Inovacija iz Michelina

Gume budućnosti same će se »krpati«

Mirko Vukotić

Cilj svakog proizvoda kojeg dizajnira Michelin jest siguran prijevoz što je više moguće robe i putnika, na što veću udaljenosti i uz upotrebu što je manje moguće materijala



Deseto izdanje globalnog samita za održivu mobilnost, Michelin Challenge Bibendum, organizirano krajem svibnja u Berlinu jedini je događaj na svijetu na kojem se okupljaju proizvođači automobila i kamiona, akademici, proizvođači opreme, dobavljači energije, instituti za istraživanja, javne vlasti i nevladine udruge sa zajedničkom vizijom sigurnijeg i čišćeg prijevoza u budućnosti.


   Na globalnom samitu 2011. godine Michelin je predstavio pet vrsta inovacija za pneumatike i tri napredne tehnologije koje se ne odnose samo na pneumatike. Sve te inovacije donose rješenja za velike probleme s kojima je trenutno suočen sektor cestovnog transporta. Bilo da se radi o pneumatiku koji se sam popravlja, konceptnom kamionskom pneumatiku koji podnosi teret do pet tona, motoriziranom kotaču ili gorivim ćelijama vodika, sve Michelin inovacije dijele istu viziju učinkovitije upotrebe materijala za proizvodnju pneumatika.


   Osim toga, povećanje broja prijeđenih kilometara i veća energetska učinkovitost postižu se bez smanjenja učinkovitosti na drugim područjima kao što je na primjer sigurnost. Svi Michelin pneumatici i sve inovacije počivaju na istoj filozofiji koja se može sažeti u tri rečenice: cilj svakog proizvoda kojeg dizajnira Michelin jest siguran prijevoz što je više moguće robe i putnika, na što veću udaljenosti i uz upotrebu što je manje moguće materijala.




   Osim pneumatika – koji su osnovna djelatnost tvrtke – Michelin istražuje nove načine za osiguranje maksimalne energetske učinkovitosti. U suradnji s drugim velikim igračima na tržištu, u želji dizajniranja vozila budućnosti, Michelin provodi istraživanja na svim tržištima i koristi svaku priliku za inovacijama kako bi učinkovitijoj upotrebi materijala pristupio iz svih kutova. Jedan put ka inovativnom rješenju na koji je Michelin krenuo jest razvoj električnog motora izlazne snage tri puta veće od motora s unutarnjim sagorijevanjem.


   Cilj je dizajnirati pneumatike koji pomažu pri smanjenju potrošnje goriva, ali istovremeno zadržavaju iste razine visokih performansi kad su u pitanju sigurnosti i vijek trajanja. Zato su inovacije tako snažna pokretačka sila u tvrtki Michelin.


   Programi za istraživanje i razvoj tvrtke Michelin već su dugo fokusirani na ove probleme, pa je ovaj proizvođač pneumatika postao stručnjak bez premca na području uštede goriva. S godišnjim budžetom od 500 milijuna eura, timovi za istraživanje i razvoj ove grupacije razvili su mnoga inovativna rješenja, pa čak i najnaprednije tehnologije poput pneumatika koji se sam popravlja i sklopovi motora u kotaču.


   Ukratko to je poveznica – ili čak izjednačavanje – između praktičnih inovacija Grupacije i ovog jedinstvenog foruma Michelin Challenge Bibendum. Rješenja za buduće probleme moraju se pronaći kroz predan rad i trud te sudjelovanje svih koji žive mobilnost. Javne vlasti, dobavljači energije, proizvođači automobila i opreme moraju raditi zajedno na osiguranju održive mobilnosti u budućnosti.