Subotnja nesreća potaknula raspravu

Njemačka statistika: Vozači stariji od 75 godina ulaze u najopasniju kategoriju vozača

Hina

Od četiri nesreće u koje su umiješani, seniori su odgovorni za tri, piše Spiegel / Reuters

Od četiri nesreće u koje su umiješani, seniori su odgovorni za tri, piše Spiegel / Reuters

Prometna nesreća u kojoj su u subotu na jugu Njemačke dvije osobe poginule, a nekoliko je teško ozlijeđeno kada je 84-godišnji vozač pobrkao papučicu gasa i kočnice i punom se brzinom zaletio u kafić, potaknula je ponovno staru raspravu o tome treba li njemačke vozače prisiliti na liječničke kontrole nakon određene starosne dobi, a što sada nije slučaj



BERLIN Prometna nesreća u kojoj su u subotu na jugu Njemačke dvije osobe poginule, a nekoliko je teško ozlijeđeno kada je 84-godišnji vozač pobrkao papučicu gasa i kočnice i punom se brzinom zaletio u kafić, potaknula je ponovno staru raspravu o tome treba li njemačke vozače prisiliti na liječničke kontrole nakon određene starosne dobi, a što sada nije slučaj.


»Najkasnije poslije ove nesreće bi političarima trebalo postati jasno: uvijek iznova svjedoci smo ovakvih tragedija i to se neće promijeniti. Toliko dugo dok su političari pasivni i strahuju od gnjeva starijih birača«, piše tjednik Der Spiegel.


Spiegel se poziva na statistike po kojima vozači stariji od 75 godina ulaze u najopasniju kategoriju vozača. Od četiri nesreće u koje su umiješani, seniori su odgovorni za tri.




»To vide svi: autoklubovi, znanstvenici koji se bave sigurnošću u prometu i pravnici. Jedino političari ne«, zaključuje se u Spiegelu.


U Njemačkoj se godinama raspravlja o uvođenju obveznih liječničkih pregleda za starije vozače. Njemačka je jedna od rijetkih europskih država u kojoj vozači dobivaju vozačke dozvole s neograničenim rokom isteka. Jedino u slučaju da »posebno negativno« upadnu u oči, starije vozače šalje se na liječničke preglede. Drugim riječima, sve dok ne prouzroče neku težu nesreću, njemački vozači mogu voziti do smrti.


Više je razloga zbog kojih političari dosad nisu u ruke uzimali vruć krumpir zvan obvezne liječničke kontrole za starije vozače.


Malo koja politička opcija, a pogotovo ne demokršćani koji su godinama vlasti, usudi se ulaziti u sukob sa sve brojnijom populacijom starijih vozača. Na zadnjim parlamentarnim izborima 2013. više od trećine birača bilo je starije od 60 godina, a oni su jasno dali do znanja da ne žele biti patronizirani. Zato se i kontrole sposobnosti upravljanja vozilom, koje nude njemački automobilski klubovi, i dalje obavljaju na dobrovoljnoj bazi.


Stoga ni ne čudi da je demokršćanski ministar prometa Alexandar Dobrindt početkom godine ponovno odbacio inicijativu za promjenom zakona.


»Sigurnost u vožnji nema veze sa starošću vozača«, zaključio je Dobrindt iznova u nedjelju u razgovoru za »Bild am Sonntag« ne želeći se zamjeriti seniorima koji su ujedno i najvjerniji birači demokršćana.


Ne manje važan aspekt u zemlji koja proizvodi najviše automobila više kategorije su statistike prodaje. Dobro stojeći stariji građani Njemačke vrlo su zahvalni kupci skupljih modela s juga Njemačke (Mercedes, BMW, Audi) i teško će se naći političar koji bi moćnome lobiju proizvođača automobila s tržišta uklonio tu brojnu vjernu klijentelu.


A s obzirom na rastući udio starijih građana (birača) teško da će se glede ovog pitanja nešto promijeniti.


Kao potvrda sve glasnijim zagovornicima kontrola starijih vozača u nedjelju ujutro stigla je još jedna vijest o prometnoj nezgodi u kojoj je bio uključen postariji vozač. Samo 24 sata nakon nesreće u Bad Saeckingenu na jugu Njemačke, dogodila se druga u Dortmundu gdje se 79-godišnji vozač punom brzinom ovećom limuzinom zaletio u nekoliko parkirnih vozila pri čemu je nekoliko putnika ostalo priklješteno do dolaska vatrogasaca. Istraga još traje no čini se da se i ovaj put radilo o zamjeni papučice kočnice papučicom gasa.