Test

Mazda CX-5: Noćna mora razmetljivih premiuma

Edi Prodan

Iako i ovaj primjerak Mazdinog CX-5 dolazi u zonu visoke cijene, komparacija s jednako opremljenim »premiumima« donosi uštede i do 200 tisuća kuna



Odličan dizajnerski posao, iako je Mazda pobornik oblikovanja automobila po principu »manje je više«. SUV CX-5, nova generacija. Naglašena rešetka, bolje rečeno mreža hladnjaka motora, i uska, stegnuta svijetla odaju utisak moći, pritajene snage, ali i određene otmjenosti. Pa tako, već na »prvo gledanje«, nova generacija zanimljivog Mazdinog kompaktnog SUV-a zaslužuje epitet jednog od najljepših automobila današnjice kad je ta napučena klasa u pitanju. Unutrašnjost prati svu tu raskoš, elegancija je naglašena, a o kvaliteti materijala, završnoj obradi ili izolaciji putničkog prostora može se govoriti u superlativima.


Ono što je karakteriziralo testni model bio je benzinski agregat velike litraže i snage što danas i nije baš čest slučaj. Barem ne na europskim prostorima. No, Mazda je ustrajna na tom principu, ona svoje tradicionalnije benzince maksimalno tehnološki uglađuje tako da se mogu prilagoditi ekološkim normama, ma koliko je u konkretnom slučaju emisija CO2 bila nešto viša, i dinamičkim izazovima. S obzirom na skoro 200 »konja« i jako dobro definirani automatski mjenjač, s ubrzanjima se nema baš nikakvih problema.


Kao ni s držanjem pravca i u nepredviđenim situacijama jer podvozje je u mehaničkom smislu, kao i u elektroničkom nadzoru ponašanja, besprijekorno. S obzirom da je u opremi bilo i radarskih elemenata, CX-5 je moguće voziti na način da vozač samo nadzire upravljač. Posebno je ta opcija pogodna ba autocesti jer kad se vozilo nađe u fokusu CX-5, brzina se sama, bez participacije vozača, prilagođava, sve do zaustavljanja, a kad se izađe u pretjecanje, brzina raste do limita koji smo postavili tempomatom. Korak dakle do autonomne vožnje koja se očekuje početkom novog desetljeća.




Potrošnja ima jednu svoju priču, no ni ona nije pretjerano žedna kako bi se s obzirom na karakter motora moglo očekivati. Pa tako pri visokim opterećenjima, na autocesti ali i u gradu gdje potrošnja »skače« zbog sporosti, ovaj 2,5-litreni benzinac snage 194 KS koji ide u red danas rjeđih pojava, iskazuje potrošnju koja se zna približavati i 10 litara. No, s obzirom da ima opciju isključivanja dva cilindra pri malim opterećenjima, jedan je od rijetkih sa sustavom regeneracije energije pri kočenju što znači da struju za električne potrošače pretežito sam proizvodi tako da i to utječe na smanjenje potrošnje. Naš je prosjek bio 8,6 litara, a u štedljivijim opcijama išli smo i ispod 8 litara.



ZAPREMINA2488 ccm SNAGA196 KS OKRETNI MOMENT256 Nm DIMENZIJE4555/1840/1670 mm MEĐUOSOVINSKI RAZMAK2700 mm UBRZANJE8 s MAKS. BRZINA194 km/h POTROŠNJA6/9,3/7,2 l EMISIJA CO2165 g/km PRTLJAŽNIK463 l TEŽINA1515 kg GUME225/55 R19


Mazda CX-5 G 194 AT AWD Revolution Top puni je naziv najizdašnijeg izdanja kompaktnog SUV-a te renomirane japanske tvrtke. Cijena konkretnog modela bez doplata, koje podižu estetski utisak ali uistinu nisu potrebne, je 327,5 tisuća kuna. Istina, konkretni je primjerak zbog metalik boje, krovnih nosača kao i još nekih detalja dosegnuo još i više, 352,7 tisuća kuna. I taman kad bismo mogli početi zdvajati nad cijenom ovog automobila, pohvale iznosu. Zbog čega? Pa zbog toga jer je riječ o jednom uistinu vrhunskom proizvodu koji u komparaciji s vrlo sličnim modelima što se svrstavaju u red »premium proizvođača«, donosi izračune prema kojima je od njih povoljniji i do – 200 tisuća kuna!


Kad bismo ga komparirali s nekim drugim europskim ili korejskim proizvodima, nešto je skuplji, no ni blizu onom koliko je od prije spomenutih – povoljniji. Svaka preporuka za one koju su spremni izdvojiti između 40 i 50 tisuća eura, a žele jedan vrlo sigurni, dugovječni i naprosto trajni, pa i u estetskom smislu, proizvod.