Član Izvršnog odbora CCR FIM-a

Igor Eškinja – jedini Hrvat u svjetskoj motociklističkoj eliti

Glas Istre

Već 20 godina Eškinja je vodeći hrvatski motociklistički stručnjak u kontinuitetu a član je i CCR Komisije FIM-a



Na prostorima bivše države – Jugoslavije, sve do 1990. godine održavano je natjecanje najboljih svjetskih motociklista YU  Grand prix, prvo niz godina, sve do 1977. na legendarnoj i zasigurno za tadašnje prilike najljepšoj stazi svijeta u Preluku,  na priobalnom prostoru između Rijeke i Opatije, da bi potom 13 godina za redom tada nova staza Automotodroma Grobnik ugošćavala  svjetske asove na dva kotača.


S kraja 80-tih puno je toga doživjelo promjene  na prijelazu u novo desetljeće.


Tako je agresija na Hrvatsku ugrozila i do danas nažalost trajno s prostora sada samostalne Hrvatske udaljila prestižno  natjecanje za prvenstvo svijeta, do tada jedino sportsko natjecanje tog ranga održavano u kontinuitetu u nas.  41. velika nagrada Jugoslavije predviđena za 16. lipnja 1991. godine nije održana na našem Grobniku. Hrvatska je ostala bez svjetskog prvenstva. Već 20 godina trnovit put želje i pokušaja da se vrati svjetsko prvenstvo motociklista na dva kotača do danas nije uspio.


Plan razvoja




– Posljednji kongres FIM-e što je održan u Kini, Macao i čijim sam sudionikom bio dužnu je pažnju posvetio novom Statutu Svjetske federacije i novom, izuzetno važnom strateškom planu razvoja do 2020. godine. Jedna od značajki je bitna profesionalizacija, potom imenovanje novog izvršnog i odgovornog tijela »Bord of directors« koji preuzima ovlasti između dvije generalne skupštine. Ukinute su funkcije predsjednika komisija, imenovani direktori, a članom novog Izvršnog biroa CCR FIM-a postao sam i ja.


Šesti je to mandat koji otpočinjem u jednom od važnih sektora FIM-e – kazuje nam na početku našeg susreta danas 63-godišnji Igor Eškinja koji je od 1990. godine sudjelovao na svim zasjedanjima Kongresa FIM-e osim onog 1991. kada je bio jedan od odgovornih u postrojbama Hrvatske vojske dajući tako i svoj doprinos budućnosti Hrvatske samostalnosti.


Igor Eškinja u novom mandatu FIM-e u okviru svojih ovlasti preuzeo je brigu o disciplini »superbike« što nimalo nije beznačajno upravo za budućnost razvoja Automotodroma Grobnik na čijem se čelu Eškinja također nalazi  20 godina. Zašto je tome tako odgovara nam on sam:


– Mogu reći da sam zadovoljan podjelom poslova imeđu nas pet u FIM Birou direktora  s obzirom na to da je upravo naš cilj da u skoroj budućnosti, na uvjeren sam, obnovljenu stazu automotodroma Grobnik dovedemo upravo jednu od utrka Svjetskog prvenstva Superbike.


Moja zadaća idućih godina bit će usmjerena na ovu atraktivnu klasu, sve staze svijeta na kojima se vozi, sigurnost, inspekcije staza i licenciranja, obrazovne seminare sudaca širom svijeta, te suradnju s novim promotorom Superbike GP tvrtkom »Infront Sport« – kazuje nam  Eškinja uoči puta u Australiju gdje je vikend što je za nama uspješno odradio prvu ovosezonsku utrku Svjetskog prvenstva Superbike na stazi Phillip Island.  


Revitalizacija »Grobnika«


– Što se tiče naših nastojanja da revitaliziramo Automotodrom Grobnik u cijelosti mogu istaknuti  da je konačno definiran Urbanistički plan uređenja cijelog Grobničkog polja na kojem značajnu ulogu ima sadašnji i ubuduće nešto širi prostor koji zahvaća Automotodrom.


S obzirom da Motoklub Kvarner ima dobivenu 30-godišnju koncesiju upravljanja objektima od strane Općine Čavle u završnoj je fazi izrada projekta novog glavnog objekta  duljine 250 metara koji predviđa 32 nova vrhunska boxa sa svim pratećim sadržajima. 


