Radovi na terminalu

Završeno čišćenje podmorja: Brajdici konačno gaz od 12 metara, kao u luci Kopar

Darko Pajić

Sada doista imamo iste ili bolje uvjete kao i konkurentske luke u  Kopru i Veneciji, pohvalio se direktor Terminala Antonio Passaro 



RIJEKA Kontejnerski terminal Brajdica od utorka se može pohvaliti  dubinom gaza od 12 metara, jer su okončani podmorski radovi na  čišćenju obale te je iz mora ukupno izvađeno oko 1,5 tona raznog otpada, uglavnom željeza koje se nalazilo na dnu i ometalo pristajanje  velikih kontejnerskih brodova.


 Riječ je o investiciji koju je pokrenuo  novi koncesionar na terminalu, filipinska tvrtka Inernational Container  Terminal Services, a prije čišćenja podmorja gaz Brajdice iznosio je oko  10,7 metara. Jedna od posljednjih košara sa smećem izvađena je pred novinarima s kojima je terminal obišao nedavno imenovani direktor Brajdice Antonio Passaro.


Veći promet


– Ovaj je gaz od 12 metara uvijek bio najavljivan u perfomansama  terminala, ali realno nije bio takav. Sada doista imamo iste ili bolje uvjete kao i konkurentske luke u Kopru i Veneciji. Ovo je tek prvi korak na  putu prema većoj efikasnosti i kapacitetu terminala, prije svega izgradnjom nove obale, koja će imati još veći gaz od 14,5 metara.





– Kad je riječ o gužvi teretnih vozila na ulazu u terminal, mogu reći  da nastojimo stvari popraviti, što je po meni i primjetno u zadnjih nekoliko tjedana. Nažalost, stvari neće biti idealne dok se krajem ove godine ne preselimo u novu zgradu na spoju s cestom D-404. Tada bi sve  gužve trebale nestati. Kad je riječ o problemu buke, kontaktirali su nas i  predstavnici građana na Pećinama, kojima zahvaljujem na razumijevanju. Mi nabavljamo novu »tihu« opremu te će u tom segmentu sve biti  vrhunsko, a buku motora s brodova ne možemo smanjiti. Sva mjerenja  pokazuju da je buka unutar dopuštenih granica – kazao je Passaro.



Prema informacijama iz Lučke uprave obala bi nam trebala biti predana na korištenje u veljači 2013. godine, nakon čega u travnju očekujemo da će i  dva nova kontejnerska mosta biti u funkciji, kazao je Passaro dodajući  kako je u ovom trenutku promet na Brajdici veći oko osam posto, što  znači da bi prema njegovim procjenama do kraja ove godine na terminalu trebalo biti pretovareno oko 140.000 TEU jedinica.  


Predsjednik Uprave Luke Rijeka Denis Vukorepa procijenio je da će u  idućih pet godina u opremanje Brajdice biti investirano ukupno oko  100 milijuna eura, bitno više od minimalnih 70 milijuna eura koliko je  predviđeno koncesijskim ugovorom.


Nova zapošljavanja


– Krajnji cilj je na Brajdici ostvariti oko 500.000 TEU jedinica godišnje  i tome se približavamo – kazao je Vukorepa.   



Na kontejnerskom terminalu riječke luke skoro svakog dana dogodi  se neka novina. U tijeku je uređenje novih kancelarija u koju će preseliti svi zaposlenici, pa i dio administracije koja je dosad bila u upravnoj  zgradi Luke Rijeka. U tijeku je i ličenje fasade zgrade na kojoj se već vidi natpis tvrtke, a postroženi su i kriteriji sigurnosti na terminalu, pa su  svijetleći prsluci i zaštitni šljemovi podijeljeni i novinarima u skladu s novom politikom postroženih uvjeta zaštite na radu. 



Odgovarajući na novinarska pitanja Antonio Passaro se osvrnuo i na  zapošljavanje novih radnika istaknuvši kako je 75 radnika Luke Rijeka  već potpisalo nove ugovore o radu s tvrtkom Adriatic Gate.   


– Jako smo zadovoljni s novim ljudima, nadamo se da ćemo im u  idućim mjesecima pružiti kvalitetnu obuku i tako stvoriti vrhunske  operatere na terminalu. Zaposlili i smo oko 20 novih radnika s tržišta  rada i do kraja ove godine trebali bismo umati ukupno 146 zaposlenih,  što je veliki rast u odnosu na ranije stanje – rekao je Passaro ne želeći  otkriti jesu li novi radnici dobili i veće plaće u odnosu na one što su dosad imali u Luci, ali je ustvrdio da su njihovi uvjeti rada danas bitno  bolji nego prije.