Osvježen model

“Golf” vozi u sedmoj brzini: Volkswagen predstavio novu generaciju hita svih hitova

Edi Prodan

Iako je u konkretnom prezentacijskom slučaju prije svega bila riječ o redizajnu, jasno je kako je Golf i dalje »diktator mode« u kompaktnoj klasi, kako i dalje vozi u jednom stupnju  višem od drugih



Službeno naziv događanja glasio je »Golf – the update«. Značilo bi to, u slobodnom prijevodu, kako je riječ o još jednom osvježenju najpopularnijeg kompaktnog automobila na svijetu. Jer ga se u nešto više od 40 godina postojanja prodalo 33 milijuna komada, a smo je lani u svijetu registrirano skoro milijun Golfova. Značilo bi dakle da se »samo« osvježava model, a onda je na scenu stupio Christian Bauer, jedan od produkt managera tog novog, redizajniranog Golfa. I istaknuo kako je taj automobil – dio naših života. I bio je u pravu, čak i u situaciji da baš nikad niste posjedovali svoj Golf ili da to nisu činili ni vaši roditelji.


Osvježena generacija VW Golfa VII donosi niz posebitosti. Njih ćete teže uočit budete li promatrali automobil samo s njegove vanjske strane, istina nešto je izraženiji odbojnik i jako su zanimljiva LED svijetla. No, ono što će vas oduševiti svakako je benzinski motor od 1,5 litara i snage optimalnih 150 KS, baš kao i cjelokupna digitalizacija središnje konzole i instrument ploče. Ne samo da je sve zajedno digitalizirano, povezivost Golfa sada je uistinu impresivna.


S obzirom pak na prateću opremu, jasno je dakako da je VW putem Golfa vrlo žestoko krenuo eksperimentirati i s autonomnom vožnjom. Svađe koje se u provedivosti tog pojma među zainteresiranom »publikom« na spomen tog pojma događaju samo su dodatna potvrda kako smo sve bliži tome da ćemo vožnji zapravo sve manje biti potrebni – kao vozači! I dok će to kd jednih izazvati frustracije, velik dio ljudi će odahnuti jer će vožnja automobila postati sve jednostavnija, i u konkretnim prometnim kondicijama sve sigurnija.




Kad smo dakle kod sigurnosne elektronske opreme, slijede samo ove pojmove: gesture control, mirror link, car net, door bird, assistance system for pedestrians, city emergency, traffic jam, .. samo su dio sustava koji se isporučuju uz Golf kako bi sigurnost bila maksimalna, kako bi se automobil što je moguće sigurnije i lakše vozilo i kako bismo bili što je moguće manje opasni po okolinu, posebno po najugroženije – pješake.


Prvu verziju koju smo kod »updatanog« Golfa preuzeli na testiranje bila je opcija s novim benzinskim agregatom zapremine 1,5 litara te snage 150 KS. Nekada nemoguća misija, danas je itekako ostvariva – sjajna dinamika, jako dobra međuubrzanja, veliko zadovoljstvo u vožnji da bi na kraju prosjek potrošnje bio između 6,2 i 6,5 litara.


Napominjemo, riječ je o benzincu, ne o nekom uglađenom dizelašu – za usporedbu jednaku se dizelsku snagu dobiva i kod 2-litrenog motora čija je prosječna potrošnja manja, ali je zato nabavna cijena nešto viša. Odlične dakle impresije i sve čestitke Volkswagenu što se još jednom pojavio s tehnološki iznimno naprednim benzincem. Jer ma što i kako vozili, kombinacija 150 benzinskih »konja« i manualnog, vrlo uglađenog 6-stupanjskog mjenjača je nezamjenjiva kod svih onih koji uz osnovnu funkciju automobila žele uživati i u upravljanju njime.



Prodaja osvježenog Golfa je startala, cijene još nisu poznate za sve opcije, no ovih će se dana kompletirati. Poznato je da se najpovoljnija opcija s benzinskim motorom, ali u karoserijskoj verziji s jednim parom vratiju, nudi za 126 tisuća kuna, dok dizelaši u jednakim kondicijama traže desetak tisuća kuna više. Uostalom, da bi se dobilo preciznija saznanja o cijenama, najuputnijI je odlazak u prodajne salone kojih u Hrvatskoj kad je VW u pitanju ne manjka.



A da bi događaj dobio najviše moguće ocjene, na testu je uslijedila uživancija koju pruža GTi. Tu dakako prvenstveno ulogu igraju strasti, a s obzirom da je snaga narasla na 230 KS, njih ni u jednom trenutku nije nedostajalo. Sjajna mu je i zvuk, a njegove vozne osobine manje bismo elaborirali, dovoljno je uz njih povezati pridjev – savršenstvo. Uostalom, kao i u svemu, i u toj sportskoj opciji Golf ide ured najprodavanijih na svijetu. Uostalom, koliko se i kod njegovog motora napredovalo pokazuje nam prosječna potrošnja od svega 6,4 litre. Znamo, manje je to bitno njegovim kupcima, ali svakako nije im ni najmanje krivo ako njihova voljena jurilica manje troši.



U Hrvatskoj se u slučaju Golfa prodaju pretežito opcije s dizelskim agregatima. Ovisno o regijama, prosjek dolazi i do 80 posto. Razumljivo zbog potrošnje, manje zbog nabavne cijene, baš kao i roka povrata uloženog jer je hrvatski godišnji prosjek ne veći od 15 tisuća kilometara, realno zapravo i bliži iznosu od 10 tisuća. Već primjerice u Njemačkoj taj omjer po prilici »fiti-fifti«. Hoće li doći uskoro do pomaka? Možda i hoće, a redizajnirani Golf sad nudi veliki broj motora čiji je raspon snage od 110 do 310 KS. Ono što se nama posebno dopalo je novi benzinac snage 150 KS, no u njegovom slučaju cijena će ipak biti nešto viša, vrlo bliska dizelskim opcijama.



Početak prodaje redizajnirane verzije Golfa je do kraja veljače, a tijekom ožujka na red ć doći predstavljanje i njegovih električnih te hibridnih opcija koje će u skoroj budućnosti na prometnicama bit znatno brojnije nego danas. U svakom slučaju i kad je samo »updated«, Golf je unikatno zadovoljstvo.