Luksuz sa sportskom dušom

Beskrajno elegantan Lamborghini Aventador

Edi Prodan

Automobil bi se trebao naći u prodaju do kraja proljeća, na zapadnim tržištima cijena će mu se kretati oko 350 tisuća eura, što znači da se potencijalni vlasnici u Hrvatskoj moraju spremiti na »keširanje« nekih 3 milijuna kuna



Jedna od najvećih zvijezda nedavno okončanog ženevskog auto showa svakako je bio novi Lamborghini naziva Aventador. Nakon upečatljivog Diabla i geometrijski preciznog Murcielaga, na red je tako došlo novo prestižno ostvarenje ugledne talijanske tvrtke čije se sjedište nalazi u gradiću Sveta Agata nedaleko Bologne, iako je dakako jasno da od 1998. godine sve svoje uspjehe ima zahvaliti Audiju, odnosno koncernu VW. Ostavimo li po strani geografsko-povijesnu identifikaciju, Aventador je jedno od najprestižnijih serijskih ostvarenja svijeta na četiri kotača.


Izgled odaje standardna Lamborghinijeva stremljenja koja bismo mogli nazvati savršenstvom jednostavnosti. Apsolutna elegancija otkriva se na svim točkama automobila a posebno oduševljava bočna geometrija. Unutrašnjost je osim sportskim nakanama okrenuta i prema luksuzu a sportsku dušu pokazuju i dimenzije: dužina 4,78 metara, širina od čak 2,03 metra te visina od samo 1,13 metra.


I dok se po pitanju izgleda još možda i mogu naći dvojbeni sudovi, kada se progovori o tehničkim detaljima stavovi se naglo izjednačavaju i prerastaju u oduševljenje. Ponajprije motor. Punih  6498 »kubika« u 12 cilindara dovoljno je za 700 KS koji se pojavljuju pri 8250 okretaja motora. Impresivni okretni moment iznosi 690 Nm pri 5500 okretaja. Kako je zahvaljujući najmodernijim materijalima poput karbonskih vlakana i aluminija težina Aventadora tek nešto veća od 1,6 tona, dinamika je fascinantna: ubrzanje od 0 do 100 je samo 2,9 sekundi što je jedan od najboljih ikad ostvarenih rezultata kad su serijski automobili u pitanju.




Maksimalna brzina je 350 km/h a sve zajedno moguće je i zahvaljujući poznatom Audijevom automatskom mjenjaču sa sedam stupnjeva prijenosa. Da je apsolutno sve pod kontrolom pokazuju i kočioni diskovi kojima je ispred promjer 400 a straga 380 mm. Zanimljivi su i pneumatici – ispred 255/35 R19, straga golemih 335/30 R20. Automobil čiji rezervoar ima zapreminu od 90 litara u gradu troši čak 27,3 litre dok su mu nešto bolji rezultati na otvorenoj cesti – 11,9 litara. Svejedno, prosjek iznad 17 litara i ekstremno visoka emisija CO2 od 398 g/km ne daju previše razloga za veselje.


Automobil bi se trebao naći u prodaju do kraja proljeća, na zapadnim tržištima cijena će mu se kretati oko 350 tisuća eura, što znači da se potencijalni vlasnici u Hrvatskoj moraju spremiti na »keširanje« nekih 3 milijuna kuna.