Sami odlikaši

Euro NCAP: Ovo su najsigurniji automobili na svijetu

Edi Prodan

Uz jako dobre ocjene svih testiranih modela sjajno djeluje apsolutnih 100 posto koje je dobila opremljenost Volva V60



Izgleda da za većinu proizvođača automobila ni novo izdanje propisa EuroNCAP-ovog testiranja više ne predstavlja neki problem.


Ili barem tako izgleda nakon prošlotjedne objave rezultat testova kojima su bili podvrgnuti kompakti Citroen DS, Ford Focus i Lexus CT, odnosno limuzine Peugeot 508 te Volvo V60. Ono što posebno veseli je činjenica da je Nissanov električni Leaf također dobio maksimalni broj od pet zvjezdica. 


 Gledano po ocjenama u promatranim, odnosno testiranim kategorijama, ponajbolji je upravo Volvov karavan V60. Štoviše taj je automobil u kategoriji »opremljenost« dobio maksimalnih 100 bodova što je pravi presedan!




Taj je automobil uz Lexus CT najbolji i u zaštiti odraslih putnika a dobro se ponio i u zaštiti djece putnika te pješaka.


Peugeotova limuzina 508 najbolja je u zaštiti djece, dok će se u eventualnom naletu na pješaka najbojim pokazati nova generacija Ford Focusa koji je s osvojenih 72 posto pokazao da se i u tom, donedavno minoriziranom, podrućju mogu ostvariti jako lijepi rezultati.


Riječ je naravno o konstruktorskom rješenju koje je prednjem dijelu vozila dalo značajniju apsorpcijsku zonu kako bi udarac u tijelo pješaka bio što je moguće više amortiziran. Taj bi problem na sličan način morali rješiti i u PSA koncernu s obzirom da su im postoci nešto lošiji. 


 Što se tiče opreme, osim već istaknute fascinacije s Volvovih 100 posto, pohvalimo još Citroen DS4 koji je osvojio 97 posto, jednako koliko i kolega iz koncerna Peugeot 508.   osvetit ćemo se podrobnije i Nissan Leafu.

Riječ je ipak o jednom od najkomercijalnijih elektromobila a kad se uoči kako u svim promatanim područjima osvaja izrazito visoke ocjene, razlog za zadovoljstvo je dvostruk – em je siguran, em ne zagađuje. 


 Je li ovo »kolo« testiranja u obzir uzelo samo kvalitetne automobile ili se u konstruktorskom dijelu poslušalo EuroNCAP, vidjet ćemo već prigodom ispitivanja nove grupe automobila. Budu li opet svi odlikaši, red je da se pravila testiranja nanovo pooštre.