Sportski izgled

Nova doza sportske zavodljivosti: Premijera pete generacije Suzukijevog Swifta

Edi Prodan

Naglašeno sportskog izgleda, bez puno »filozofiranja« kad su motori u pitanju, standardnih dimenzija, Swift bi i u ovoj generaciji mogao biti jako privlačan kupcima



Peta generacija bi mogla dobiti jednaku takvu ocjenu kad je u pitanju povratak stare slave. Bila bi to ukratko prva impresija koja se može primjeniti na novo, i u Hrvatskoj jako popularno, izdanje Suzukijevog aduta u B segmentu, Swifta.


Promjenjive sreće, od općeg oduševljenja koji je izazvao svojom prvom generacijom što se pojavila pred skoro tri desetljeća, velikih uspjeha početkom tisućljeća s trećom, Swift se danas opet naglašeno okreće mlađoj sportski orijentiranoj populaciji. Ili to barem tako sugeriraju njegove vanjske linije odnosno sveukupni dizajn vanjštine i unutrašnjosti.


Posebno je zavodljiva prednja maska, tim se dijelom uostalom »na prvu« i privlači najviše pažnje, no pozitivno ocjenjujemo i strukturalni stražnji kraj. U unutrašnjost dominira veliki LCD ekran što je kod današnji automobila postalo i pravilo. Tom je dijelu središnje konzole uostalom namijenjena cjelokupna kontrola velike većine funkcija koje nam omogućava današnji digitalni svijet.




Po pitanju dimenzija, Suzuki ostaje u gabaritima koje si je zadao praktično s pojavom prve generacije. Dužina mu je 3,84 metara, širina 1,74 te visina 1,48 metara. Međuosovinski razmak je 2,45 metara što je i razumljivo s obzirom da dijeli platformu s Balenom i Ignisom. Volumen prtljažnika doseže 265 litara tako da ni u toj zoni većih iznenađenja nema. Tipični predstavnik gradskih automobila koji se bez imalo muke mogu koristiti i za znatno zahtjevnija putovanja, posebno za manje obitelji.


Ni u zoni motora nema većih iznenađenja. Suzuki tradicionalno ne uvodi dizelski motor nisu mu zanimljivi ni hibridi. Tu su zato dva benzinca. Poznati 1,2 litre snage 90 KS, i novorazvijeni turbo benzinac od jedne litre, s tri cilindra, koji razvija 110 »konja«.


Oba su i ekstremno štedljiva, niske emisije CO2, a snažniji ima i već sportsku dinamiku. Maksimalna mu je brzina 195 km/h uz vrlo pristojnih 10,6 sekundi do »stotke«. Prosječna potrošnja pak zadivljuje, ne zaboravimo – riječ je o benzincu – jer je u gradu dovoljno 5,7 litara, ili u prosjeku 4,6.


Voluminozniji benzinac je još za desetak posto štedljiviji, no manje »ubojite« dinamike. Svakako, dio zahvalnosti za tako nisku potrošnju ide i na račun težine što se kreće od 925 do 940 kilograma.Početak prodaje pete generacije Suzuki Swifta baš kao ni cijena još nisu definirani, no njegov bi start morao uslijediti vrlo brzo, unutar proljetnih mjeseci svakako.