Uređeno križanje

Završeni radovi na rotoru na Drenovi

P. N.

Izgradnjom kružnog toka smanjena je brzina prometa duž Ulice I. L. Ribara čime je omogućeno sigurnije uključivanje iz Kučićkog puta, odnosno Boka



RIJEKA Završeni su svi radovi na uređenju raskrižja ulica Bok, Ive Lole Ribara i Kučićkog puta na Drenovi koje je sada uređeno kao kružni tok, čime je, prema objavi Rijeka prometa, značajno povećana sigurnost prometa u raskrižju.


Izgradnjom kružnog toka, ističu iz Rijeka prometa, smanjena je brzina prometovanja vozila duž Ulice Ive Lole Ribara čime je omogućeno sigurnije uključivanje u promet vozila iz Ulice Kučićki put, odnosno Ulice Bok. Ovim rješenjem eliminirano je i nelegalno lijevo skretanje vozila iz Ulice Ive Lole Ribara u smjeru benzinske pumpe.


– Cilj izgradnje kružnog raskrižja bio je povećanje protočnosti prometovanja u zoni raskrižja te izjednačavanje prava prednosti za sve sudionike u prometu na siguran način. Na cijelom području Mjesnog odbora Drenova definirana su na prometnoj mreži dva glavna prometna pravca kretanja vozila kroz područje, koji su ujedno i glavne sabirne prometnice naselja. Prvi koridor kretanja vozila definiran je ulicama Ivo Lole Ribara, Bezimene, Goranske i braće Hlača, do raskrižja s Ulicom Drenovski put, a drugi je koridor definiran Ulicom Drenovski put. Ostale prometnice unutar područja Mjesnog odbora čine mrežu prometnica koje vode promet iz dijelova naselja do glavnih sabirnih prometnica. Potrebno je istaknuti da je raskrižje okruženo pretežito sadržajima mješovite gospodarske i stambene namjene, izuzev na sjeverozapadnom dijelu šireg područja raskrižja koje nije izgrađeno. U sklopu izrađene Analize prometno tehničkih uvjeta za izgradnju rotora, izvršena je analiza podataka o prometnim nezgodama u zoni razmatranog raskrižja u periodu od 2010. do 2016. godine. Temeljem podataka o izvršenim izvidima pripadnika Prometne policije, utvrđeno je da su se u navedenom periodu dogodile ukupno tri prometne nezgode. Od tri prometne nezgode jedna je za posljedicu imala poginulu osobu, dok su ostale dvije prometne nezgode za posljedicu imale samo materijalnu štetu, navode iz Rijeka prometa.




Osnovni uvjet za primjenu kružnog raskrižja, istaknuto je u objavi, bio je da se ne mijenja građevinski tlocrt raskrižja, odnosno da se formiranje kružnog toka izvrši unutar postojećih prostornih ograničenja, što je i ostvareno. Sukladno podjeli kružnih raskrižja primjenom uvjeta veličine, razmatrano raskrižje spada u kategoriju malog urbanog jednotračnog kružnog raskrižja. Izgradnju novog rotora izvela je tvrtka Guste zidine, a ukupna vrijednost investicije iznosila je 390 tisuća kuna s PDV-om.