Uvođenje vinjeta

Živi zid traži besplatan Krčki most, ne samo za hrvatske, već i državljane EU

Damir Cupać

Foto: Vedran Karuza

Foto: Vedran Karuza

Most je otplaćen, a troškovi mostarine su poskupjeli do 15 posto. Mi smo uvjereni da mostarinu treba ukinuti za sve državljane Republike Hrvatske i Europske unije, poručuje Živi zid PGŽ-a



RIJEKA Živi zid Primorsko-goranske županije zalaže se za uvođenje vinjeta kao sredstva naplate hrvatskih autocesta, za ukidanje mostarine preko Krčkog mosta, gradnju još dva prometna traka krčke magistrale te za raspisivanje referenduma u vezi s gradnjom trajektnog pristaništa u Staroj Baški.


Koordinator ŽZ PGŽ-a Antonio Dražović pojasnio je da primjer susjedne Slovenije pokazuje koliko je uvođenje vinjeta razumnije rješenje i za građane, ali i za prihode državne tvrtke koja upravlja autocestama.


– Naše autoceste su među najboljima u Europi, ali je cijena njihova korištenja takva da je to za građane luksuz. Naši sugrađani iz Osijeka moraju za dolazak do mora i povratak kući izdvojiti preko 600 kuna, a što je 20 posto minimalne plaće. U Sloveniji se izdvaja pet posto minimalne plaće, autoceste njihovi građani mogu koristiti cijeli mjesec, a za tjedno korištenje trebaju izdvojiti 2,5 posto minimalne plaće. Slovenija ima prihod od vinjeta oko 2,3 milijarda kuna, a Hrvatska je od cestarina prije poskupljenja uprihodovala manje od dvije milijarde kuna. Jasno je da bi se uvođenjem vinjete prihodi povećali. Prihod od lipnja do kolovoza od cestarina iznosio je 1,1 milijardu kuna, a iznosio bi 2,5 milijardi kuna da je uvedena tjedna vinjeta. Očito da nadležne nije briga za koga su ceste građene, a još manje za to što je njihovo korištenje za građane luksuz. A da se svrsishodnije upravlja autocestama, bili bi veći prihodi, što bi stvorilo uvjete za ukidanje naplate mostarine preko Krčkog mosta, izjavio je Dražović.





Društvene mreže »gore« od unutarstranačkih problema s kojima se suočava primorsko-goranski Živi zid. Pitali smo na presici što se događa i zašto je smijenjen dosadašnji koordinator. Novi koordinator Antonio Dražović najprije je izjavio da to pitanje nije tema konferencije za novinare, naglasivši da postoje i važniji problemi. Ipak je na kraju kazao da je smijenjen dosadašnji koordinator Veljko Balaban, ali nije htio ništa više od toga reći.



Borna Buzarinov podsjetio je da je Krčki most pušten u promet 1980. godine i da je do sada davno otplaćen.– Most je otplaćen, a troškovi mostarine su poskupjeli do 15 posto. Mi smo uvjereni da mostarinu treba ukinuti za sve državljane Republike Hrvatske i Europske unije. Što se tiče ceste D 102, slažemo se da se krene u projektiranje i gradnju duplog prometnog traka u oba smjera jer se tijekom ljetnih mjesecu gužve stvaraju već od punta. Što se tiče stava krčkih gradonačelnika i načelnika da mostarinu treba zadržati kako bi se napravila Plava magistrala, mislimo da je to pogrešno jer mi već kroz cijenu benzina, registraciju vozila i na druge načine punimo proračun – ocijenio je Buzarinov. Edmend Tić mišljenja je da ministar Oleg Butković olako najavljuje projekte kao što je novo trajektno pristanište u Staroj Baški za Lopar.– Stara Baška je malo mjesto, s malim brojem stanovnika. Njih treba pitati žele li taj projekt i zalažemo se za lokalni referendum – zaključio je Tić.