Hrvatska premijera

Klasa za sebe: Polo novim modelom postao vrlo ozbiljni igrač

Edi Prodan

Polo je postao vrlo ozbiljni igrač koji ne samo da će dominirati u svom, B segmentu, nego će značajno »napasti« i kompaktni razred



Velikom brzinom nakon svjetske premijere organizirane nedavno u Berlinu, novi Vokswagen Polo stigao je i u Hrvatsku. Ulazna su mu se »vrata« otvorila u Trogiru koji je osim u privlačnom priobalju pružio odlične uvjete za primarna testiranja i u svom težačkom zaleđu. Ono što je posebno privuklo novinare, kao i brojne znatiželjnike, je činjenica da se šesta generacija Pola dimenzijama ponaša kao neke ne tako stare generacije kompaktnog Golfa. Dužina od 4053 mm to najjasnije govori mada i širina od 1751 ili visina koja doseže 1461 mm takva razmišljanja potvrđuju. Međuosovinski razmak je 2564 mm, a volumen prtljažnog prostora čak 351 litru.


Ono što je također za svaku pohvalu je dizajn automobila koji se naslanja na nove Volkswagenove tendencije, ali s nemalo posebnih »znakova«. Unutrašnjost je poročišćenih linija, ali zato s obiljem elektronike i digitalne tehnologije. Oprema je također u jednakom stilu – bogata od samih početaka.


Kod motora – benzinska revolucija jer na početku prodaje u ponudi uopće ni nema dizelaša! Početak je s 3-cilindarskim 1-litrenim benzincima od kojih onaj bez turbine ima 75 KS, s njom pak optimalnih, jer težina mu se kreće između 1,1 i 1,2 tone, 95 KS. Kasnije, do kraja godine će se ta ponuda proširiti i na 115 »konja«, dok će GT izdanje, za koje se još uvijek ne ističe precizan datum dolaska, imati odlični 1.5 TSI ACT sa 150 KS.




Cijene koje se ističu uz Polo nešto su više od prosjeka, no i klasnost tog automobila je naglašena. Dakle Polo starta u »trendline« razini opreme, koja je izdašna, ali s nešto tehnološki starijim i nemoćnijim 1.0 MPI benzincem od 75 KS. Njegova je cijena 99.300 kuna. Drugi kraj trenutne ponude završava s već »golfovskom« cijenom od 142,7 tisuća kuna. ali zato je tu riječ o »gospodskoj« ponudi: 115 temperamentnih konja, »comfortline« oprema i proslavljeni automatski mjenjač DSG7. Dizelaš?


Da, nema ga u ponudi što je na neki način refleks stanja na njemačkom tržištu koje se polako odriče dizelaša. No, za one koji Polo žele u toj superštedljivoj formi, jer i benzici su nezahtjevni – prosječna im se potrošnja »vrti« oko 5 litara, radosna vijest: u Hrvatsku stižu do Božića.


Polo je, pokazala je to i hrvatska premijera, postao vrlo ozbiljni igrač koji ne samo da će dominirati u svom, B segmentu, nego će vjerojatno značajno »napasti« i kompaktni razred.