foto: Reuters
Slovenski novinar Dejan Steinbuch kaže da se radi o običnom marketinškom triku. Većinu Slovenaca za Melaniju nije briga, napisao je, jer već dugo ne živi u zemlji i nije učinila ništa kako bi je promovirala u inozemstvu.
LJUBLJANA – Zlatna torta »Melanija«, papuče »Bijela kuća«, turističke ture od Sevnice do Ljubljane – Slovenija ne gubi vrijeme u iskorištavanju marketinških mogućnosti činjenice da joj najslavnija kći uskoro postaje američka prva dama.
Glamurozna supruga izabranog predsjednika Donalda Trumpa pomogla je da se njezina domovina uvrsti na kartu američkih turista u Europi.
Broj američkih turista u Sloveniji porastao je prošle godine za 11 posto, objavila je Slovenska turistička organizacija (STO).
»Interes se nije samo povećao od Trumpove pobjede, počeo je rasti čim je objavio predsjedničku kandidaturu«, kaže glasnogovornica STO-a Livija Kovač Kostantinovič.
»Slovenija je postala poznatija u američkoj javnosti. STO zato planira intenzivniju kampanju na američkom tržišzu u 2017.«, kazala je Kovač Konstantinovič.
Ona očekuje dodatni priljev turista nakon što Trump preuzme dužnost 20. siječnja, posebno u Sevnici, rodnom gradu Melanije Knavs.
Iako se malo tko u Sevnici sjeća svoje slavne sugrađanke, koja je gradić koji je bliži Zagrebu nego Ljubljani napustila još kao tinejdžerica u potrazi za manekenskom karijerom, to nije spriječilo lokalne poduzetnike da iskorištavaju »Melanijamaniju«.
»Posljednjih nekoliko tjedana prodali smo ih stvarno mnogo. Ljudi dolaze čak iz Ljubljane kako bi je probali«, rekla je Jelec, koja sanja i o većem uspjehu nakon inauguracije.
U jednom rustikalnom restoranu u blizini nudi se Melanijin jelovnik, s pastrvom kao glavnim jelom.
Prodaju se i Melanijine palačinke s borovnicama, kremom od vanilije i, naravno, zlatnim prahom.
Bračni par Trump, međutim, nije oduševljen time što Melanijino ime iskače na svakom koraku. Angažirali su odvjetnika da zaustave korištenje njihovih imena i fotografija u komercijalne svrhe bez dopuštenja.
Općina Sevnica je stoga uklonila plakate s Melanijinim imenom, a mjesni proizvođač meda promijenio je etiketu na kojoj se tvrdilo da se radi o medu iz »Melanijina vrta«.
Neki drugi su promijenili nazive svojim prozivodima, pa se tako u pizzeriji Rondo »Trumpov burger« sada zove »predsjednički«.
Slovenski novinar Dejan Steinbuch kaže da se radi o običnom marketinškom triku. Većinu Slovenaca za Melaniju nije briga, napisao je, jer već dugo ne živi u zemlji i nije učinila ništa kako bi je promovirala u inozemstvu.