Kolovoz je po pitanju prodaje automobila jedan od najlošijih mjeseci u godini. Kad je Hrvatska u pitanju bio je – najlošiji. Samo 2433 »registracije« govore mnogo toga i o realnom hrvatskom standardu. Jer kad dođe kolovoz nema više prodaje rent-a-car kompanijama, miruju i flote pojedinih gospodarskih subjekata. Tko kupuje? Građani. A oni više nemaju nego što imaju tako da se nerijetko po tom pitanju obraćaju trgovcima rabljenih automobila. A njih sve više ima i u redovima službenih zastupnika automobilskih marki koji bi dakle dominantno morali biti prodavateljima – novih automobila.Ono što dodatno baca sjenu na porast prodaje automobila, koji na kumulativnoj razini iznosi još uvijek velikih 12 posto, mjesečna je, kolovoška razina koja je spala na samo – tri posto.
r. br marka 8. ’17. % 2017. % 8. ’16. % 2016. %1. Volkswagen 242 9,95 5603 14,47 338 14,29 4510 13,952. Opel 120 4,93 4091 10,57 150 6,34 3385 10,473. Škoda 173 7,11 3718 9,61 178 7,53 2541 7,864. Renault 200 8,22 3629 9,38 120 5,07 2801 8,665. Ford 75 3,08 2327 6,01 113 4,78 2461 7,616. Suzuki 271 11,14 2261 5,84 147 6,22 1680 5,207. Hyundai 111 4,56 1771 4,58 122 5,16 1356 4,198. Dacia 153 6,29 1659 4,29 171 7,23 1467 4,549. Peugeot 132 5,43 1526 3,94 95 4,02 1631 5,0410. Citroen 240 9,86 1410 3,64 93 3,93 1162 3,5911. ukupno 2433 100 38.709 100 2365 100 32.330 100
A kad građani kupuju, na vidjelo dolaze još neke činjenice. Ponajprije da je Hrvatskoj omiljena marka Suzuki. On se na ljestvici nalazi na šestoj poziciji dok je u kolovozu je bio prvi. Rezultat je to odličnog odnosa između uloženog i dobivenog od strane Vitare mada se i SX4 odlično snalazi. Suzuki slijedi, kad je dakle kolovoz u pitanju Volkswagen, no sa samo dva automobila prednosti ispred Citroena. Koji je na ukupnoj ljestvici tek 10., i to s činjenicom da je na Top10 ušao tek nedavno. Dobar je u kolovozu bio i Renault, no on je to tijekom čitave godine tako da su realni dobitnici upravo Suzuki i Citroen čije su akcije kod hrvatskih građana na iznimno visokom nivou.
Ostalo – prema očekivanjima i navikama. Opel drugi, Škoda mjesto iza njega, pa su među najboljima još i Ford, Hyundai, Dacia, Peugeot. U drugi se dio ljestvice smjestilo čitav premium ogranak – Audi, Mercedes i BMW – ali i znamenite »japance« poput Toyote, Nissana ili Mazde.
r. br marka 8. ’17. % 2017. % 1. Renault Clio 146 3,54 1862 5,132. Škoda Octavia 185 4,48 1718 4,743. Volkswagen Golf 291 7,05 1569 4,334. Opel Astra 64 1,55 1514 4,175. Ford Focus 194 4,70 1312 3,626. Opel Corsa 65 1,58 1310 3,617. Volkswagen Polo 80 1,94 1102 3,048. Suzuki Vitara 149 3,61 1099 3,039. Volkswagen Up 55 1,33 935 2,5810. Škoda Fabia 36 0,87 869 2,40
Modelska ljestvica značajnu prednost daje Cliju, vjerojatno i presudnu do kraja godine jer Octavija ma koliko je imala bolji kolovoz od Clija ipak previše zaostaje, da o Golfu ili Astri ni ne govorimo.Slijedi zadnja trećina godine u kojoj će prodaja imati ipak značajnije naznake regresije. Ipak, zbirno 50 tisuća novoregistriranih automobila u Hrvatskoj ipak 2017. godine ne bi trebalo biti ugroženo.