Perverzan terenac

Mercedes – Maybach G 650 Landaulet stajat će najmanje pola mil. €

Edi Prodan

Terenac koji ide u red najvećih automobila današnjice dolazi na proljeće 2018. godine i to s motorom snažnim 630 KS i cijenom od najmanje pola milijuna eura



Kod njega je zapravo sve preuveličano, pretjerano, mnogi će reći i – nenormalno. Dužina mu je 5,35 metara, a visok je nevjerojatnih 2,24 metra tako da ne čudi što je između podvozja i tla 450 mm, baš kao ni to da su dimenzije pneumatika od 325/55 s promjerom »felgi« od čak 22 inča. Riječ je dakle o jednom od najvećih terenaca na tržištu, a naziv mu je – Mercedes-Maybach G 650 Landaulet. Velik dio mehanike baštini od G klase 500 s integralnim pogonom koji je lani predstavljen, a od tog modela, na koji i vizualno i podsjeća, ima međuosovinski razmak duži za velikih 58 centimetara ili ukupno 3,43 metra.


Pogonski sklop omogućava savladavanje najtežih terena, no da putnici ne bi bili zakinuti, unutrašnjost je oplemenjena skupocjenim materijalima. Iznimna je i njegova digitalizacija, povezivost s modernim digitalnim platformama. Polivalentna mu je i karoserija koja može imati i izdvojeni prtljažni prostor, ali i – otvoreni krov. Ovisno dakle u kojim se predjelima kugle zemaljske kreće.





Motor koji ga pokreće izvađen je iz Mercedesovog portfelja. Riječ je o benzincu zapremine 5980 litara sa 630 KS koji dolaze iz 12 cilindara. Okretni moment mu je čak tisuću Nm, a do brzine od 100 km/h stiže za manje od 6 sekundi. Može visoko, sve do 230 km/h. Ono što je pomalo šokantno je činjenica da mu je za promet gradom potrebno najmanje 23 litre, da je prosjek viši od 17 litara, a emisija CO2 397 g/km. Mada možda i ne čudi jer mu se težina približava iznosu od čak tri tone. Rezervoar ima zapreminu od 96 litara, no unatoč tome jasno je kako je dovoljan za autonomiju od samo 500-tinjak kilometara.


Početak prodaje Mercedes-Maybacha G 650 Landauleta je na proljeće 2018. godine, a cijena je još uvijek neslužbena. No, uzmemo li u obzir da je i njegov ishodišni model, G kasa 500 4×4 ekstremno skupa, oko 300 tisuća eura, da je G opcija iz koje dolazi motor još i skuplja – 320 tisuća eura, jasno je da ovaj nevjerojatni terenac mora još i daleko više.


Stoga, neslužbeno doznajemo da mu je predviđena cijena oko pola milijuna eura, ili na našem tržištu, koje je porezno rigoroznije, oko 4 milijuna kuna. I ma kako mislili da će jako teško do kupaca, sasvim smo suprotnog mišljenja. Proizvodnja će mu se zaustaviti na samo 99 komada tako da smo uvjereni kako do njega zapravo neće moći svi zainteresirani. K tome, starenje mu neće štetiti, dapače uvjereni smo kako će mu vrijednost kroz vrijeme zapravo rasti.