Premijera

Citroen C3 Aircross: Transformacija u predmet želja

Edi Prodan

Iznimno efikasni dizajn ali i sasvim priostojne vozne karakteristike, funkcionalnost te naglašena štedljivost najvažnije osobine malog Citroenovog crossovera



Sada već klasičnom metodom kojom se »poništava« monovolumene, u konkretnom slučaju C3 Picasso, te ih se nadograđuje crossover filozofijom, postupkom koji se može smatrati i stvaranjem »light« SUV-a, »rodio« se prošlog tjedna na Korzici Citroen C3 Aircross. A kod njega prvo u oči »upadaju« brojni dodaci na vanjskom i unutrašnjem dijelu automobila. Interijer je osmišljen za mladu i dinamičnu populaciju, posebno veseli armaturna ploča koju krase vrlo zanimljivi estetski dodaci ali i unikatno osmišljene proporcije koje oslobađaju više prostora na prednjim sjedalima.


Novi C3 Aircross nadahnut je konceptnim modelom Aircross predstavljenim ovog proljeća u Ženevi, da bi samo pola godine kasnije u Frankfurtu doživio svjetsku premijeru serijskog modela koji će se u Hrvatskoj naći krajem ove godine. Osobnost vozila pojačana je velikom mogućnošću personalizacije, uz 90 kombinacija vanjskog izgleda i pet kombinacija unutarnjeg uređenja, kao i četiri krova za dvobojne izvedbe i četiri paketa boja.


Ono što također karakterizira Aircross je i vrlo bogata gama motora. Tri su benzinca čija se snaga kreće od 82, preko 110 do 131 KS. Dva su pak dizelaša: onaj od 99 te snažniji od 120 KS. Svi imaju ručni »mjenjač«, osim opcije od 110 benzinskih »konja« koja se može dobiti i s »automatikom«.




No, ono što je najvažnije, svima se prosječna potrošnja kreće od 4 do najviše 5 litara što ovaj zanimljivo dizajnirani automobil stavlja u red najštedljivijih u segmentu, ali i općenito na sveukupnom tržištu.


Pa i najkorisnijih što nam pak pokazuju tehnički podaci. Dužina C3 Aircross nije velika te iznosi primjerenih 4150 mm. Širina je također zanimljivih 1760, kao visina od 1640 mm. Nije zanemariv ni međuosovinski razmak od 2600 mm, odnosno iz svega skoro razumljiv volumen prtljažnika koji čiji je volumen čak 410 litara koji se pomicanjem stražnje klupe povećavaju do 520 litara što je za jedan ovakav automobil jako dobar podatak.


U samoj vožnji zavojitim i makadamskim predjelima C3 Aircross se iskazao kao vrlo sposobni automobil. To će biti i kad uskoro, jer kako je krenulo zima nam je vrlo blizu, zasnijježi što se ima zahvaliti sustavu unaprijeđenog ESP-a naziva »grip control«. Sustav je to maksimalno zanimljivog djelovanja, na vrlo efikasan način zamjenjuje kompleksni i za ovakva, manja vozila poprilično opterećujući klasični sustav pogona na sve kotače.


Cijene još uvijek nisu poznate. Znano je kako će startnina C3 Aircross biti na razini od oko 110 tisuća kuna, no ne sumnjamo kako će, kao i kod srodnih modela uostalom, ovaj zanimljivi primjerak francuskog Citroena najbolje rezultate ubirati od strane skupljih modela.