta generacija Clia donosi čitav niz naprednih sigurnosnih rješenja i digitalne opreme, kao i po prvi put hibridni motor snage čak 128 KS



Peta generacija Clia, jednog od najprodavanijih modela francuskog Renaulta predstavljena je ekskluzivnim fotografijama, virtualnim je putem krenula u život. Prava se premijera zakazana je za Salon autombila u Ženevi što počinje prvih dana ožujka. Istina, peto se izdanje Clia očekivalo još na prošlogodišnjem automobilskom sajmu u Parizu, kako to i priliči najvećem francuskom proizvođaču automobila, no i Ženeva je na neki način francuska jer riječ je o frankofonskom dijelu Švicarske.


Tehnološki gledano, novi Clio je prvi automobil Alianse Renault-Nissan koji dolazi na njihovoj novoj platformi CMF-B, a ovo će ujedno biti prvi put da Clio ima i – hibridnu verziju. Njezino je pojavljivanje pod nazivom E-Tech zakazano za 2020. godinu. Koristit će atmosferski benzinac zapremine 1,6 litara te bateriju kapaciteta 1,2 kWh. Ukupna će snaga hibridne kombinacije biti 128 KS, a zanimljivo kako će imati i električnu autonomiju od pet kilometara. Od klasičnih motora u ponudi će biti benzinci manje zapremine i velike snage, a moguće je i to da Renault kod niovog Clia neće odustai ni od dizelskih agregata.


Clio se izgledom pa ni dimenzijama nije značajnije mijenjao. Nastavak je to poznate i nadasve popularne tradicije koja objedinjava moderni izgled s naglašenim sportskim obilježjima, značajnu funkcionalnost te dobru dinamiku koju osiguravaju svi njegovi motori.Dužine 4048 mm, širine 1798 mm te visine od 1441 mm uz 391 litru volumena prtljažnika jedan je od najizdašnijih u B segmentu. Jako mu je raskošna i oprema, a posebno će biti izdašan u pogledu digitalnih pomagala kao i mogućnosti povezivanja s drugim uređajima.U ponudi će imati čak 11 boja od kojih je »boja lansiranja« »naranja Valencia«. Nudit će i tri paketa dekoracija za karoseriju – crvenu, narančastu te crnu. Tu su i lakometalni naplaci od kojih najveći imaju promjer od 17 inča.

Početak prodaje je zakazan nakon ženevskog salona što znači da će i u Hrvatskoj prve isporuke biti početkom proljeća. Cijena je nepoznata, nk vjeruje se kako će se jako dobre kongfiguracije slagati između 100 i 110 tisuća kuna.