Godina jubileja


Ali, sve dok jedini hrvatski oktanski hram ne ugleda bolje dane treba se živjeti. I proteklih  je mjeseci, kao i godinama unazad,  Igor Eškinja na brojnim skupovima širom Europe koji definiraju blisku budućnost, pa tako i kalendar priredbi za 2011. godinu.


– Ove  nas godine očekuju tri velike moto priredbe. Prije svega biti će to nastavak utrka međunarodnog Prvenstva Alpe Jadran koji kao pokret upravo 2011. bilježi 30 godina uspješne opstojnosti, a u koji smo mi uključeni od 1992. godine i do sada realizirali 54 utrke


Uz jubilej Alpe Adria (Alpe Jadran) asocijacije ova je godina značajna i po jubileju 20. godišnjice ustanovljenja Hrvatskog automoto športskog saveza (HAMŠS) koji je bio prva samostalna sportska nacionalna asocijacija automobilista i motociklista u samostalnoj novoj državi.


Igor Eškinja, pored istaknute i značajne međunarodne dužnosti direktor je Automotodroma Grobnik, tvrtke Motokluba Kvarner koja gospodari objektom grobničke staze, ali od sredine 2010. godine ponovno i u vrhu domaće asocijacije Hrvatskog motociklističkog saveza.


Naime, nakon nepune dvije godine upravo je Eškinja ponovo izabran na sredini ovoga mandata na mjesto zamjenika predsjednika HMS-a ujedno i predsjednika Sportskog odbora na čijem je čelu bio i niz ranijih godina u nekoliko mandata.


– Zaključena je  jedna izuzetno teška i bremenita godina. Mogu istaknuti da je naporom i velikim entuzijazmom, zalaganjem brojnih motociklističkih radnika širom Hrvatske ipak uspješno provedena natjecateljska sezona 2010. 


Zanimljivosti sezone


Igor Eškinja dva je desetljeća cijenjeni član radnih tijela FIM-e, deset je godina od 1996. do 2006. bio predsjednikom Komisije za brzince Europske motociklističke federacije (EUM), a sada je u ime FIM-e – Svjetske federacije zadužen za suradnju u disciplini brzinskih sportova s UEM- Europskom federacijom. Obišao je sve kontinente svijeta, bio na više od 150 utrka prvenstva svijeta i 50-tak Europe predsjednikom ili članom međunarodnog žirija, a licencirao je 30-tak staza svijeta.Uoči otvorenja nove sezone Prvenstva svijeta Superbike u Australiji otkrili smo i niz zanimljivosti:– Na startu sezone naći će se 23 vozača od kojih dvojica Australaca s »wildcardom«. Zastupljeno je devet zemalja u 15 timova. Naslov brani favorit ovogodišnje sezone nenadmašni  Talijan Max Biaggi vozeći Apriliu RSV4 Factory za Aprilia Alitalia racing team.

U Superbike je iz utrka GP prešao još jedan vrhunski talijanski vozač Marco Melandri i vozi Yamahu YZF R1, nekada sudionik utrka na Grobniku, dok će na Kawasakiju ZX-10R nastupati Talijan Roberto Rolfo, pobjednik utrke Prvenstva Europe na našem Grobniku 1998. godine.


Uz utrku SP SB vozi se i prva utrka nove sezone Prvenstva svijeta klase SuperSport.


Među 26 vozača nastupa i aktualni apsolutni, ujedno i višestruki rekorder grobničke staze, mladi i uspješni slovenski as Marko Jerman vozeći Triumph Daytona 675,  sve onako »iz rukava« kazuje nam zasigurno stručnjak »od formata« kojeg već dva desetljeća u FIM-i izuzetno cijene i koji nam je najveći adut na putu povratka svjetskih asova na dva kotača na hrvatski oktanski hram – »grobničku ljepoticu«. A k tome sad još i prvi čovjek svjetskog Superbikea.


– Staze i tehnologija u Aziji postavile su neki novi kriterij, teško dostižan. Međutim osobno sudim najljepšom stazom novi Mugello u Italiji. Što se tiče naše staze za godinu 2011., licenca za predviđene utrke je važeća, zaključuje Eškinja naš susret koji će se svakako nastvaljati sa svakom ovosezonskom motociklističkom priredbom.